Tror inte heller vi har chans den här veckan. Har 2 uppdrag kvar iaf. Bättre vi sparar diamanter till nästa race tror jag :)

Oj vad de andra kvarteren är bra den här omgången! Tror inte vi har chans på en pallplats faktiskt. Bäst att spara diamanterna kanske och fokusera på uppgraderingar?

Nog bra att ligga lite lågt, annars blir ju motståndet allt värre hela tiden. Ser det på min sons lag, de vinner ibland pokaler på sammanlagt 5000 poäng...

Alltså jag har fått dille på o bara göra 320-uppdrag fastän jag denna veckan gett upp m båtarna. Vilka uppdrag finns eg som 320, vill ni hjälpa mig o lista?

Gruvan
Båtar 6 st (?)
Fiske 110 kg
Hjälp 30 st (?)

Alltså jag har fått dille på o bara göra 320-uppdrag fastän jag denna veckan gett upp m båtarna. Vilka uppdrag finns eg som 320, vill ni hjälpa mig o lista?

Gruvan
Båtar 6 st (?)
Fiske 110 kg
Hjälp 30 st (?)

Vissa "gör xx tårtor/whatever" kan också ge 320 poäng tror jag, typ 25 bakad potatis eller nått. Dessa brukar jag dock radera, för tidigare har det disskuterats och inte nån har vart intresserad av denna typ av uppdrag :) Det är det enda jag kan komma på. Möjligen att besökare i byn kan ge mycket poäng med, men kan bara komma ihåg att jag sett runt 281 poäng där eller så. Kan ju dock ha missat och det finns bättre.

Ska vi göra en lista (eh, märks det att jag älskar listor o ordning o reda?! :o) över högsta vi hittar på samtliga?

Gruvan 320
Båtar 320
Fiske 320
Hjälp 320
Matnings 306
Baka 320
Varubilsleverans 305
Bybesökar 281
Skörde 303
Djur 310

Gruvan 320
Båtar 320
Fiske 320
Hjälp 320
Matnings 306
Baka 320
Varubilsleverans 305
Bybesökar 281
Skörde 315
Djur 310

Antar att du @the_connemara med "djur" menar samla in bacon tex? :)

jag blev jätte besviken i dag när nya jag fick de nya uppdateringarna kom. Hade hoppats att alla kunde se allas uppdrag och hur många poäng de gör i varje derby. inte bara ledaren.

jag blev jätte besviken i dag när nya jag fick de nya uppdateringarna kom. Hade hoppats att alla kunde se allas uppdrag och hur många poäng de gör i varje derby. inte bara ledaren.
Som jag fattar det så väljer ledaren om det ska visas eller ej, och att om det visas så kan alla se det :)

Skriver här också.

Vad är taktiken inför denna veckas derby? Och är det någon som orkar sätta sig in i den här nya grejen med derbyligor? :)

Taktiken för den här veckan är väl som tidigare tror jag, ta så höga poäng som möjligt, men avvakta med extrauppdrag mot närmare slutet för att se om det är värt eller inte :)

Har inte läst så mycket om derbyligorna mer än det som står i appen, inget internet mer än på mobilen så vill inte slösa bort det genom att se videos eller så :p

Nu är nya derbyt igång med ligorna! Topp tre går upp till en högre division: botten tre åker ner en nivå. Det finns fyra nivåer och ju högre man är, desto fler belöningar blir det (fem, sex, sju eller åtta stycken).

Det finns ju helt plötsligt utrymme för oss att vara strategiska. Om vi märker att en division är för svår att vinna i, kan vi ju medvetet komma sist och därigenom åka ner en division till en lättare, där vi kan vinna igen och få många bonuspris OCH åka upp en division där det finns fler vanliga pris. Tror det kan bli lite jo-jo effekt av det hela så håll i er. :)

Jag har öppnat derbyfliken så att alla kan se hur många poäng som individuella spelare samlar ihop. Var nu snälla mot varandra och skäll inte på connemaran när hon "bara" tar fyra 320p-uppdrag och ett på 305. ;) Det är ju inte alla som KAN spela hela veckan, eller som har tid att alltid ta dem största uppdragen. (Själv skall jag till Saugerties och grooma på en CDI i fyra dagar så jag kommer inte att kunna ta enbart uppdrag på 320p den här gången eftersom jag måste göra färdigt alla fem idag.)

(Som utlandssvensk blev jag helt plötsligt förvirrad. Heter det pris i plural också? Eller heter det priser? Eller är priser det som saker kostar och inte det man vinner? Ber om ursäkt för mitt försvinnande modersmål. :o)

Kör hårt, Bukefalos Supreme!!! :bump::bump::bump:

Fliken med derbypoängen skall vara fixad men var snälla och hojta i chatten om ni inte kan se den. Jag googlade lite snabbt och såg att någon främling där ute i världen hade upptäckt inställningarna inte "fastnar" alltid.

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 211
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 004
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag hittar inte det personliga valvet längre, det som hade en extra inloggning. Nån som känner igen? Har de avskaffat det och var finns...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
983
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna