Har du dator?

Har du dator?

  • Ja

    Röster: 190 83,7%
  • Nej

    Röster: 37 16,3%

  • Antal omröstningsdeltagare
    227
Ja, jag har dator. Två stycken t.o.m. Skulle nog inte klara mig utan. Skriver jobbansökningar och cv, redigerar bilder, surfar, pluggar. Förr gjorde jag hemsidor också. Kanske återupptar det.
 
Vi köpte en stationär dator för ett par månader sedan efter ett många år långt uppehåll. Jag använder den väldigt, väldigt lite. Platta/telefon räcker utmärkt till nästan precis allt jag gör.
Edit: Saknar alternativet: ”Ja, men använder inte.” :o
 
Jag tänker att mobiltelefoner och plattor ÄR datorer, och tillräckligt kraftfulla för att kunna ta hand om det mesta datorrelaterade vi behöver idag, så varför ha en extra utgift och "skräp" som samlar damm, om man klarar sig på den elektronik man redan har.
Själv har jag dock både speldator och laptop för dagligt bruk.
 
Jag har en laptop men den är både gammal och kass. Den använder jag ytterst sällan. Jobbdatorn vill jag helst inte använda privat, så jag använder nästan uteslutande min telefon för surf, betala räkningar etc. Till och med till att se på film numera, när jag vill titta i sängen. 😅 Skärmen är onekligen i det minsta laget, men det funkar och är smidigare än att starta upp min gamla dator. Dator använder jag numera framför allt för att skapa och skriva ut olika dokument.
 
Jag har kvar min dator, spelar en hel del och håller nu på att uppdatera den.
Har även en platta men den används mest för att lyssna på musik med.

Använder datorn till allt möjligt utöver spelen också. Är van vid datorn och tycker det är krångligt att surfa in på olika sidor och göra vissa grejer med mobil/platta.
Gillar att betala räkningarna via datorn än mobilen t ex.
 
Har en laptop som används varje vecka. Använder den till längre mejl, texter, kalkyler och annat.
Kopplar dessutom upp mig till olika föreningsmöten via den. Har även en extern skärm.

Jag har också en jobbdator men den används enbart för arbetsrelaterade saker, ingenting privat alls.

Har haft ipad men kommer knappast att köpa ny. Smidigt att skriva på den dock, i synnerhet med externt tangentbord. (Lättare att ha med sig den än en dator i väskan).
 
Jag har en dator som jag använder flitigt just nu i och med studier, men har klarat mig fint i långa perioder utan dator också, så förstår absolut att man inte känner behov av att äga en. Äger dock ingen surfplatta eftersom jag tycker den känns onödig när jag har mobil+dator, men hade jag inte haft en dator kanske jag hade haft en surfplatta..
 
Jag har en ipad också.
Kollar film, spelar hayday och surfar på den istället för mobilen hemma.
Så datorn används inte jättemycket, men nu när jag har pluggat så behövs datorn.
 
Jag har en stationär dator och det är där jag sitter mest. Den används till bildredigering, texter, spel och slösurf. Jag har byggt den själv och prisskillnaden är väl största anledningen till varför jag inte har en laptop istället men det är också grymt skönt med stor skärm och ett riktigt tangentbord. Surfa på telefonen orkar jag inte en längre stund, det är bara bökigt.
 
Har en jobbdator, men ingen dator privat. Använder mobilen till allt jag förut gjorde på datorn.
 
Jag tycker att diskussioner blir svåra att överblicka i telefonen på forum, facebook och mest överallt faktiskt. Även längre texter är rent plågsamt att scrolla... Lite lätt tidsfördriv går bra men sitter verkligen hellre framför en dator. Hade gärna haft en stationär men då det inte riktigt ryms så har jag laptop som inte brukar flyttas istället.

Har en surfplatta då mina föräldrar ville uppgradera sig men den låg orörd ett år innan jag skaffade Chromecast. Så för det är den bra. Har sett någon serie som inte vill casta på tvn i den men en så liten skärm hela tiden? Nah. Försökte köra videosamtal i den och hittade ingenstans att ställa den för att få ens en lite normal vinkel, mycket enklare med datorn.
 
Jag använder min jobbdator till allt, så den får jobba hårt! Jag hade en egen laptop när jag började på nuvarande jobb, men efter ett tag såg jag inte riktigt anledningen att byta ner mig från en sprillans ny supersnabb Macbook till en trögare Asus bara för att arbetsdagen tog slut. Jag har inga problem med att använda jobbdatorn privat själv, känner mig inte stressad eller så av det, och chefen bryr sig inte om hur den används så länge vi inte gör något skadligt eller olagligt med den såklart :D

Skulle absolut inte vilja leva utan en laptop och surfar sällan från telefonen. Hatar att skriva Buke-inlägg eller andra längre texter på mobilen och tycker överlag att det är för smått, plottrigt och oöverskådligt. Kan absolut använda telefonen för att slöscrolla på Instagram och Facebook (vilket jag gör oftare än jag vill erkänna) och för att skriva kortare meddelanden på t.ex. WhatsApp eller Messenger, men inte mycket mer än så.

En stationär dator har jag inte haft sen... Ja, sen jag flyttade hemifrån. Jag hade en surfplatta ett tag vilken funkade bra för att ta anteckningar på föreläsningar när jag pluggade, men annars användes den väldigt sällan tyvärr.
 
Jag använder min jobbdator till allt, så den får jobba hårt! Jag hade en egen laptop när jag började på nuvarande jobb, men efter ett tag såg jag inte riktigt anledningen att byta ner mig från en sprillans ny supersnabb Macbook till en trögare Asus bara för att arbetsdagen tog slut. Jag har inga problem med att använda jobbdatorn privat själv, känner mig inte stressad eller så av det, och chefen bryr sig inte om hur den används så länge vi inte gör något skadligt eller olagligt med den såklart :D

Skulle absolut inte vilja leva utan en laptop och surfar sällan från telefonen. Hatar att skriva Buke-inlägg eller andra längre texter på mobilen och tycker överlag att det är för smått, plottrigt och oöverskådligt. Kan absolut använda telefonen för att slöscrolla på Instagram och Facebook (vilket jag gör oftare än jag vill erkänna) och för att skriva kortare meddelanden på t.ex. WhatsApp eller Messenger, men inte mycket mer än så.

En stationär dator har jag inte haft sen... Ja, sen jag flyttade hemifrån. Jag hade en surfplatta ett tag vilken funkade bra för att ta anteckningar på föreläsningar när jag pluggade, men annars användes den väldigt sällan tyvärr.

Jag kommer inte ens ihåg när min sista stationära dog :o Innan jag och särbon blev ihop iaf så innan 2010 :laugh:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 543
Senast: Exile
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 626
Senast: Mabuse
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 020
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp