Bukefalos 28 år!

hårda hjärtslag.

NightRain

Trådstartare
Det är så att jag för någon vecka sen började känna av väldigt hårda hjärtslag i mellangärdet, typ några slag sen försvann de. Sen blev de oftare å oftare, när jag ligger, sitter eller står. Tycker de är obehagligt så sökte läkare, fick komma till en sköterska som tog puls å blodtryck, blodtryck på 128/80 å pulsen något förhöjd, men inget som var farligt å jag var ju nervös så kände ju hjärtat slå mer än vanligt. min vanliga puls ligger på ca 66. Å blodtryck brukar jag ha lite lägre, det trots övervikt, kollade alla andra värden för ett tag sen, allt var normalt, hon skickade hem mig å sa att jag skulle vara lugn. Men tycker bara att de blivit värre nu, nu dunkar de även upp i halsen.

Nån som känner igen detta?
bör jag vara orolig. ?
ska man kolla med ett ekg?
eller kan de vara något annar i kroppen?
 
Det kan ju vara nästan vad som helst, men ett EKG vore nog bra oavsett.
Hur mår du i övrigt? Sömn, mat, stress o.s.v.?
Orolig tycker jag inte att du ska vara, men däremot kan du ju alltid ringa 1177 om du känner av det (annars också förstås) och prata med dem. De brukar vara bra i sådana här lägen :)
 
Jag har haft exakt samma bekymmer nu i 3 veckor. Ringde 1177 efter att det inte släppt efter 2,5 timme, de rekommenderade att åka in, så det gjorde jag, då jag även hade väldigt tryck över bröstet.

EKG visade inget, blodtryck, puls var bra. blodprov för att kolla hjärtinfarkt var UA enda de andra proven visade var lite för höga vita blodkroppar, så tecken på infektion. Nu en vecka senare har jag ändå samma bekymmer dock börjar trycket lätta. Så nja, där är väl inget. Bara hoppas på att det går över.
 
Givetvis behöver man utesluta allvarligare sake, men det är också ett vanligt stresssymptom. Läge att varva ner lite mao!
Jag har fått höra "bara" stress tidigare, men lärt mig den hårda vägen att det inte är "bara" med stress. Det är värt att ta på allvar även om det inte är något hjärtfel.
 
tack ska ni ha svarar er alla lite i samma inläg.... i morse när jag vaknade slog de hårt som bara den.. å deå blir jag orolig.. å då slår de värre. nu efter en dag i stallet så känns de lite bättre.. i övrigt mår jag bra.. jag kan sova, jag äter,, jag gör mina dagliga sysslor osv.. har inget tryck i bröstet utan de knns bara som att hjärtat ska hoppa ut,,
jag funderar på om de kan vara en inre stress?
en stress som jag typ inte själv vet om? är ju arbetslös osv. känner mig inte direkt stressad
kanske kan ha nåt med de att göra?
kan smärta i kroppen göra så att hjärtat slår mer?
eller kanske helt enkelt är en infektion jag åxå har? har ju varit förkyld å sjuk en del på sista tiden..
 
Jag har sådär väldigt ofta, och för mig har det att göra med ångest och stress. Om jag blir orolig av det så brukar det bli värre.

Håller med whwycd om EKG, och att du kan ringa 1177 när du känner av det. Jag tror inte heller du behöver vara orolig, men däremot kan det vara bra att reda ut vad det beror på och göra något åt det.
 
Jag får ofta extraslag, som du säger känns det som att hjärtat slår hårt och/eller "rusar". Har även paus på ett-två slag efter hjärtklappningen.

Oftast är det helt ofarligt, många har extraslag men få känner dem. Blir du samtidigt yr eller mår dåligt på annat vis tycker jag nog att du kan kolla upp det med EKG.

i övrigt, minska stress och undvik koffein :)
 
Jag känner mig inte stressad föe nåt, konstigt, men avvaktar så får jag se, som sagt de lustiga är att det inte varit förut. Tur jag inte känner nåt när jag håller igång:-)
 
Jag har inte ens varit förkyld eller så. Haft problem förr med stress o ångest. Mitt svar jag fick nu i veckan när jag pratade med VC om mina prover var att de trodde stress, jag som vet min bakgrund känner ingen stress, men visst ska erkänna det varit mkt sista tiden. Pluggar, jobbar vaken natt, sover få timmar och familj... Nu i denna vecka har jag enbart pluggat o haft mkt hemma plugg, det var skönt. Men ändå innan inte ens kännt mig stressad, vilket är ovanligt för va mig.

Så till TS, kan va inre stress kanske utan du känner av det.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 326
Senast: manda
·
Hemmet Jag kommer behöva köpa ny säng inom kort och känner mig helt lost. Nuvarande säng är helt fantastiskt skön och jag har extremt svårt att...
Svar
8
· Visningar
1 026
Senast: Magnum
·
Kropp & Själ Jag har en lägre tid haft ont i vad jag tror är hjärtat. När jag sökte specifikt för att jag hade ont i hjärtat och tungt att andas för...
2
Svar
26
· Visningar
1 617
Senast: manda
·
Hundhälsa Jösses jag har haft långa veckor med min älskling här hemma och gjort flera desperata trådar då jag inte upplevt jag fått adekvat hjälp...
Svar
3
· Visningar
871
Senast: Rebe92
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp