Har folk blivit mer störiga eller har jag blivit tant?

Jag har sagt till mina barn att inte använda hörlurar när de ringer mig eller jag ringer dem. Som hörselskadad är det ett helvete att höra. Ena sonen struntar i att bry sig och blir istället arg för att JAG inte hör.... :meh: förstår inte varför det är så populärt med hörlurar till samtal när det är så dåligt ljud i många!

Jag har haft bluetooth horlurar i manga ar ... men inte forran i ar har jag accepterat att jag maste kopa RIKTIGT dyra for att det ska ga att prata med folk i telefonen aven om de fungerar riktigt bra till ljudbok och liknande.
 
Så ni anser att det är skillnad på att prata med min syster i telefon kontra om hon satt brevid mej ? För TRO mej hon är fullt medveten om att hon är på högtalarsystemet om jag har henne så "publikt".
För tror ni vi hade vart tysta om vi satt brevid varandra när vi ses ???
Ja jag tycker extremt synd om er som inte klarar av ljud i er närhet.
Men tänker inte ändra mej nämnvärt för det. Det är inte MITT problem.
 
Jag använder Harald med Messenger i princip problemfritt. Någon jag pratar med uppfattar att jag laggar ibland, men definitivt inte på min sida.
 
Så ni anser att det är skillnad på att prata med min syster i telefon kontra om hon satt brevid mej ? För TRO mej hon är fullt medveten om att hon är på högtalarsystemet om jag har henne så "publikt".
För tror ni vi hade vart tysta om vi satt brevid varandra när vi ses ???
Ja jag tycker extremt synd om er som inte klarar av ljud i er närhet.
Men tänker inte ändra mej nämnvärt för det. Det är inte MITT problem.
När två personer sitter bredvid varandra och (oftast) ser på varandra när de samtalar färdas ljudet på ett helt annat sätt än när en högtalare riktas ut i rummet. Givetvis måste folk få samtala med varandra, men en behöver ju inte basunera ut sitt privata samtal över hela bussen för det? Hänsyn är trevligt och handling talar mer än ord, du har inte minsta lilla medkänsla för folk som mår dåligt över den höga ljudnivå du bidrar till i lokaltrafiken.
 
Jag har lämnat in ett par dyra hörlurar på reklamation/rep. Det visade sig att smälta choklad blockerade högtalarna....

:grin::rofl:
Block-choklad får en ny innebörd. :angel:

Skönt att inte vara ensam. Lätt genant att inte fånga upp den lätta.

”hjälp, min telefon funkar inte” - ”nä du har ju bokstavligen knäck i lurarna”.

Men innan jag väl kom iväg till reparatör så använde jag headsetet i flera veckor. Skulle inte komma på tanken att använda högtalartelefonen publikt, både för min och andras skull.
 
Så ni anser att det är skillnad på att prata med min syster i telefon kontra om hon satt brevid mej ? För TRO mej hon är fullt medveten om att hon är på högtalarsystemet om jag har henne så "publikt".
För tror ni vi hade vart tysta om vi satt brevid varandra när vi ses ???
Ja jag tycker extremt synd om er som inte klarar av ljud i er närhet.
Men tänker inte ändra mej nämnvärt för det. Det är inte MITT problem.
Egoist javisst
Om du någon gång drabbas av ett problem av något slag så förväntar du dig ingen hänsyn av dina medmänniskor väl
Jösses :meh:
 
Så ni anser att det är skillnad på att prata med min syster i telefon kontra om hon satt brevid mej ? För TRO mej hon är fullt medveten om att hon är på högtalarsystemet om jag har henne så "publikt".
För tror ni vi hade vart tysta om vi satt brevid varandra när vi ses ???
Ja jag tycker extremt synd om er som inte klarar av ljud i er närhet.
Men tänker inte ändra mej nämnvärt för det. Det är inte MITT problem.
Självklart har hon full koll på att hon är på högtalare eftersom man hör ungefär alla bakgrundsljud då och ni båda säkert måste prata betydligt högre än normalt för att höra varandra. Har verkligen inget mot folk som pratar i normal samtalston med hörlurar eller kortare samtal i mobilen men det finn ingen bra anledning till att använda högtalarfunktionen i offentliga utrymmen. Att inte vilja höra andra människors onödiga oljud är på samma nivå som att jag helst inte känner andra människors oduschade svettlukt om det går att välja. Inte klara av är fel ord utan det är helt enkelt inte trevligt och ganska respektlöst, speciellt om det är i utrymmen där andra inte kan välja att gå därifrån.
 
Så ni anser att det är skillnad på att prata med min syster i telefon kontra om hon satt brevid mej ? För TRO mej hon är fullt medveten om att hon är på högtalarsystemet om jag har henne så "publikt".
För tror ni vi hade vart tysta om vi satt brevid varandra när vi ses ???
Ja jag tycker extremt synd om er som inte klarar av ljud i er närhet.
Men tänker inte ändra mej nämnvärt för det. Det är inte MITT problem.

Förstår du ens att genom att du breder ut dig i det allmänna utrymmet, så gör du så att en del av oss inte ens kan delta i det? Vi blir utestängda.

Det ÄR ditt problem, om du anser dig ha egenskaperna empati och medmänsklighet.

Det är fan inte svårt att vänta en stund med sitt samtal. Och din hjärna kan nog också uppskatta en stunds vila i kollektivtrafiken. Det är en win-win situation att visa respekt för sina medmänniskor.
 
Så ni anser att det är skillnad på att prata med min syster i telefon kontra om hon satt brevid mej ? För TRO mej hon är fullt medveten om att hon är på högtalarsystemet om jag har henne så "publikt".
För tror ni vi hade vart tysta om vi satt brevid varandra när vi ses ???
Ja jag tycker extremt synd om er som inte klarar av ljud i er närhet.
Men tänker inte ändra mej nämnvärt för det. Det är inte MITT problem.

Om du inte ser skillnaden på ett telefonsamtal via högtalartelefon och ett samtal mellan två människor bredvid varandra är du mer än lovligt imbecill.

Du visar också på en rätt låg klass när du inte är intresserad av att visa lite respekt för din omgivning.
 
Förstår du ens att genom att du breder ut dig i det allmänna utrymmet, så gör du så att en del av oss inte ens kan delta i det? Vi blir utestängda.

Det ÄR ditt problem, om du anser dig ha egenskaperna empati och medmänsklighet.

Det är fan inte svårt att vänta en stund med sitt samtal. Och din hjärna kan nog också uppskatta en stunds vila i kollektivtrafiken. Det är en win-win situation att visa respekt för sina medmänniskor.

Med tanke på att jag typ aldrig åker kommunala färdmedel är det ett ickeproblem, men jag pratar fortfarande i högtalaren när jag är ute och går. Och folk har tydligen väldigt svårt för detta...
 
Med tanke på att jag typ aldrig åker kommunala färdmedel är det ett ickeproblem, men jag pratar fortfarande i högtalaren när jag är ute och går. Och folk har tydligen väldigt svårt för detta...
Gör vad du vill i ditt eget hem eller när du inte är nära andra människor.

När vi är nära varandra i allmänna utrymmen försöker vi undvika att störa varandra.

Det är iaf vad min mamma lärde mig. Och den kulturen är anledningen till att jag bor i Sverige, respekten för varandra.

Sjukt trist att läsa om människor som fullständigt skiter i något av de finaste vi har i vår kultur, omtanken om varandra.
 
Gör vad du vill i ditt eget hem eller när du inte är nära andra människor.

När vi är nära varandra i allmänna utrymmen försöker vi undvika att störa varandra.

Det är iaf vad min mamma lärde mig. Och den kulturen är anledningen till att jag bor i Sverige, respekten för varandra.

Sjukt trist att läsa om människor som fullständigt skiter i något av de finaste vi har, omtanken om varandra.
Och pratar jag med någon skiter jag i om den personen är i telefon eller brevid mig. Det får helt enkelt andra bry sej om OM DE VILL... Jag gör det inte !
 
Ja jag tycker extremt synd om er som inte klarar av ljud i er närhet.
Men tänker inte ändra mej nämnvärt för det. Det är inte MITT problem.
Det är just det vi blir upprörda över. Du skapar ett problem för andra. Så brukar det liksom vara när folk beter sig egoistiskt och hänsynslöst. Att det inte påverkar dig negativt gör det inte mer okej att armbåga sig fram, helt i onödan dessutom. Det skulle inte påverka dig negativt alls att hantera dina samtal på ett sätt som inte stör.

Om du nu tycker så synd om folk som är känsliga för ljud och intryck vet du ju nu vad du kan göra.
 
Så ni anser att det är skillnad på att prata med min syster i telefon kontra om hon satt brevid mej ? För TRO mej hon är fullt medveten om att hon är på högtalarsystemet om jag har henne så "publikt".
För tror ni vi hade vart tysta om vi satt brevid varandra när vi ses ???
Ja jag tycker extremt synd om er som inte klarar av ljud i er närhet.
Men tänker inte ändra mej nämnvärt för det. Det är inte MITT problem.

Precis som att det inte heller är mitt problem att jag lägger mina skitiga skor på sätet där du ska sitta, eller låter min hund bajsa på din uppfart, eller att jag kör med hög hastighet genom vattenpölen så du som går bredvid blir nerstänkt...?
 

Liknande trådar

Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
8 845
Senast: lilstar
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 370
Senast: Luleå
·
E
Ekonomi & Juridik Såhär är det: Min bonusdotter lånade en ponny den 22:a juni i år. Vi skrev ett kontrakt som gällde till den 22:a september och som...
2
Svar
32
· Visningar
4 907
Senast: ebba85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp