Helt otroligt.

Fast jag känner inte till någon, i modern tid, som använt sig av ett så plumpt och lågt uttryckssätt som Trump. Som sänker sig till så låg nivå. Bland annat.

Man är väl dessutom lite bortskämd av tiden med Obama....!
Det beror väl till del på att de tidigare presidenterna vuxit in i ämbetet den politiska vägen, man har tidigare oftast varit senatorer eller på annat sätt varit aktiva. Trump kommer in tack vare sin medievana och, vilket inte ska förringas, att han talar direkt till massan utan att tillhöra den politiska klassen. Titta bara på Nixon skillnaden mellan hans offentliga framträdande och hans icke offentliga, eller Lyndon Johnsons extremt grova ordsvada mellan skål o vägg, jämfört med den bild han gav via offentliga media. Trump använder inte detta filter (hans medarbetare önskar att han gjorde det)

Liknande trådar

Samhälle Jag har länge tänkt starta den här tråden men inte orkat då jag blir så förbannad. Men nu blir det av. Under de senaste åren har jag... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 740
Kropp & Själ De senaste årtiondena har vi sett tydligt hur den kristna högern i USA har påverkat politik och lagstiftning här hemma i norden. Jakten... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 600
Senast: Snowball
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 817
Senast: Nota
·
Samhälle Jag tycker ändå att diskussionen om vapnen, jägarexamen, licenserna och vapentyp är intressant. Få, nästan inga, mord i Sverige utförs... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
8 561
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025