hejsan igen...lite dressyrhjälp tack!

Casper

Trådstartare
Hejsan allihopa...igen... Min labbetik och jag har hamnat på en pungt där vi behöver lite tips/råd! När vi tränar inför vår första tävling så ingår ju grenen att dom skall stanna stående, men när jag ska ha henne till att stanna STÅENDE när jag säger "stanna"så sätter hon sig JÄMT!!... på brukshundsklubben så sa dom att jag skulle sätta handen framför nosen på henne,liksom ett stopptecken när jag säger "stanna"...men hon sätter sig..pust..jag har även försökt att liksom ställa henne upp men då springer hon mest omkring..

Har nån lite tips på hur jag ska göra??

:banana: :bump:
 
Jag lär in stå hos min hund.
Dvs sitt, ligg, stå och därifrån går jag till stanna kvar stående med kommandot stå.
Din hund förstår inte att du vill att hon skall stå när hon stannar så du kan ju prova med att köra in stå så hon vet skillnad på stå, sitt och ligg innan du går vidare med att hon skall stanna ståendes.
Så skulle ialla fall jag göra i din situation :)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
1 564
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
22 004
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Jag har en fråga hur jag ska bete mig mot just gällande hennes förhållande till hennes kropp och på bästa sätt stötta min allra bästa...
2
Svar
22
· Visningar
3 104
Senast: Qelina
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 571
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp