Har folk blivit mer störiga eller har jag blivit tant?

Jag har för mig att jag blev "påhoppad" i en tråd när jag ansåg att samhället är extremindividualistiskt, och att folk inte ägnar en tanke åt andra. Så antagligen är det väl korrekt beteende att störa andra, antar jag.

Oavsett så försöker jag alltid ha hörlurar med musik, så jag slipper höra andra, oavsett om de bara pratar med personen bredvid, eller om de använder högtalarfunktionen.
Men jag tex har bara lur i enat örat. Jag vill höra vad som händer runt omkring (inte andra samtal).
 
Alltså... jag har ju ofta särbon i örat (blåtand) pga... ja, särbo. Men om någon av oss är och handlar under samtalet så pausar vi vårt samtal när vi kommunicerar med kassapersonalen, något annat vore i mina ögon så extremt otrevligt och ouppfostrat.
Så gör jag också. Säger tydligt "jag ska bara betala", tar bort ena hörluren från örat och säger hej till kassören.
 
Jag har för mig att jag blev "påhoppad" i en tråd när jag ansåg att samhället är extremindividualistiskt, och att folk inte ägnar en tanke åt andra. Så antagligen är det väl korrekt beteende att störa andra, antar jag.

Oavsett så försöker jag alltid ha hörlurar med musik, så jag slipper höra andra, oavsett om de bara pratar med personen bredvid, eller om de använder högtalarfunktionen.
Jag vet inte vilken tråd du menar men jag är benägen att hålla med om att egoismen ökar starkt
 
Jag brukar anta att det är folk som ringer med någon form av videosamtal och inte har hörlurar med sig? Det blir ju automatiskt högtalare med tex facetime om man inte har hörlurar..
Håller med om att det är störigt!
 
Jag brukar anta att det är folk som ringer med någon form av videosamtal och inte har hörlurar med sig? Det blir ju automatiskt högtalare med tex facetime om man inte har hörlurar..
Håller med om att det är störigt!
Nä? Det blir väl inte automatiskt Facetime? Det blir det aldrig för mig. Bara om den väljer Facetime.
Jag pratar aldrig i telefon med mina hörlurar för folk hör dåligt vad jag säger. Då pratar jag som vanligt, med luren mot örat.
 
Nä? Det blir väl inte automatiskt Facetime? Det blir det aldrig för mig. Bara om den väljer Facetime.
Jag pratar aldrig i telefon med mina hörlurar för folk hör dåligt vad jag säger. Då pratar jag som vanligt, med luren mot örat.
Nej alltså, om man ringer någon med facetime så slås högtalarfunktionen automatiskt på om man inte har hörlurar.
 
Varför har du inte bluetooth på hela tiden? Då kopplar de ihop sig automatiskt när du startar hörlurarna.
Jag sätter telefonen i flygläge med jämna mellanrum, minst en gång per dygn, så det funkar inte riktigt för mig. Har också någon tanke om att det tar på batteriet att ha bluetooth igång jämt, men det kanske inte stämmer.
 
Har länge drömt om att beställa typ 100 par riktigt billiga lurar och gå runt och slänga på störiga människor men det har liksom inte blivit av :cautious:

Ja! Det tänkte jag också när jag satt mycket i kollektivtrafiken förr. Sen kom pandemin och jag slutade åka till jobbet...

Jag fastnade lite i att de billigaste lurarna troligtvis kommer att ha haft usel produktio, samt att de kanske slängs efter en användning...och då hamnade jag i nån slags målkonflikt som jag inte tog mig ur 🤔

Men känner mig stärkt av tråden 😁
 
Nej alltså, om man ringer någon med facetime så slås högtalarfunktionen automatiskt på om man inte har hörlurar.

Fast man behöver väl inte ringa med just Facetime om man inte har lurar med sig. Alla mobiler har väl fortfarande en vanlig ringfunktion, eller har den också börjat tas bort? I så fall känner jag mig VERKLIGEN gammal som förväntar mig det av en mobilTELEFON...
 
Fast man behöver väl inte ringa med just Facetime om man inte har lurar med sig. Alla mobiler har väl fortfarande en vanlig ringfunktion, eller har den också börjat tas bort? I så fall känner jag mig VERKLIGEN gammal som förväntar mig det av en mobilTELEFON...
Nej, men en del verkar ju uppenbarligen göra det. Eller om det är någon annan videosamtalstjänst de använder.
Tror en del föredrar att ringa internetsamtal om de har gott om surf men deras abonnemang inte är lika fördelaktigt för vanliga telefonsamtal. Precis som att många hellre använder någon form av chatt istället för sms.
 
Jag sätter telefonen i flygläge med jämna mellanrum, minst en gång per dygn, så det funkar inte riktigt för mig. Har också någon tanke om att det tar på batteriet att ha bluetooth igång jämt, men det kanske inte stämmer.
Det gör det, men på nyare telefoner (allt som inte är 5 år gammalt) så tycker jag inte det märks särskilt mycket.
 
Nej, men en del verkar ju uppenbarligen göra det. Eller om det är någon annan videosamtalstjänst de använder.
Tror en del föredrar att ringa internetsamtal om de har gott om surf men deras abonnemang inte är lika fördelaktigt för vanliga telefonsamtal. Precis som att många hellre använder någon form av chatt istället för sms.

Ja, ytterligare ett exempel på att många mest tänker på sig själv då.
 
Nej, men en del verkar ju uppenbarligen göra det. Eller om det är någon annan videosamtalstjänst de använder.
Tror en del föredrar att ringa internetsamtal om de har gott om surf men deras abonnemang inte är lika fördelaktigt för vanliga telefonsamtal. Precis som att många hellre använder någon form av chatt istället för sms.
Jag ringer alltid via Facebook till min vän som inte har ett svenskt mobilabonnemang. Hade blivit fasligt dyrt att ringa via Storbritannien varje gång!
 

Liknande trådar

Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
8 920
Senast: lilstar
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 459
Senast: Luleå
·
E
Ekonomi & Juridik Såhär är det: Min bonusdotter lånade en ponny den 22:a juni i år. Vi skrev ett kontrakt som gällde till den 22:a september och som...
2
Svar
32
· Visningar
4 912
Senast: ebba85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Att hyra ut hus
  • Tårtor, bröd, kakor och annat del 2

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp