Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Klart det är ok! Här får man vilja gå ner i vikt, upp i vikt, fokusera på träning eller berätta om något man har ätit som man njuter av.Hoppar in här!
Har nog mer att vikt att bli av med än de flesta andra i tråden, men hoppas att det är okej ändå.![]()
Gått ner rätt mycket sedan maj 2025 men har nu fastnat i en seg platå. Dels pga äter mer än jag får (hej chips!) och dels för att jag tränar ganska mycket, så antar att musklerna som växer ”övertar” en del vikt - för midjemåttet minskar medan vågen står still.
Men nu är det dags att ta tag i det ordentligt igen! Tänkte försöka köra en månad nu med strikt kaloriunderskott och se vad det ger.
Bra och klokt jobbat!Jag vill också vara med här :-)
Kroppen är verkligen oberäknelig i klimakteriet. Jag har varit hyfsat viktstabil hela mitt vuxna liv men senaste få åren har det bara sagt poff! och jag har inte alls känt igen mig i min "nya" kropp. Ligger xa 10-15 kg över vad jag vill väga. Har blivit tunnformad runt magen och armarna har liksom hakat i nytillkommet fluff på sidorna. Jag gjorde slag i saken och går nu ett 12 veckors program med tung styrketräning och fokus på att äta bra för viktminskning samt mental träning. Är nu inne på 7:e veckan och har blivit av med ca 5 kilo. Vill inte ha någon quick fix utan det får ta den tid det tar. Vill bli av med ytterligare 8 kilo så jag kanske vågar hoppa i badkläderna i sommar...
Snyggt jobbat och tack för påminnelsen! Jag har också lätt för att bara titta på siffrorna på vågen och när jag börjar närma mig vikten jag hade som höggravid är det lätt att tänka att det beror på annat än ökad muskelmassa.Hittade en gaaammal bild, som visar på att man inte ska stirra sig blind på vågen (nyttigt för mig att se eftersom jag lätt blir lite besatt)
Exakt samma vikt på båda bilderna
Visa bifogad fil 182146