Har folk blivit mer störiga eller har jag blivit tant?

En annan tanke...skulle det ge nån slags insikt till personen ifråga om man började diskutera vad personen i luren sagt efter samtalet? 😁 Eller helt sonika också börjar delta i samtalet medan det pågår 😎🙄

Man behöver ju sitta bredvid då dock. Det som är jobbigare med högtalarsamtal än vanliga samtal är att de ofta har högre volym och ett skränigare ljud så de stör även på längre avstånd.
 
En annan tanke...skulle det ge nån slags insikt till personen ifråga om man började diskutera vad personen i luren sagt efter samtalet? 😁 Eller helt sonika också börjar delta i samtalet medan det pågår 😎🙄

Man behöver ju sitta bredvid då dock. Det som är jobbigare med högtalarsamtal än vanliga samtal är att de ofta har högre volym och ett skränigare ljud så de stör även på längre avstånd.
Haha!
"Jag tog för givet att vi alla var välkomna att delta i samtalet eftersom du valde att använda högtalaren?" :D
 
Haha!
"Jag tog för givet att vi alla var välkomna att delta i samtalet eftersom du valde att använda högtalaren?" :D

Ja, precis så jag tänkte 😁

Fast vet inte om det skulle leda till någon insikt. Tycker man att det är helt oproblematiskt att använda högtalare på tåget så kommer ju slutsatsen vara att det är jag som är konstig och gränslös.

Men om det kommer ett inlägg i störiga tråden om "den gränslösa personen som la sig i mitt samtal med min pojkvän" så vet ni...😎
 
En annan tanke...skulle det ge nån slags insikt till personen ifråga om man började diskutera vad personen i luren sagt efter samtalet? 😁 Eller helt sonika också börjar delta i samtalet medan det pågår 😎🙄

Man behöver ju sitta bredvid då dock. Det som är jobbigare med högtalarsamtal än vanliga samtal är att de ofta har högre volym och ett skränigare ljud så de stör även på längre avstånd.

Så gör vi på jobbet 😁
När någon sitter vid fikabordet och pratar med högtalare i sin klocka, då lägger vi andra oss i samtalet 😁
 
Här är en till som aldrig haft problem med min Iphones högtalare.
Hade problem med min Nokia då det begav sig, men inte tusan satt jag med högtalartelefon på offentlig plats ändå.
Jag har bara haft problem med ”mot-örat-högtalaren” på min iPhone en gång och tänkte då på det välkända problemet, lämnade in för reparation och det visade sig att jag hade en lakrits framför högtalaren. :rofl: De bjöd på ”reparationskostnaderna.

I övrigt tror jag både och: folk är störiga och jag har blivit tant.
 
Jo, jag kanske behöver förtydliga att reparatörerna inte visste att det var lakrits, eller ens godis, de smakade inte på det av förklarliga skäl. Enligt dem var det bara ”något svart kletigt”. Men om du tänker dig en trasig godispåse i samma väskfack som mobilen så klarnar det kanske lite.

(Jag smakade förresten inte heller på kletet, men det var bara lakrits jag köpt.)
 
Jo, jag kanske behöver förtydliga att reparatörerna inte visste att det var lakrits, eller ens godis, de smakade inte på det av förklarliga skäl. Enligt dem var det bara ”något svart kletigt”. Men om du tänker dig en trasig godispåse i samma väskfack som mobilen så klarnar det kanske lite.

(Jag smakade förresten inte heller på kletet, men det var bara lakrits jag köpt.)
Det hade varit ännu roligare om någon fått för sig att slicka på telefonen och skrivit typ "lakrits, mycket sälta, sannolikt fall av Djungelvrål" i reparationsrapporten :D
 
Jag kunde gå undan och försöka ha korta telefonsamtal på högtalaren när det var något som behövde tas snabbt då jag hör alltför dåligt för vanliga telefonsamtal, då jag inte alltid hade hörlurarna med mig.

Men numera så har hörapparaterna blivit så fiffiga att de har Bluetooth också! :love1: Då får jag istället stelna till i ett par sekunder, lyssna och känna om ljudet kommer från mobilen eller mina hörapparater :rofl: inte alltid lätt att avgöra så jag fattar det där med paniken :D
Men ett trick (*ping @Mineur*) jag har är att sänka/höja lite på ljudet, det är olika symboler på min mobil om det är högtalaren eller bluetoothen som jag sänker/höjer ljudet på. Då vet man direkt var ljudet kommer ifrån :up:
 
Jag sätter telefonen i flygläge med jämna mellanrum, minst en gång per dygn, så det funkar inte riktigt för mig. Har också någon tanke om att det tar på batteriet att ha bluetooth igång jämt, men det kanske inte stämmer.
Om du har en hyfsat ny så gör det ingen skillnad för batteriet skulle jag säga.
Den slår ju på Bluetooth med när du stänger av flygplansläget med.
Eller lyssnar du med det igång?
 
Nej alltså, om man ringer någon med facetime så slås högtalarfunktionen automatiskt på om man inte har hörlurar.

Om man sjalv ringer nagon med facetime sa vet man ju att hogtalarna gar igang och kan valja att ringa med vanlig telefon istallet. Om nagon annan ringer med facebook behover man inte svara med hogtalare och video utan kan valja att bara svara med hogtalare nar det ar lampligt.

Jag ringer alltid via Facebook till min vän som inte har ett svenskt mobilabonnemang. Hade blivit fasligt dyrt att ringa via Storbritannien varje gång!

Mina kompisar i Sverige ringer med facebook eller what's app till mig och vi kan prata precis som vanligt med telefonen mot orat (utom nar hon som jag ofta pratar med i ett par timmar ... men henne pratar jag bara med nar jag ar hemma och kan sitta bekvamt :p)

Oh, och jag har inte ens hort att iphone ska ha problem med hogtalaren mot orat ... trots manga i bekantskaps kretsen och familjen med iphone.
 
Jag har bara haft problem med ”mot-örat-högtalaren” på min iPhone en gång och tänkte då på det välkända problemet, lämnade in för reparation och det visade sig att jag hade en lakrits framför högtalaren. :rofl: De bjöd på ”reparationskostnaderna.

I övrigt tror jag både och: folk är störiga och jag har blivit tant.
Jag har lämnat in ett par dyra hörlurar på reklamation/rep. Det visade sig att smälta choklad blockerade högtalarna....

:grin::rofl:
 
Nä? Det blir väl inte automatiskt Facetime? Det blir det aldrig för mig. Bara om den väljer Facetime.
Jag pratar aldrig i telefon med mina hörlurar för folk hör dåligt vad jag säger. Då pratar jag som vanligt, med luren mot örat.
Jag har sagt till mina barn att inte använda hörlurar när de ringer mig eller jag ringer dem. Som hörselskadad är det ett helvete att höra. Ena sonen struntar i att bry sig och blir istället arg för att JAG inte hör.... :meh: förstår inte varför det är så populärt med hörlurar till samtal när det är så dåligt ljud i många!
 

Liknande trådar

Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
8 843
Senast: lilstar
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 369
Senast: Luleå
·
E
Ekonomi & Juridik Såhär är det: Min bonusdotter lånade en ponny den 22:a juni i år. Vi skrev ett kontrakt som gällde till den 22:a september och som...
2
Svar
32
· Visningar
4 904
Senast: ebba85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp