Har du flugit någon gång?

Har du flugit någon gång?

  • Ja

    Röster: 248 95,8%
  • Nej

    Röster: 11 4,2%

  • Antal omröstningsdeltagare
    259
Jag säger som astronauterna, alla borde få se platsen de lever på, på det här sättet också. Det är ganska magiskt att flyga på halvlåg höjd en vacker sommardag och se vårt vackra land från ovan. I lagom takt. Gärna i ett segelflygplan så tystnaden råder. Det ger ett perspektiv, men å andra sidan går det ändå inte för alla. Dels har de flesta på jorden inte råd, och sen om man exempelvis inte ser så bra får man ju inte samma upplevelse.

Vi har ju Google Maps 😁 (ÄLSKAR att glo på hela världen där och få folk att visa var de växte upp och tillbringade sin barndom osv 😍)
 
Nej och kommer nog aldrig att göra heller. Tycker höga höjder är obehagligt och tanken på att flyga frivilligt känns bara främmande.

Skulle kanske vilja resa lite och se mer av Europa någon gång men då får det nog bli med bil även om det rent statistikt antagligen är farligare.
 
Jag har flugit ganska många gånger (vad som nu räknas som det), både inrikes, till Europa, Nordamerika och Asien. Men jag flyger inte ofta, senaste gången utomlands var 7 år sen. Inrikes flög jag senast för 1,5 år sen för min farmors begravning.
 
Jag flyger tyvärr en hel del i jobbet, har svårt att undvika det. Sen händer det att jag flyger till föräldrarna på Gotland, jag har drygt 5 timmar med bil till färjan, så det är väldigt tidskrävande att åka på det sättet - även om det är mitt förstahandsval.
 
Flugit fyra gånger i mitt 40-åriga liv (t.o.r). En gång 1990 till Grekland , en gång 1993 till Gran Canaria, en gång 2005 till Skottland, och så till England (där minns jag inte året, men nån gång mellan 2004-2007 tror jag)

Är alltså inte någon storflygare :D!
 
Flugit en hel del efter premiären som 13-åring. Älskar att resa. Att flyga är dock alltid ett stressmoment med tidsmarginaler vid byten, säkerhetskontroller osv så om det går åker jag gärna tåg eller buss och då inte minst för klimatet och man ser mer. Inom Sverige (som destination) har jag nog bara flugit två ggr och då har det ju varit för att det blivit 2h resa istället för 22h och man har bara haft en helg på sig.
Jag försöker se transporten som en del av resan och då är flyg rätt trist. Jag älskar långflygningar dock, det får mig att slappna av. Inga måsten, ska bara sitta där och göra ingenting. Så skönt för huvudet.
 
Har flugit en hel del, bodde utomlands som liten och rest rätt mycket, har blivit mindre de senaste åren dock, både av pandemi- och miljöskäl. Tycker det är rätt behagligt att flyga ändå, det är väl de där 12-timmars flygningarna som kan bli lite småtrista efter ett tag. :p

Tror dock aldrig jag flugit inrikes.
 
Jag har aldrig flugit någon gång. Känner mig som lite av en minoritet gällande detta faktum. Så en enkel fråga - har du flugit någon gång?

Vi pratar alltså flygplan men för all del så räknas helikopter eller annan flygfarkost också!

Min pappa hade flygcert så jag har flugit sedan spädbarnsåldern. Han byggde öven modeller och dem åkte jag också i till min mammas stora förfäran - men bara på marken, där gick liksom gränsen även för honom. Helikopter har jag bara flugit en gång.
 
Flög första gången när jag var ca 1 år gammal till Mallorca, flög sedan regelbundet ett par gånger om året Sturup-Ume till min mormor som barn.
Flyger i vuxen ålder inte lika mycket iom att jag inte reser långt särskilt mycket (mest av ekonomiska skäl) men några Spanienrundor har det blivit och några vändor till sthlm. Är bjuden på bröllop i Ume nästa år så då blir det väl en flygtur igen ;)
Gillar att flyga!
 
Massor, jobbar internationellt i ett team fördelat på 5 ställen i Europa. Men har även flugit en del privat även om det var långt innan pandemin jag gjorde en privat flygresa. Jag bor i Malmö så ska jag till Stockholm tar jag tåget (det är faktiskt inte stor skillnad i tid om man räknar in total restid dörr till dörr)
 
Flög nog i alla fall 10 gånger om året i jobbet innan. När jag var ung hade pappa ett par egna flygplan så tog flygcert och flög själv en hel del, men när han gick bort så blev det för dyr hobby att hyra plan per timme för att flyga sina flygtimmar och jag köpte hellre häst än ett flygplan. Jag har inga större problem att flyga men har ett kontrollbehov själv så är räddare när jag sitter på passagerarplats än när jag själv höll i spakarna.
 
Har flugit en del. Reste mycket med mitt ex. Sen bor min syrra i Stockholm så blivit en del vändor dit.

Avskyr att flyga 😁 stressen innan, plus att jag får sjuhelsikes ont i ena örat långt innan landning.
 
Det blir en hel del att flyga, mest för att åka tåg är dyrt och långsamt i jämförelse. Dock så lyckades jag norpa ett kanonerbjudande SJ hade för typ en 20 år sen, där man kunde åka tur och retur nånstans i europa. Tror vi betalade 3000 kr då, för två personer tur och retur med liggvagn över natten. SJ bokade alla tåg med byten etc. Erbjudandet fanns inte kvar året därpå...
Hade gärna rest så igen, men själva resandet slukar då lite över en hel dag. Det är mysigt på väg till resemålet, men plågsamt jobbigt på vägen tillbaka.

Jag älskar att resa, framförallt själva åkandet. Gillar flygplatserna, folkmassan, ta sig fram, se nya platser etc. Hade jag kunna forma mitt liv helt förutsättningslöst hade jag nog varit på resande fot 3 veckor i månaden. Det enda som stör är att jag gillar inte 90% av alla hotellsängarna och kan sova riktigt dåligt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 097
Kropp & Själ Med tanke på sidospåret i tråden om allmänutbildad tyckte jag det vore lite roligt att höra hur användare utvecklats, ändrat åsikt eller...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 457
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 398
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 049

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Svarstid kvarka?
  • Ridskoleryttare
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp