När det gäller vilka uppdrag som ska rensas i slutet av veckan så kan man väl också kommunicera lite. De som fortfarande har uppdrag kvar kan ju skriva vad för uppdrag de kan ta, så kan alla som rensar utgå från det. Onödigt att ha kvar t.ex. skördeuppdrag om ingen vill ha dom.
Åh, jag gillar skördeuppdrag :) Det gäller de snabba uppdragen måste ju erkännas, odlar inte gärna tomater och jordgubbar....

Ingen kommenterar om snitt över 300 är gräns, återigen är vi på "bara" 300 uppdrag, vore kul med enkommentar om varför snitt inte duger?!

Ingen kommenterar om snitt över 300 är gräns, återigen är vi på "bara" 300 uppdrag, vore kul med enkommentar om varför snitt inte duger?!
Jag tycker helt enkelt det är lättare att hålla koll om jag tar 300+ uppdrag än får ett snitt på 300 :p Men självklart, bara man håller koll så att man får ett snitt på 300 så är det okej för mig :) Ex om man tar 2 320 poängare så har man ju "råd" att ta två på 290 om man vill, om man bara vill ha ett snitt på 300.

Håller med stenkulla, vad menad med "Gud nåde .... Rensar så att folk inte hinner med" Klargör tack

Vi har erfarenhet av andra kvarter där nestorerna är så många, och rensar så flitigt, att folk inte hinner med att ta uppdrag, därav min uppmaning. Vi har därför inte velat ha ett stort antal nestorer - för att undvika att folk blir arga. Det skall ju vara kul att spela, inte ett frustrerande jobb. Till exempel: en nestor gillar tomater men avskyr jordgubbar och klickar därför bort alla jordgubbar även om någon annan gärna hade tagit jordgubbarna. Hur vi än gör med poängen och uppdragen så kommer någon alltid hamna i kläm. Nestorerna måste därför hålla koll på vad folk har sagt att de vill ha ("jag vill ha en 320p båt trots att det är lördag"), och det är inte alltid folk har stenkoll på chatten och tråden här på bukefalos.

När det gäller vilka uppdrag som ska rensas i slutet av veckan så kan man väl också kommunicera lite. De som fortfarande har uppdrag kvar kan ju skriva vad för uppdrag de kan ta, så kan alla som rensar utgå från det. Onödigt att ha kvar t.ex. skördeuppdrag om ingen vill ha dom.

Tycker det här är en jättebra ide MEN vi måste komma överens om hur vi gör detta. Om någon vill ha 320p tomater, till exempel, och säger så fredag morgon, så kommer det meddelandet i chatten vara borta på fredag kväll (beroende på hur mycket chatten används). Med andra ord blir det svårt att hålla koll om vi inte hela tiden uppdaterar våra "Vem vill ha vad" meddelanden.

Skall vi lägga det på spelarna helt enkelt? Att om man vill ha en stor båt på fredag, till exempel, får man vara snäll och upprepade gånger säga så med jämna mellanrum i chatten?

Det är väl ingen som har sagt att snitt inte duger? Problemet med att inte rensa bort allt under 300 är att folk då kommer känna sig pressade att ta det där snabba veteuppdraget på 250p och när man har gjort det sju gånger i rad blir det svårt att uppnå ett snitt på 300p. Att låta småuppdrag ligga kvar länge problematiserar ju även dem stora uppdragen som då inte kommer fram.

Själv tycker jag snitt är ett jättebra förslag men det blir nästan omöjligt att rensa utifrån allas snitt. Bättre då att rensa hårt under 300p dem första dagarna och sedan väldigt lyhört rensa efter vad folk vill ha och önskar sig. Om halva kvarteret är färdiga med dem första fem uppdragen på onsdag och ligger långt över 300p i snitt kan man ju ta det lite lugnare, till exempel. :)

Eh? Alltså ok att ta uppdrag under 300? Om man bara hinner före rensning?!? Dubbla budskap enl mig
Alltså, vi rensar allt under 300. Men om vi bestämmer att ALLA ska ha ett snitt på minst 300 betyder det spelarens totala poäng för 9 uppdrag delas på 9 för att få ut ett snitt. Om jag tar mig som exempel, 2764 poäng / 9 (uppdrag) = snitt på 307 poäng. Vilket innebär att jag har klarat av målet med ett snitt på minst 300, trots jag tagit ett uppdrag som var värt 295 poäng. Däremot tycker JAG att jag inte orkar hålla koll på snittuppdrag, utan helt enkelt kör på att jag bara tar poäng som är över 300 :)
Kan hända jag var otydlig i förra meddelandet jag skrev! :)

Men vi får nog enas om nått där, antingen att alla måste ha ett snitt på minst 300, vilket innebär att alla får hålla koll så dom klarar av att få ihop minst 2700 poäng, eller att ingen får ta poäng under 300 (vilket nog är svårare för det är alltid nån som känner sig stressad och tar ett lägre uppdrag för det inte finns bättre)

Jag uppfattar/tycker;
Om man deltar i derbyt tar man oxå ansvar för att leverera minst 2700 poäng för 9 uppdrag. Om fler, såklart min 300 p / ytterligare uppdrag. Missar man att leverera 2 derbyn i rad är man ute ur kvarteret. Låt folk ta eget ansvar men hjälp till med att rensa så att det finns uppdrag som möjliggör att de lyckas. Har man önskemål så bör dessa upprepas emellanåt, och ska tas hänsyns till. Typ Marans tisdagsbåt )) eller har du gett upp den oxå???
Har jag förstått dig ungefär rätt Pony?

Jag uppfattar/tycker;
Om man deltar i derbyt tar man oxå ansvar för att leverera minst 2700 poäng för 9 uppdrag. Om fler, såklart min 300 p / ytterligare uppdrag. Missar man att leverera 2 derbyn i rad är man ute ur kvarteret. Låt folk ta eget ansvar men hjälp till med att rensa så att det finns uppdrag som möjliggör att de lyckas. Har man önskemål så bör dessa upprepas emellanåt, och ska tas hänsyns till. Typ Marans tisdagsbåt )) eller har du gett upp den oxå???
Har jag förstått dig ungefär rätt Pony?
Ja det tycker jag, Rancho!

Det enda jag tycker är lite odemokratiskt är det kategoriska two strikes and you are out. Om man som Berghs till exempel var tvungen att tillbringa en del av veckan hastigt och oplanerat på sjukhus (BB tyckte jag det stod i chatten?) tycker jag att det känns taskigt att räkna det som ett aktivt misslyckande. Att ta noll uppdrag och inte ens vara med trots att man är inklickad på derbyt är väl ändå "värre". Eller är jag den enda som tänker så här? I vilket fall kör vi ju på vad majoriteten tycker.

Det är ett elände att man inte automatiskt tas bort från derbyt när man inte har deltagit på ett tag. De gjorde ju en rensning för en tid sedan men kriterierna var ju att man inte varit inloggad i spelet, inte att man inte deltagit i derbyt.

Ja det tycker jag, Rancho!

Det enda jag tycker är lite odemokratiskt är det kategoriska two strikes and you are out. Om man som Berghs till exempel var tvungen att tillbringa en del av veckan hastigt och oplanerat på sjukhus (BB tyckte jag det stod i chatten?) tycker jag att det känns taskigt att räkna det som ett aktivt misslyckande. Att ta noll uppdrag och inte ens vara med trots att man är inklickad på derbyt är väl ändå "värre". Eller är jag den enda som tänker så här? I vilket fall kör vi ju på vad majoriteten tycker.

Det är ett elände att man inte automatiskt tas bort från derbyt när man inte har deltagit på ett tag. De gjorde ju en rensning för en tid sedan men kriterierna var ju att man inte varit inloggad i spelet, inte att man inte deltagit i derbyt.
Får erkänna att jag har missat att det var sjukhus för Berghs! Då ska han såklart inte behöva ha en varning för det.

Till exempel: en nestor gillar tomater men avskyr jordgubbar och klickar därför bort alla jordgubbar även om någon annan gärna hade tagit jordgubbarna.
Fast då är ju inte problemet att man rensar för frekvent, utan att folk rensar efter eget tycke... Då blir det givetvis problem och inget samarbete i kvarteret. Om vi alla är överens om att allt under 300 poäng rensas bort så ska det ju givetvis hållas. Inte ska folk gå och rensa bort 300p-uppdrag bara för att de inte gillar dom!

När det gäller önskemål så är det just önskemål, inte några krav. Dvs även om man uttryckligen önskar ett visst uppdrag så är det inte säkert att det inte råkar rensas bort. Bara att fler har koll på vad som kan få vara kvar och sannolikheten ökar att man får det man letar efter.

Ang min båtönskan så var det då när jag tog 2 320 båtar. Med 9 uppdrag får det vara slut på det så rensa på ni, jag tar båten tisdagen eller onsdagen om jag vill ha den :p

Ser inga problem alls med mer rensande, bara positivt. Vi rensar efter våra regler. Punkt. Tror vi har rätt bra koll på varandra nu så att det ska funka väl? :)

Allt under 300 o båtar efter onsdag check!

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 270
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 028
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag hittar inte det personliga valvet längre, det som hade en extra inloggning. Nån som känner igen? Har de avskaffat det och var finns...
Svar
0
· Visningar
175
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
989
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025