Heffaklumpen och hennes vänner (Ulvlek )

Det var en evighet sedan jag såg nalle puh. Jag har inte sett den med heffaklumpen.

Jag får nog svara nalle puh. Men får jag byta ut honungen mot nutella?
Givetvis! Så länge det står "honung" på burken :up:
Blir jag utkastnade ur leken om jag säger att jag inte har koll på vem heffaklumpen är?:o Jag som ändå är ganska barnslig av mig.
Nej, så elak är jag inte! Men fy skäms! ;)

Men @Hedinn det där är inte Heffaklumpen!
Här är Heffaklumpen, inte alls hemsk, bara väldigt söt!
Edit: Den du länkade ger mardrömmar! Men "riktiga" Heffaklumpen är :love: :love: :love:
 
Jag har hittat leken men ska sova nu och flaggar för att jag jobbar i helgen så kommer nog bara vara aktiv runt DL lör och sön.
 
Eftersom jag kommer att vara upptagen under dagen så försöker jag väl få igång huvudet lite nu. Att @Habina önskar att hon vore Tiger känns lite oroväckande, vill man vara en ulv?
Och @Artline som vill byta ut honungen mot nutella? Eller vänta båda är goda att äta men lite skumt är det ändå. Vad vore nalle puh utan sin håning? (Stod faktiskt så i en bok barnen hade om Nalle puh. )
 
Obligatoriska frågan (utan att jag lägger nån vikt i vad karaktärerna har för roller i denna lek): jag är Nasse. Blyg och försiktig :p.
 
Jag är ensam hemma ikväll och ungen lägger sig vid 20 oftast. Dvs även jag brukar lägga mig då. Ska dock försöka kolla in vid DL, men lovar inget.
 
Eftersom jag kommer att vara upptagen under dagen så försöker jag väl få igång huvudet lite nu. Att @Habina önskar att hon vore Tiger känns lite oroväckande, vill man vara en ulv?
Och @Artline som vill byta ut honungen mot nutella? Eller vänta båda är goda att äta men lite skumt är det ändå. Vad vore nalle puh utan sin håning? (Stod faktiskt så i en bok barnen hade om Nalle puh. )
Fast jag valde också en ulv, men som jag skrev i mitt inlägg hade det inget att göra med rollerna i den här leken.
Hur Habina tänker vet jag dock inte, men ingen vill väl visa att den är ulv.

Summa summarum: jag vet inget om Habinas roll i leken utan spånar bara.
 
Eftersom jag kommer att vara upptagen under dagen så försöker jag väl få igång huvudet lite nu. Att @Habina önskar att hon vore Tiger känns lite oroväckande, vill man vara en ulv?
Och @Artline som vill byta ut honungen mot nutella? Eller vänta båda är goda att äta men lite skumt är det ändå. Vad vore nalle puh utan sin håning? (Stod faktiskt så i en bok barnen hade om Nalle puh. )

Jag vet att det finns lite att gå på, så jag fattar att Snurrfian reagerar på att jag nämner Tiger. Men hur kan hon tycka att Artline är skum, för att hen inte har bra smak? Är det ett känt faktum att ulvar gillar nutella? Känns som ett försök att sprida misstankar bara.

Fö ser jag obligatoriska frågan mest som ett sätt att få igång leken. Jag svarade ärligt på frågan, helt utan en tanke på vilka som räknas som god/ond i denna lek. :)
 
Jag vet att det finns lite att gå på, så jag fattar att Snurrfian reagerar på att jag nämner Tiger. Men hur kan hon tycka att Artline är skum, för att hen inte har bra smak? Är det ett känt faktum att ulvar gillar nutella? Känns som ett försök att sprida misstankar bara.

Fö ser jag obligatoriska frågan mest som ett sätt att få igång leken. Jag svarade ärligt på frågan, helt utan en tanke på vilka som räknas som god/ond i denna lek. :)
Fast vänta lite jag skrev inte att @Artline hade dålig smak, jag skrev till och med att båda var goda. Men jag undrade vad Nalle puh skulle vara utan honung. Att den obligatoriska frågan är för att dra igång leken absolut men man måste börja där.
 
Fast jag valde också en ulv, men som jag skrev i mitt inlägg hade det inget att göra med rollerna i den här leken.
Hur Habina tänker vet jag dock inte, men ingen vill väl visa att den är ulv.

Summa summarum: jag vet inget om Habinas roll i leken utan spånar bara.
Fast du skrev ju det efter Snurrfians inlägg, så det hade hon ju inte kunnat ta upp då? Eller missförstår jag dig?
 
Fast du skrev ju det efter Snurrfians inlägg, så det hade hon ju inte kunnat ta upp då? Eller missförstår jag dig?
Jag tror du missförstår mig, eller så missförstår jag dig.
Mitt inlägg om vem jag valde hade inget med Habinas inlägg att göra. Jag poängterade mer för dig att det inte behöver betyda nåt, men att jag ju inte vet i Habinas läge.
Men har svårt att tro att en ulv vill visa sig i denna lek, det verkar ju inte finnas nån dold ulv eller så.
 
Jag tror du missförstår mig, eller så missförstår jag dig.
Mitt inlägg om vem jag valde hade inget med Habinas inlägg att göra. Jag poängterade mer för dig att det inte behöver betyda nåt, men att jag ju inte vet i Habinas läge.
Men har svårt att tro att en ulv vill visa sig i denna lek, det verkar ju inte finnas nån dold ulv eller så.
Då förstår jag! Tolkade det lite som ett "varför reagerade du på Habina men inte på mig".
 
Fast vänta lite jag skrev inte att @Artline hade dålig smak, jag skrev till och med att båda var goda. Men jag undrade vad Nalle puh skulle vara utan honung. Att den obligatoriska frågan är för att dra igång leken absolut men man måste börja där.

Det är jag som tycker att Artline har dålig smak. ;)
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 122
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 425
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 034
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 991
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Sojasås + katter

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp