Heffaklumpen och hennes vänner (Ulvlek )

O_o

Jag gillar nutella (så pass att jag inte ens vågar bunkra den). Jag gillar den bara inte lika mycket som håning. :d
Hmm, snabbt försvar där :cautious:;):rofl:

Skämt å sido så tror jag knappast någon tänkte använda vad dom tycker bäst om av nutella och honung som nån kod, särskilt när det, som jag förstod rollistan, inte finns någon ond utanför som vill visa sig för lyan.
 
Hmm, snabbt försvar där :cautious:;):rofl:

Skämt å sido så tror jag knappast någon tänkte använda vad dom tycker bäst om av nutella och honung som nån kod, särskilt när det, som jag förstod rollistan, inte finns någon ond utanför som vill visa sig för lyan.

Nä, jag tror egentligen inte heller att det går att utläsa nåt av vad som skrivits hittills. Försökte hitta nåt misstänkt med att @hemlig typ försvarade mig, men det gick inte heller. Det finns ju ingen i rollistan som behöver försöka få kontakt med nån annan genom konstiga koder.

Men vi får tänka att de andra får mycket att läsa när de kommer in. ;)
 
@godisklubba En fundering gällande Nasse, om hen omvandlar en god med specialförmåga, då försvinner förmågan, antar jag, den följer inte med till onda sidan?
 
Det enda misstänksamma jag kan hitta än så länge, är att LL inte skriver om Nasse öht i sin inledande text om leken. Utan det är Tiger och Kanin som är försvunna. Menar LL att ingen saknar Nasse? O_o

Typiskt att det skulle vara LL som skrev det. :down:
 
Nä, jag tror egentligen inte heller att det går att utläsa nåt av vad som skrivits hittills. Försökte hitta nåt misstänkt med att @hemlig typ försvarade mig, men det gick inte heller. Det finns ju ingen i rollistan som behöver försöka få kontakt med nån annan genom konstiga koder.

Men vi får tänka att de andra får mycket att läsa när de kommer in. ;)
Nej, försvarade dig inte. Skrev ju att det inte sa mig nåt om dig ;).
 
Det enda misstänksamma jag kan hitta än så länge, är att LL inte skriver om Nasse öht i sin inledande text om leken. Utan det är Tiger och Kanin som är försvunna. Menar LL att ingen saknar Nasse? O_o

Typiskt att det skulle vara LL som skrev det. :down:
Alla vet ju redan att LL alltid är ond :D
Helt korrekt. Personen Nasse omvandlar blir Ulv och ulvar har ingen specialförmåga, så den försvinner :)
Som LL kan det vara bra att använda en annan färg på texten i inläggen, så är det lättare att se när det kommer info från LL :)
 
Alla vet ju redan att LL alltid är ond :D

Som LL kan det vara bra att använda en annan färg på texten i inläggen, så är det lättare att se när det kommer info från LL :)
Ja, givetvis är jag god! Är ju överförtjust i temats huvudperson, aka Heffaklumpen :love: :D

Skämt åsido, jag ska vara opartisk. Gillar alla Heffaklumpen-karaktärer :love:

Det är bra att ni lär mig! Ska genast börja använda en annan färg. Anledningen till att jag inte gjort det tidigare, är för att jag tänkte att det står "Trådstartare" under/jämte mitt namn och att det öppnar upp möjlighet för icke deltagare att använda OT-färg :)
 
Ja, givetvis är jag god! Är ju överförtjust i temats huvudperson, aka Heffaklumpen :love: :D

Skämt åsido, jag ska vara opartisk. Gillar alla Heffaklumpen-karaktärer :love:

Det är bra att ni lär mig! Ska genast börja använda en annan färg. Anledningen till att jag inte gjort det tidigare, är för att jag tänkte att det står "Trådstartare" under/jämte mitt namn och att det öppnar upp möjlighet för icke deltagare att använda OT-färg :)
Det är ett skämt att LL alltid är ond, så det var inte riktat mot dig personligen :)

OT-brukar också skrivas i en annan färg, men när man läser snabbt är det lättare att se om din text är en annan färg an att kolla vem som skrivit inlägget. Jag hade också missat att man skulle göra det när jag var LL första gången :)
 
Jag har nu haft lite tid att läsa igenom leken och ska försöka bidra med mina tankar och reflektioner - vad de nu kan vara värda :idea:

Goda:
- Heffaklumpen
- Överlever en första ulvattack men har inte samma tur om hen attackeras igen (Välsignad)
- Heffaklumpens mamma
- Får varje natt bestämma vilken person en annan deltagare ska rösta på i nästkommande lynch. Personen som blir förtrollad får inte hinta om att den blivit förtrollad, utan måste hitta på en teori till varför den lägger rösten som den gör (trollkarl)
- Lilla Ru -
Har varje dag en extra röst som ska pm:as till LL (behöver inte vara samma som i tråden) (Röstfifflare)
- Mamma kängru
- Får varje natt veta en deltagares roll, siaren väljer vilken deltagare hen vill sia (Siare)
- I-or
- Kan varje natt skydda en deltagare (Ängel)
- Ugglan
- Får första natten veta allas val. Därefter har spionen så svårt att hålla tyst att hen väljer ut spelare som får ta del av hela informationen medan spionen själv bara får en lottad rad! Spionen dräller så att en rad varje natt når ulvarna (Lösmynt spion)
- Nalle Puh
- Har inga specialförmågor (Bybo)

Onda:
- Kanin
- En ulv som har även en särskild förmåga, den röstar dolt. Skriver en röst i tråden men skickar även en röst i PM till LL och det är rösten i detta PM som är den giltiga. Rösten som skrivs i tråden räknas inte med i röstningen utan är bara till för att förvilla de andra deltagarna! (Ulv i fårakläder)
- Tiger
- Känner till de andra ulvarna och får samtala med dessa. Kan käka varje natt (Varulvar)
- Nasse
- Är en ulv som om den dör kan omvandla en god spelare till ulv (Demon)

13 deltagare - 7 namngiva goda roller och 3 namngivna onda roller . tja då är det 3 utöver det som kan vara antingen bybor (Nalle Phu) eller varulvar (Tiger)
Normen är att det är 1/3 del- ish onda
1/3 del av 13 = 4,33 onda. så tror på högst 5 onda men kanske troligast 4 onda iom att de har en Demon (Nasse) som kan omvandla en god ifall den dör.
Det är inte heller orimligt att anta att det KAN vara 3 onda från start just pga den förmågan .men å andra sidan har goda sidan starka roller med en välsignad som överlever en ulvattack , siare och ängel och en iofs lösmynt spion.
Men ja jag landar i tanken själv att det är troligast 4 onda- det kan vara en mer , eller en mindre , allt annat känns inte rimligt
Röstfifflaren och ulven i fårakläder tycker jag tar ut varandra i balansen vad det gäller att ge dolda röster
Det finns ingen ond utanför lyan så ingen ide att leta efter "vinkar" från en sådan i leken
De onda vet givetvis exakt vilken fördelning det finns i leken då alla onda sitter i lyan från start
Så långt mina tankar angående fördelningen av antalet onda/ goda i leken från start

LL: godisklubba med hjälp av Idahoe
1. Niyama
2. Artline
3. Gabby_Ossi
4. hemlig
5. Habina
6. Snurrfian
7. Hedinn
8. fio
9. cirkus (gör ett försök)
10. LenaH
11. carrro_lina
12. Madalitso
13 qitis

Ett bra gäng med deltagare som alla är rutinerade , möjligen med undantag av @carrro_lina ? som jag inte tror lekt så mycket? Har varit med så lite senaste åren att jag kan ha fel där
Jag tror att det inte varit en lek på länge så de flesta borde vara ringrostiga iaf?
Jag är grymt ringrostig åtminstone:p

Summa summarum`= litar inte ett skvatt på någon så här första lekdagen :love:

Och så obligatorisk fråga:
Vem av Heffaklumpen och hennes vänner skulle du vilja vara/stämmer bäst in på dig i personlighet?
Jag är ju så gammal att jag inte själv växt upp med just heffaklumpen , men mina barn har då de var små så kände faktiskt till figuren
Heffaklumpen blir mitt val .
Jag är ju som en elefant , inte bara till kroppsstorlek, utan också klumpig i ett glashus, skriver rätt upp och ner mina tankar - ibland utan eftertanke :idea:och blir ofta misstänkt pga det - mer än att det är tacksamt att misstänka mig -det brukar jag ju bli oavsett roll i ulvlekar- nést-ce-pas?:p (och det är helt ok - det går ju leken ut på :up:)

För er som inte sett heffaklumpen filmen så är alla i skogen rädda för Heffaklumpen, rädda för det okända de märker av ( trumpetljud) Det visar sig sedan i filmen att heffaklumpen är lika rädd för dem som de är för denna . Det gäller att lära känna varandra för att sluta misstro varandra för att det är "främmande" Känns som en riktigt bra parallell till mycket som händer i vår värld just nu -både nu och innan corona.

Väldigt bra val av tema :love: LL @godisklubba ( och @Idahoe )
 
För er som inte sett heffaklumpen filmen så är alla i skogen rädda för Heffaklumpen, rädda för det okända de märker av ( trumpetljud) Det visar sig sedan i filmen att heffaklumpen är lika rädd för dem som de är för denna . Det gäller att lära känna varandra för att sluta misstro varandra för att det är "främmande" Känns som en riktigt bra parallell till mycket som händer i vår värld just nu -både nu och innan corona.

Väldigt bra val av tema :love: LL @godisklubba ( och @Idahoe )
Jag är totalt oskyldig, men gillar också temat skarpt!
Min favorit var alltid Ior :love:
Och min syster har en tatuering med Nasse :)
 
Jag vill bara flagga för att jag inte har några planer på att kicka någon från leken, pga missad röst(er). Detta på grund av den minst sagt annorlunda situationen världen befinner sig i just nu, där näst intill inget är normalt. Risken är extra stor nu för att oförutsedda saker händer och att det då blir ont om tid.
Det är dock att föredra att lägga en säkerhetsröst för att vara på säkra sidan, om du vet att det kommer bli ont om tid :)
 
Jag har nu haft lite tid att läsa igenom leken och ska försöka bidra med mina tankar och reflektioner - vad de nu kan vara värda :idea:



13 deltagare - 7 namngiva goda roller och 3 namngivna onda roller . tja då är det 3 utöver det som kan vara antingen bybor (Nalle Phu) eller varulvar (Tiger)
Normen är att det är 1/3 del- ish onda
1/3 del av 13 = 4,33 onda. så tror på högst 5 onda men kanske troligast 4 onda iom att de har en Demon (Nasse) som kan omvandla en god ifall den dör.
Det är inte heller orimligt att anta att det KAN vara 3 onda från start just pga den förmågan .men å andra sidan har goda sidan starka roller med en välsignad som överlever en ulvattack , siare och ängel och en iofs lösmynt spion.
Men ja jag landar i tanken själv att det är troligast 4 onda- det kan vara en mer , eller en mindre , allt annat känns inte rimligt
Röstfifflaren och ulven i fårakläder tycker jag tar ut varandra i balansen vad det gäller att ge dolda röster
Det finns ingen ond utanför lyan så ingen ide att leta efter "vinkar" från en sådan i leken
De onda vet givetvis exakt vilken fördelning det finns i leken då alla onda sitter i lyan från start
Så långt mina tankar angående fördelningen av antalet onda/ goda i leken från start



Ett bra gäng med deltagare som alla är rutinerade , möjligen med undantag av @carrro_lina ? som jag inte tror lekt så mycket? Har varit med så lite senaste åren att jag kan ha fel där
Jag tror att det inte varit en lek på länge så de flesta borde vara ringrostiga iaf?
Jag är grymt ringrostig åtminstone:p

Summa summarum`= litar inte ett skvatt på någon så här första lekdagen :love:


Jag är ju så gammal att jag inte själv växt upp med just heffaklumpen , men mina barn har då de var små så kände faktiskt till figuren
Heffaklumpen blir mitt val .
Jag är ju som en elefant , inte bara till kroppsstorlek, utan också klumpig i ett glashus, skriver rätt upp och ner mina tankar - ibland utan eftertanke :idea:och blir ofta misstänkt pga det - mer än att det är tacksamt att misstänka mig -det brukar jag ju bli oavsett roll i ulvlekar- nést-ce-pas?:p (och det är helt ok - det går ju leken ut på :up:)

För er som inte sett heffaklumpen filmen så är alla i skogen rädda för Heffaklumpen, rädda för det okända de märker av ( trumpetljud) Det visar sig sedan i filmen att heffaklumpen är lika rädd för dem som de är för denna . Det gäller att lära känna varandra för att sluta misstro varandra för att det är "främmande" Känns som en riktigt bra parallell till mycket som händer i vår värld just nu -både nu och innan corona.

Väldigt bra val av tema :love: LL @godisklubba ( och @Idahoe )
Trodde du sa du inte skulle skriva så mycket också börjar du med ett sånt jätteinlägg :nailbiting:

Edit: stavfel
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 101
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 423
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 027
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 985
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp