Sv: Hästexperter som kan ALLT?
*KL
De flesta av dem som svarat här tycker ju att det här är hemskt. Men varför finns det fortfarande de som hoppar på varandra, och varför ändras de inte? Och varför gör de detta?
Jag tycker personligen att djurmänniskor över lag är lite ensidiga. De vet hur de alltid har gjort, och de tål inte att någon som är yngre, eller som inte hållt på med djur lika länge ger de tips eller kritik.
Jag vet själv att jag fått massor av påhopp av vissa inlägg jag skrivit. Och då oftast när den andre personen ifråga egentligen inte förstår situationen, eller vet bakgrunden.
Vi kan ju i alla fall klargöra att hästar är individer, precis som de situationer vi hamnar i. Detta gör ju att de inte finns varken rätt eller fel i de flesta av fallen, men det finns alltid något som är mer eller mindre rätt, och mer eller mindre fel. Det klart att vissa saker är fakta, men det är inte det jag menar. Det är ju råd vi vill ha, inte någon som kommer och säger att såhär är det och gör du inte så ska du inte ha häst!
Vet många mysiga trådar som urartat pga de som kommenterat helt ovesentliga saker som inte hör till tråden alls. Sen blir det dålig stämning på de fortsatta inläggen, man tappar liksom lusten till att läsa vidare, och undviker att svara i trådar där den användaren i fråga håller till.
Men mer viktigt är väl vad vi ska göra åt saken. Att starta en sån här tråd tror jag inte löser speciellt mycket, även om man nu vet att det är fler än just "jag" som känner likadant.
Men det är bra att någon tar upp det, för ibland känner man sig verkligen hopplös, och då vill man ha stöd. Det är ju skönt att någon har uppmärksammat detta, och tagit "tag" i problemet till en viss början. Det känns alltid skönt när man är flera som tycker lika.
Men jag har också stött på trådskapare som inte kan ta kritik, och blir irriterade när någon ger tips eller säger hur de hade gjort i samma situation. Det är också ett problem tycker jag. Skapar man en tråd för att råd om hur man ska hantera en viss sak, då måste man ju suga in det de andra skriver och inte bara vara tyken tillbaka, eftersom det är råd man vill ha från första början. kanske är detta samma sorts männsikor? Både de som vet bäst och ska ge svar och påhopp, och de som skapar tråden?
Hoppas att de här "jag vet bäst"-människorna håller sig i skinnet hädanefter.
Oj, blev ett långt inlägg, men det är jag ju expert på