Bukefalos 28 år!

Hållbarhet köttfärs - igen

Tillagad mat har jag en ca 4-dagars-gräns för i kylskåp. Så jag hade inte ätit något som hade stått där i en vecka. Men jag är nog överförsiktig å andra sidan.
 
Det beror på. Kylde du maten direkt efter tillagning eller fick den svalna i rumstemperatur? Om du kylde direkt så borde det inte vara någon fara.

Min sambo berättade att en jobbarkompis slevade i sig köttfärssås som stått framme på spisen i ett dygn. Han blev inte sjuk men det är inget jag skulle rekommendera :wtf:
 
Det beror på. Kylde du maten direkt efter tillagning eller fick den svalna i rumstemperatur? Om du kylde direkt så borde det inte vara någon fara.

Min sambo berättade att en jobbarkompis slevade i sig köttfärssås som stått framme på spisen i ett dygn. Han blev inte sjuk men det är inget jag skulle rekommendera :wtf:

Haha, jag kanske är äcklig men jag hade inte heller tvekat att äta den om den stått framme ett dygn :o:D

Jag har aldrig blivit magsjuk pga mat. Min stackars kropp har väl härdats efter alla år hos farmor och farfar där mesta av maten förvarades i skafferi efter tillagning :p
 
Det beror på. Kylde du maten direkt efter tillagning eller fick den svalna i rumstemperatur? Om du kylde direkt så borde det inte vara någon fara.

Min sambo berättade att en jobbarkompis slevade i sig köttfärssås som stått framme på spisen i ett dygn. Han blev inte sjuk men det är inget jag skulle rekommendera :wtf:
Den stod kanske framme i nån timme, i fryslåda. Varför jag la upp den i lådor utan att direkt stoppa lådorna i kylen är en av de olösta gåtorna. Jag tror att jag har någon dunkel föreställning om att man inte ska värma upp kylen. (Om jag nu låter bli att tagga hagel så kanske hon kan titta åt andra hållet :angel:)
 
Haha, jag kanske är äcklig men jag hade inte heller tvekat att äta den om den stått framme ett dygn :o:D

Jag har aldrig blivit magsjuk pga mat. Min stackars kropp har väl härdats efter alla år hos farmor och farfar där mesta av maten förvarades i skafferi efter tillagning :p
Ett dygn framme hade inte jag heller låtit mig skrämmas av när det gäller köttfärssås. Jag betraktar det som stryktålig mat. Jag hade dock kokat upp den, men det är inte enbart av hygieniska skäl.
 
Mikron litar jag inte på, det känns som att värmen blir väldigt ojämnt fördelad i den. Jag skulle hellre värma maten på spisen i en stekpanna, ORDENTLIGT, om det är möjligt.
 
Mikron litar jag inte på, det känns som att värmen blir väldigt ojämnt fördelad i den. Jag skulle hellre värma maten på spisen i en stekpanna, ORDENTLIGT, om det är möjligt.
Aha, då kanske jag får göra så.
Det slår mig att jag kan inte gå på lukt, jag är så förkyld att jag förmodligen inte skulle upptäcka om den så luktade mumie. Jag får får ge den omgång i stekpannan och äta den, helt enkelt.
 

Liknande trådar

Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 113
Senast: Enya
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har tänkt VÄLDIGT mycket idag. Eller inte bara idag men MEST idag. Men om jag ska börja nånstans så var det med bråket eller hur jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 801
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 078
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 648
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Pall till hög säng?
  • Kattbilder #9
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp