Bukefalos 28 år!

Har ni fått skattepengarna än?

@sjoberga Jag blir också fascinerad. Över att du kör exakt samma harang, år efter år i skatteåterbäringstrådarna. Vi har fattat att du tycker att vi är korkade som sparar på detta sättet och blir glada över skatteåterbäring. Och vet du, det spelar ingen roll för skatteåterbäringen är ändå bättre än julafton :D!

Får inga pengar nu, men antagligen i juni som vanligt. Blir plus 10' i körersättning så värt att väntas på :).
 
@sjoberga Jag blir också fascinerad. Över att du kör exakt samma harang, år efter år i skatteåterbäringstrådarna. Vi har fattat att du tycker att vi är korkade som sparar på detta sättet och blir glada över skatteåterbäring. Och vet du, det spelar ingen roll för skatteåterbäringen är ändå bättre än julafton :D!

Får inga pengar nu, men antagligen i juni som vanligt. Blir plus 10' i körersättning så värt att väntas på :).

Varför skulle det vara korkat på något sätt övergår mitt förstånd.

Sedan finns det såklart en bra poäng i att faktiskt veta vilka skulder och tillgångar man har, men har man fina och stora marginaler spelar det absolut mindre roll.
 
När jag först läste att alla som inte hade gjort några ändringar skulle få tillbaka sina pengar nu blev jag glad för jag ska få rätt mycket. Jag har visserligen sålt en lägenhet men alla uppgifter kring detta var redan förtryckta så jag hade en förhoppning om att få mina pengar nu.
Men efter att ha läst lite mer förstår jag att jag inte får dem i juni :mad: hade verkligen behövt dem nu för jag behöver nya sommardäck till bilen och hade velat åka på en kort semesterresa i maj.

Är lite sur på att jag hamnat i den här sitsen då jag hade skattejämkning och lönekontoret sa att jag inte behövde skicka in beskedet utan det skulle fungera per automatik. Det gjorde det inte utan man drog enligt skattetabell och jag kollade inte upp det utan förutsatte att det blivit rätt.
 
Så är det. Rent krasst beror det på om man har haft koll på vad man ska skatta och vad man gjort med den kunskapen. Ett nollställande av skulden oavsett åt vilket håll den dragit iväg.

Äsch, jag drar ju för resor och de pengarna känns det som jag får av snälla staten.
Jag hade behövt pynta för det i vilket fall så det blir verkligen en bonus 😁
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, hur lång tid måste jag vänta innan jag kan ta med mig det gamla modemet till återvinningen som gamla ägaren lämnade kvar?
Svar
18
· Visningar
935
Senast: Kakis
·
Tjatter Sedan pandemin erbjuder Willys här en hurts med två spannar vid lösgodiset, en för smutsiga skopor och en för rena. Nu har de ju haft...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
4 161
Senast: Amha
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 777
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Jag har kontaktat 1177 men får vänta på svar. Så i väntan på det tänkte jag fråga här vad ni tror orsakar problemet. Min vänstra tumme...
Svar
7
· Visningar
1 206
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp