Har du flugit någon gång?

Har du flugit någon gång?

  • Ja

    Röster: 248 95,8%
  • Nej

    Röster: 11 4,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    259
Jag tillhör de som älskar att resa, och eftersom jag har problem med ryggen och inte kan sitta för länge flyger jag hellre än att åka tåg. När jag var yngre åkte jag mycket tåg men efter en ridolycka för 20 år sedan kan inte längre göra det.
Så i år har jag flugit till Barcelona, Malmö och hem från Helsingfors.
 
Det har blivit en hel del flygresor genom åren. I år har det hunnit blivit både till Spanien och Polen.
Har även flygit helikopter för många år sen. Det var häftigt.
Men jag är GALET flygrädd. Men jag älskar att uppleva nya länder, maten, atmosfären så jag genomlider flyget.
 
Jag flyger kanske 1-2 gånger om året beroende på om jag har råd och semesterdagar att åka till Kanarieöarna. Inom Sverige försöker jag åka tåg dock, tycker att det är mysigare. Till föräldrarna 40 mil bort blir det bil dock, då det inte går att ta sig till dem på annat vis.
 
Jag röstade nej, men det kanske inte stämmer.

Jag fick flyga 5 minuter över Eslöv på en sådan där upplevelsedag med jobbet för en del år sedan, i ett litet plan. Det är det enda jag varit i luften med.

Om man inte räknade när jag gungade högt och hoppade och "flög" genom luften som liten :D
 
Jag har aldrig flugit någon gång. Känner mig som lite av en minoritet gällande detta faktum. Så en enkel fråga - har du flugit någon gång?

Vi pratar alltså flygplan men för all del så räknas helikopter eller annan flygfarkost också!

Ja, 2 gånger tur och retur till Tyskland för mitt exjobb. Älskade det 😍 Har dock noll planer på att flyga mer som det ser ut nu, främst pga klimatavtrycket och att det i nuläget är ett helt onödigt transportmedel i mitt liv. Med utesluter det inte nitiskt om det skulle ändras framöver (mest troligtvis kopplat till de nördigare delarna av mitt hästliv).
 
Jag har aldrig flugit. Jag växte upp för fattigt och idag är jag förtidspensionär så det är inget som sker i en handvändning.
Men en vacker dag vill jag flyga utomlands. Nån gång i framtiden :)
 
Jag tillhor de som inte kan rakna hur manga ganger jag flugit i flygplan. Det ar dock inte nagon storre skillnad an att aka buss for mig, man transporteras fran en plats till en annan.
Jag har flugit i litet plan manga ganger ocksa da en kompis hade ett plan for manga ar sedan och vi brukade flyga och ata middag eller fika nagon stans.

Helikopter var en besvikelse att flyga, jag tyckte att det verkade sa himla spanande ... men det var mest bullrigt och inte sarskilt spanande alls.
 
Första gången var som tonåring till London, resan var min 18-årspresent. Sedan har jag flugit både inrikes och utrikes pga jobbet. Nästa gång blir faktiskt i nästa vecka, inrikes.

Edit: Jag är absolut inte flygrädd men tycker det är pest och pina, det är så tråkigt och flygplatser är inte roliga. Allra helst åker jag bil, speciellt om jag får köra själv.
 
Jag var nog 9 månader gammal när jag flög första gången. I unga barnår hade min familj det ganska gott ställt och vi sommarsemestrade utomlands en gång om året (sedan blev det knapert).

Som vuxen har jag flugit till England (för att hälsa på kompisar och gudbarn) samt Portugal (hälsa på pappa).

Har även flugit helikopter (HKPT 10), Herkulesplan och SK60
 
Jag har aldrig flugit någon gång. Känner mig som lite av en minoritet gällande detta faktum. Så en enkel fråga - har du flugit någon gång?

Vi pratar alltså flygplan men för all del så räknas helikopter eller annan flygfarkost också!
Japp. En del privat men mest i tjänsten. Sedan Corona gissar jag minus 80 procent, eftersom andra mer effektiva lösningar för många uppdrag blivit lätt tillgängliga.

Och fått tillfälle att spaka själv med instruktör i både segelflygplan och Saab Safir.

Har varit mycket i flygplan, på flygplatser och i hangarer som barn till förälder som alltid jobbat i flygindustrin. Mest på marken då förstås.
 
Jag säger som astronauterna, alla borde få se platsen de lever på, på det här sättet också. Det är ganska magiskt att flyga på halvlåg höjd en vacker sommardag och se vårt vackra land från ovan. I lagom takt. Gärna i ett segelflygplan så tystnaden råder. Det ger ett perspektiv, men å andra sidan går det ändå inte för alla. Dels har de flesta på jorden inte råd, och sen om man exempelvis inte ser så bra får man ju inte samma upplevelse.
 
Första gången var t.o.r. Finland för morfars begravning.
De andra två gångerna var t.o.r. Alicante i Spanien p.g.a. jobbet.

Har aldrig flugit på grund av nöjen. Och jag ser inte att jag kommer att göra det heller.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 104
Kropp & Själ Med tanke på sidospåret i tråden om allmänutbildad tyckte jag det vore lite roligt att höra hur användare utvecklats, ändrat åsikt eller...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 458
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 419
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp