Har du dator?

Har du dator?

  • Ja

    Röster: 190 83,7%
  • Nej

    Röster: 37 16,3%

  • Antal omröstningsdeltagare
    227
Jag har en stationär Speldator som nästan bara används till spelande. Sen så har jag en laptop som jag pluggar med. Surfar runt på buke, Facebook, instagram osv gör jag med mobilen.
 
Har dator. Används till att skapa dokument, läsa tidningen, sköta bankärenden, titta på film, hålla koll på hästarna via kamera osv.

Slösurfar bara på Instagram med mobilen. I övrigt används den bara till att kommunicera.
Skulle aldrig orka läsa långa texter på mobilen.
Samma här. Det funkar inte att skapa dokument och skriva och redigera långa texter på platta. För mig funkar det inte ens på en laptop. Skärmen är för liten.

Skulle jag bara vilja titta på saker (surfa) skulle platta och mobil funka.
 
Nej, jag har ingen egen dator och ser ingen som helst poäng med att köpa en. Jag har en laptop via hundföreningen eftersom jag är sekreterare, men använder laptopen enbart vid styrelsemöten. Ofta skriver jag protokoll via telefonen, men ska jag göra nån mer fancy tabell eller så så kan jag använda dator.

Jag printar via wifiprinter så klarar mig egentligen med enbart telefon om jag så vill.
 
Har en macbook som jag använder väldigt mycket. Funderar på att gå över till stationär mac då jag inte pluggar längre och egentligen inte behöver bärbarheten.

Har ingen jobbdator eller surfplatta så det är inget alternativ att använda. Har en mindre iphone som jag surfar på i ”nödfall”, tycker det är mkt svårare att läsa/skriva på den.
 
Har under hösten jobbat en del med datorbyten på jobbet och träffat rätt många användare som inte har dator hemma utan bara använder arbetsdatorn och typ mobil/platta hemma. Är det otrendigt att ha dator? Klarar man sig bra utan? Jag har själv en ganska gammal laptop men använder den nästan uteslutande till bokföringen. Sen har jag en jobbdator jag använder för lite andra grejer men mest för jobbet. Hur ser det ut för er?
Jag har en laptop. Den här väl mest använts till studier och jag använder mest mobilen i övrigt. Men visst ... jag upptäcker ju hur mkt bättre det är att surfa på datorn när jag väl gör det. Men sen glömmer jag bort det och kör mest mobil iaf😅
 
Alternativet ”njae” fanns inte med. Valde ”ja”.
Jag har tre laptops varav två inte fungerar och en har jag inte använt på flera år så vet inte om den fungerar. Köpte den 2009.
Använder mobil och iPad till att skriva mail, surfa, nätshoppa osv.
Planerar att köpa en ny laptop men det är ju en djungel plus att skärmarna ofta är så små numera.
Vill ha en som är som en A4 i bredd så jag slipper scrolla i sidled när jag skriver.
 
Jag har en stationär pc. Specialbyggd för att vara helt tyst och den används dagligen. Jag har för ont i händerna för att kunna skriva längre texter på mobilen. Gör jag det strejkar händerna helt men med rätt tangentbord fungerar det bra.
 
Jag har en uråldrig stationär (XP) till min bokföring och ljud-teknik.
En halvgammal, billig laptop för de gånger som jag måste ha tillgång till en modern Windows.
Två surfplattor. En liten billig och en större med litet power. Den med power har jag ett tangentbord till.

Jag gillar Android men allt fungerar inte så bra där, t.ex. Kivra.
 
Jag har en Macbook air som jag köpte när jag pluggade för att ha till videoredigering och olika ljudprogram. Nu används den sporadiskt till det.
Mest tittar jag på serier på den då jag inte har någon tv.
 
Jag har ingen dator, klarar mig bra med iPad. Min sambo har dock både en dator i jobbet och en egen privat som jag lånat någon enstaka gång om någon av barnen har iPaden.
 
Jag har flera datorer hemma plus två jobbdatorer som väl iof oftast är på jobbet. Inget flashigt men skulle aldrig klara mig utan datorer hemma. Jobbdatorerna används uteslutande till jobb och jag skulle inte komma på tanken att använda dem till privata saker mer än möjligtvis kollar väderprognosen eller beställer mat för upphämtning när jag ska åka hem.
Tror jag bara vet om en person som inte har någon form av hemdator men den personen är inte den mest tekniskt intresserade och betalar fortfarande sina räkningar via post som exempel.
 
Har en laptop som jag använder till vissa program jag har när jag pysslar. Och beställer mat på Ica, det är hopplöst att göra på telefonen om det inte handlar om att komplettera något litet. Jag har också jobbdator, men den följer nästan aldrig med hem från jobbet. Jag kan ändå inte jobba hemifrån.

Det mesta surfen sköts på telefonen, om det inte är någon längre text som ska skrivas, då sparkar jag gång datorn.
 
Jag har en macbook pro privat. Används till att redigera träningsfilmer med hunden och titta på film. Jag tittar mycket hellre på film/serier på laptopen än på TV:n. Har även en macbook pro av lite nyare modell från jobbet. Och nu har jag ju den med hemma iom att jag numera jobbar hemifrån. Innan pandemin lämnade jag alltid jobbdatorn på jobbet. Så får se om jag ser behov av att köpa en privat dator igen när den jag har blir för gammal. Äger ingen iPad/surfplatta.
 
Har inte köpt en ny, efter att den förra blev för seg att använda.
Var så sällan jag använde den att det blev för mycket pengar. Jag använder jobbdatorn de få gånger om året telefon eller surfplatta inte räcker.
 
Har under hösten jobbat en del med datorbyten på jobbet och träffat rätt många användare som inte har dator hemma utan bara använder arbetsdatorn och typ mobil/platta hemma. Är det otrendigt att ha dator? Klarar man sig bra utan? Jag har själv en ganska gammal laptop men använder den nästan uteslutande till bokföringen. Sen har jag en jobbdator jag använder för lite andra grejer men mest för jobbet. Hur ser det ut för er?

Jag har en stationär dator som är minst tio år gammal… På jobbdatorn får vi (såklart) inte ta ned egen programvara, så jag sitter vid min dator när jag jobbar med min databas över hästar. Tyvärr inte så ofta som jag skulle vilja numera…
 
Jag har en gammal laptop som jag i princip aldrig använder, den ligger och skrotar i en låda. Använder mobilen till allting.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 543
Senast: Exile
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 626
Senast: Mabuse
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 021
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp