Hästtransporter?

Muninn

Trådstartare
Hej!

Nu ska vi antagligen köpa nytt hästsläp!
MEN... behöver ltie hjälp :)

Det ska vara för B-körkort och med dörrar bak (istället för bommar) och hästen ska kunna åka brett om det behövs.
Om det sen är lite andra lyxigheter som sadelkammare, fronturlastning m.m så är det ju inte fel, men inte nödvändigt.
Släpet ska vara i 70 000 kronors klassen.... Några förslag? PM:a gärna! Gärna egna upplevelser om olika släp!

Funderar lite på ifor williams t.ex... men vet inte om de har dörrar bak istälelt för bom?

tack!
/Maria

Sv: Hästtransporter?

Jag säger bara en sak: BOJ! Du kan i stort sätt skräddarsy din transport och dom har bra erbjudande på nytillverkade transporter, ring och fråga! :banana:

Jag har en kompis som har ett boj med sadelkammare fram och teleskopbom bak så det går att åka bredare., det är helt suveränt! Sen en annan som har dörrar bak.

Det jag undrar är om du verkligen kan åka brett OCH ha dörrar bak, om du nu också ska ha mellanväggen. För dörrarna lär inte gå att justera. I och för sig inte jobbigare än att du får öppna båda dörrarna när du ska lasta ur (tror jag?). Värt att fråga om du ringer i alla fall

Ifor har dörrar bak, och det bästa störtbågssystemet på marknaden. De är rätt tunga i sig själv dock så har man knapert med dragvikt, så..

HENRA gillar jag skarpt, går att få med dörrar bak, baske mig den bästa ventilation jag sett och underbara att dra.

Man kan ha mellanväggen i och åt sidan fast man har dörrar bak på en Boj.
// Linda

Muninn skrev:
Hej!

Nu ska vi antagligen köpa nytt hästsläp!
MEN... behöver ltie hjälp :)

Det ska vara för B-körkort och med dörrar bak (istället för bommar) och hästen ska kunna åka brett om det behövs.
Om det sen är lite andra lyxigheter som sadelkammare, fronturlastning m.m så är det ju inte fel, men inte nödvändigt.
Släpet ska vara i 70 000 kronors klassen.... Några förslag? PM:a gärna! Gärna egna upplevelser om olika släp!

Funderar lite på ifor williams t.ex... men vet inte om de har dörrar bak istälelt för bom?

tack!
/Maria
Den vagnen kan man välja dörrar eller lem.
Har en granne som har en sådan. Större modellen med boggi. Inte för B kort
Den är mycket fin

Har själv ett umesläp som jag trivs kanon med... väldigt bra 2:a hands värde på dom också. Har hört mycket bra om boj, men själv aldrig testat...

Vad som går att dra på B-körkort styrs ju rätt tufft av vad ni har för bil...

Men köper ni sprillans nytt går det ju oftast att få i vilken totalvikt ni önskar. Men tar man ett släp med hög tjänstevikt (egenvikt) blir det ju väldigt lite lastvikt om transporten är tung i sig själv (tjänstevikt+max lastvikt = totalvikt).

Liknande trådar

Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något... 2
Svar
24
· Visningar
2 014
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej, Jag går i tankarna att köpa hästtransport men vet inte vad jag ska välja. Jag har som många ett par krav på listan och nu önskar...
Svar
1
· Visningar
890
Senast: Anemone
·
Utrustning Har köpt en begagnad Fautras Provan fr 2011 för att underlätta för unghästen som får lite härdsmälta när han ska lastas borta. Hade en... 2
Svar
27
· Visningar
2 961
Senast: HannaZ
·
Utrustning Nu har jag tröttnat på att låna, hyra, pussla... Dags att köpa egen transport! Jag har två hästar just nu, men en ska troligen säljas... 2
Svar
30
· Visningar
7 434
Senast: Novalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Guldfasanerna
  • Bästa kloslipen?