Hästexperter som kan ALLT?

Sv: Hästexperter som kan ALLT?

:eek: :eek:
att någon öht kunde starta en sån tråd och att folk kunde skriva så....:eek:
ja, det var tänkt som en "beröm-tråd" men urartade då någon började med att skriva "jag tål inte NN" och så rullade det på.. tror den fick vara kvar några timmar bara innan den togs bort.. var flera som blev ledsna och skre ut det i tråden.. :(

En sak jag upptäckt är att en majoritet inom den engelskridande grenen är fruktansvärt trångsynta och okunniga hästmänniskor.:angel:

jag tycker att okunskapen finns överallt.. oavsett villken typ av hästmänniska man möter så har de brister.. ingen är ju perfekt..

Bra tråd, kan behövas kanske dom som kommer med dumma kommentarer får sig en tankeställare:mad:

Jag har läst trådarna på buke i flera mån, när jag för första gången startade en tråd och önskade svar på min fråga var det någon som kommenterade mitt sätt att skriva.Då tänckte jag avbryta mitt medlemsskap, men det finns ju faktiskt överlag människor som är trevliga och vill hjälpa till med goda råd. Så jag bestämde mig för att ignorera "började försvara mig" dessa människor som bara verkar sitta och undra hur dumma saker dom kan skriva. ;)

håller med, finns många självutnämnda experter i buskarna.
Men blir man inte mera ödmjuk och inser att man har så mycket att lära ju längre man håller på?

*KL
De flesta av dem som svarat här tycker ju att det här är hemskt. Men varför finns det fortfarande de som hoppar på varandra, och varför ändras de inte? Och varför gör de detta?
Jag tycker personligen att djurmänniskor över lag är lite ensidiga. De vet hur de alltid har gjort, och de tål inte att någon som är yngre, eller som inte hållt på med djur lika länge ger de tips eller kritik.
Jag vet själv att jag fått massor av påhopp av vissa inlägg jag skrivit. Och då oftast när den andre personen ifråga egentligen inte förstår situationen, eller vet bakgrunden.
Vi kan ju i alla fall klargöra att hästar är individer, precis som de situationer vi hamnar i. Detta gör ju att de inte finns varken rätt eller fel i de flesta av fallen, men det finns alltid något som är mer eller mindre rätt, och mer eller mindre fel. Det klart att vissa saker är fakta, men det är inte det jag menar. Det är ju råd vi vill ha, inte någon som kommer och säger att såhär är det och gör du inte så ska du inte ha häst!
Vet många mysiga trådar som urartat pga de som kommenterat helt ovesentliga saker som inte hör till tråden alls. Sen blir det dålig stämning på de fortsatta inläggen, man tappar liksom lusten till att läsa vidare, och undviker att svara i trådar där den användaren i fråga håller till.

Men mer viktigt är väl vad vi ska göra åt saken. Att starta en sån här tråd tror jag inte löser speciellt mycket, även om man nu vet att det är fler än just "jag" som känner likadant.
Men det är bra att någon tar upp det, för ibland känner man sig verkligen hopplös, och då vill man ha stöd. Det är ju skönt att någon har uppmärksammat detta, och tagit "tag" i problemet till en viss början. Det känns alltid skönt när man är flera som tycker lika.

Men jag har också stött på trådskapare som inte kan ta kritik, och blir irriterade när någon ger tips eller säger hur de hade gjort i samma situation. Det är också ett problem tycker jag. Skapar man en tråd för att råd om hur man ska hantera en viss sak, då måste man ju suga in det de andra skriver och inte bara vara tyken tillbaka, eftersom det är råd man vill ha från första början. kanske är detta samma sorts männsikor? Både de som vet bäst och ska ge svar och påhopp, och de som skapar tråden?
Hoppas att de här "jag vet bäst"-människorna håller sig i skinnet hädanefter.

Oj, blev ett långt inlägg, men det är jag ju expert på :o

Suttit och läst ganska många trådar i detta forum. Som jag har förstått det så är det så att när någon frågar ngt här så vill de ha förslag på lösningar. Istället får många mer eller mindre en utskällning för frågan osv. Många av svaren får mig dessutom att tappa hakan, självutnämda experter som kommer med "självklara lösningar" som är helt idiotiska. "har du en het häst i hoppningen så är den inte tillräckligt dressyr riden" osv osv. Nu menar jag inte alla men jag tycker att mångas attityd är sanslöst otrevlig.

Sen kollar många inläggen in i minsta detalj och svarar på saker som inte ens tillhörde frågan. Så när man skriver ett inlägg måste man in i minsta detalj fundera på sitt ordval så att ingen ska hoppa på att man skrev "bu" istället för "bä".

Håller med dig till 100%. Ibland känns det som att man måste läsa genom sina inlägg 10ggr innan man lägger in dem så att ingen ska kunna missuppfatta dem.

Ofta när jag är inne på buke så läser man trådar med spydiga svar och /eller folk som väljer att dra förhastade slutsatser ur någon liten detalj som skulle kunna tolkas på två sätt.

Brukar inte alla lärare/tränare säga att det finns inga dåliga frågor, bara dåliga svar?

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: som dessutom kan säja att en sadel passar genom att se en bild på hästen med sadeln på.:banana: :banana:

Jag har gjort så mycket okonvetionellt när det gäller hästar att jag aldrig skulle våga skriva det:angel: men alla hästar är individer och man får prova sig fram vad som funkar.
Jag håller med dej om det där att en del skriver att just deras häst är så väldresserad att den ALDRIG skulle göra som TS häst (kanske sticka eller något) men det kan ju lika gärna bero på att de har en lat gammal åkarkamp som inte ids dra som att den är så väluppfostrad. Jag vet hästar jag skulle kunna rida barbacka med bara grimma men också hästar som jag skulle behöva minst ett hyfsat skarpt bett för att rida allt beroende på temperament och då kan t.o.m den som behöver det skarpa bettet vara den mest väluppfostrade, bara det att den har mest framåtanda och vilja.

:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: som dessutom kan säja att en sadel passar genom att se en bild på hästen med sadeln på.:banana: :banana:
:bow: Och de som kan se om den passar blir oftast tränare också, och det tar inte lång tid innan de är fullfjädrade experter ! :bow:

Hundfolk också.....ett släkte för sig!

(Och många föräldrar, när det gäller disskussioner om uppfostran och sånt? Eller har jag fel? jag kan få liknande känsla...)

Kanske är det en speciellt typ av människor som vill "dressera" andra arter?:crazy:

Föder upp hundar, har egen häst och jobbar som lärare:angel:

Finns tokbra föräldrar, hundfolk och hästfolk tycker jag. Men absolut, här finns det även en uppsjö av självutnämnda experter samt riktiga tråkmånsar.:smirk:

Lite trist när folk ska hacka på varandra men man får sålla bland häst o hundfolket i allafall. Elevernas föräldrar kan jag tyvärr inte välja...även om det skulle vara fint!:crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 605
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 461
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Ja som rubriken lyder. Det är så trist för det är en otroligt kapabel hästmänniska, snäll och go och hjälpsam. Men det började förut vid... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 563
Hästmänniskan Hoppas tråden hamnade i rätt kat. Varning för långt inlägg. Ska skriva om mitt dilemma men vill helst lämna allt för avslöjande... 2 3
Svar
57
· Visningar
7 999
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Linda ben
  • Eurovision 2025
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur