Hållbarhet köttfärs - igen

mandalaki

Trådstartare
Vad tror vi om nötfärs som tillagades förra söndagen och har förvarats i kylskåp sedan dess?

(Jag tillagade alltså den 27, bäst före-datum var 29).
 
Temp i kylskåpet?

Jag har rätt kallt. Nedersta hyllan har strax över noll. Hade jag haft det stående där hade jag inte ens funderat. Jag hade slevat i mig det.

dessutom är näsan en god hjälp :)
 
Jag brukar ha en vecka i kylskåp som gräns och har aldrig blivit sjuk av gammal mat, så jag hade ätit om det luktat som det ska.
 
Jag brukar inte fundera men den här gången gjorde jag det.

Jag är så jäkla migränslak och klarar inte att handla eller laga mat, lite köttfärssås är det enda jag gräva fram.
 
Jag var så långsam att det såg jag först när jag postat. Och jag har inte ens något att skylla på.
 
Good point. Jag är som sagt migränslak. :cautious:

Jag är bara så väldigt imponerad av hagels kompetens när det gäller kylskåpsfobi.
+1 är utmärkt (lite risk för att mjölk fryser och så dock) Bättre kallt än varmt. Smaka lite på maten du. Tror inte att det är någon större risk för att maten blivit dålig.
 
+1 är utmärkt (lite risk för att mjölk fryser och så dock) Bättre kallt än varmt. Smaka lite på maten du. Tror inte att det är någon större risk för att maten blivit dålig.
Aha, det är bra temp? Så bra, tack!

Jsg luktar och smakar i eftermiddag när jag kan äta igen.
 
Tillagad eller ej, efter en vecka i kylskåp hade jag faktiskt inte ätit den och då är jag ändå inte det minsta fobisk mot utgånget datum, men just köttfärs har dålig hållbarhet.
 
Tillagad eller ej, efter en vecka i kylskåp hade jag faktiskt inte ätit den och då är jag ändå inte det minsta fobisk mot utgånget datum, men just köttfärs har dålig hållbarhet.
Jo, det är ju därför jag funderar. Fast frågan är om den har dålig hållbarhet även när den är tillagad.
 

Liknande trådar

Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 974
Senast: Enya
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har tänkt VÄLDIGT mycket idag. Eller inte bara idag men MEST idag. Men om jag ska börja nånstans så var det med bråket eller hur jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 693
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 053
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 064
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp