Hemmakläder

Aha. Fler kanske tänker som jag, att man är HEMMA först när jobbkläderna åker av.

Och jag skänker en medlidandets tanke till de som måste ha strumpbyxor på jobbet.
Det är bekvämt, man tar två storlekar större än man normalt skulle ha och typ 60-100 den.
 
Nä, sport-BH har jag bara på gymmet.

Såg du inte mitt ganska långa svar till dig? Jag har inte skrivit någonstans att folk har bekväma kläder på jobbet? :confused: Tvärtom - jag säger att mina jobbkläder aldrig kommer kunna vara så bekväma som mjukiskläder är?

Jodå, jag har svarat nu. Sorry att jag svarade på ett annat inlägg först.

Det sista var inte enkom till dig, därav flera radbrytningar mellan meningarna :) Kunde varit tydligare med det dock.
 
Fast kläder håller ju i många herrans år. Tycker det är ok om min ylletröja ger upp efter 15 år pga att jag haft den hemma också, eller att jeansen får för många lagningar efter en 3-4 år. En topp från HM kan få pensionera sig efter 5 år om det är så.

Men som sagt kostymbyxor i ylle, det har jag inte hemma, för dyrt och obekvämt.
Håller och håller, jag menar inte att de går sönder. Men jag vill behålla form och finish på dem så länge som möjligt.
 
Jag är onaturligt road av den här tråden, "dressad"? Jag tror ju att jag fattar innebörden men jag ser framför mig hur folk går med en skvätt salladsdressing rinnande i små rännilar nerför axlarna. Tycker till och med att jag känner lukten av salladskrydda.

På jobbet imorgon måste jag fråga om de andra byter om när de kommer hem!
 
@AraSlei Alltså jag tycker strumbyxor är tolvtusen gånger mer obekvämt än jeans så det vägrar jag klä mig i - ens på jobbet. Så vi har nog väldigt olika syn på vad som är bekvämt ;).

För mig kan inte en blus, hur skön den än må vara, ens jämföras med en hoodie och en t-shirt i bekvämlighet. Det liksom finns inte. Plus att jag vill kunna ligga i soffan på kvällen och surfa och kolla på Netflix och det funkar ju inte i kläder man är rädd om.
 
Och jag känner inte en enda kvinna som har på sig samma BH hemma som de har på jobbet. Eller jeans för den delen. Men de klär ju på sig när de har besök liksom, precis som jag gör.
Ok, jag prioriterar kanske bekvämlighet när jag köper vanliga BH helt enkelt. Brukar inte köpa balkonette och pushup, extrafluff och sådant, utan en vanlig med så lite stoppning som möjligt, täcker hela bröstet och med bygel.
 
@AraSlei Alltså jag tycker strumbyxor är tolvtusen gånger mer obekvämt än jeans så det vägrar jag klä mig i - ens på jobbet. Så vi har nog väldigt olika syn på vad som är bekvämt ;).

För mig kan inte en blus, hur skön den än må vara, ens jämföras med en hoodie och en t-shirt i bekvämlighet. Det liksom finns inte. Plus att jag vill kunna ligga i soffan på kvällen och surfa och kolla på Netflix och det funkar ju inte i kläder man är rädd om.

Haha, nej, vi tycker uppenbarligen väldigt olika i det :D

Jag tycker inte att soffa och netflix ger något större slitage på kläderna. Ska jag göra något aktivt, typ storstäda, gå ut med hundarna eller ptja jag vet inte - skotta snö?, så byter jag så klart om. Vanligt soffhäng tycker jag absolut fungerar även i kläder man är mera rädd om, det värsta som händer är ju att de blir skrynkliga.

Vi får nog agree to disagree.
 
Använder ni samma kläder hemma som på jobbet eller i skolan?
Brukar oftast bli samma kläder hemma när jag kommer hem från jobbet, brukar ofta slänga av mig varselbyxorna och hoppa i ett par mjukisbyxor.
På helgerna och mina lediga dagar blir det andra kläder, det beror lite på vad jag ska göra. :)
 
En topp från H&M håller sig inte mer än 1-2 år i detta hushåll. H&M överlag är ju inte vad jag tänker på om jag vill ha kläder med kvalitet och därför handlar jag inte längre där heller. Men det beror ju helt på hur man lever? Att påstå att kläder håller i "många herrans år", det gäller ju långt ifrån alla. Jag som tränar hund, har hus och gör en hel del markservice sliter förmodligen betydligt mer på mina kläder än någon som bor i lägenhet och har en stillasittande fritid.
Kanske, jag tog upp just topp från HM för 50 kr, eftersom det var det jag kunde komma på med sämst kvalitet. De från Filippa K håller ju längre, eller ok de som jag köpte för längesedan 10+ år håller fortfarande, nya köper jag sällan där numera eftersom de inte längre är riktigt som jag vill ha dem.

Och nej jag har inte hund och gör inte markservice, men har barn och trädgård iofs och en hel del cykling brukade de klara. Det är värre för jeansen.
 
Ok, jag prioriterar kanske bekvämlighet när jag köper vanliga BH helt enkelt. Brukar inte köpa balkonette och pushup, extrafluff och sådant, utan en vanlig med så lite stoppning som möjligt, täcker hela bröstet och med bygel.
Fast alltså nej, det handlar inte om huruvida du eller någon prioriterar bekvämlighet - det handlar om hur man definerar bekvämt. För mig är inte en bygel-BH någonsin bekväm nog för att jag ska gå i den hemma. Det finns inte. Nada chans alltså. Däremot vill jag ha det på jobbet och lösningen blir således att byta till en annan när jag kommer hem.

På jobbet står och sitter jag och då är det helt okej att ha en bygel-BH på. När jag kommer hem så vill jag kunna ligga i soffan och då är det inte skönt att ha en BH med bygel. Olika kläder för olika användningsområden liksom.
 
Jag har bara kläder jag tycker är bekväma på jobbet, men det spelar ingen roll; så fort jag kommer innanför dörren så tar det 30 sekunder innan t.ex jeansen plötsligt känns 3 storlekar mindre, skjortan kväver mig och jag bara måste byta till sport-bh.

Denna obekvämhet är ju såklart mer psykisk än fysisk, och jag tippar att jag på motsvarande sätt skulle kunna känna mig riktigt obekväm på jobbet i sport-bh, mjukisbyxor och fleece-sweater hur gudomligt skönt det än är hemmavid?
 
Vanligt soffhäng tycker jag absolut fungerar även i kläder man är mera rädd om, det värsta som händer är ju att de blir skrynkliga.
Och jag vill inte skrynkla mina kläder jag har på jobbet, jag vill inte att de ska tappa passform eller se trista ut. Jag har dem på jobbet och när jag kommer hem hänger jag upp dem och tar på mig något som i mitt tycke lämpar sig bättre för att ligga på soffan under en filt.
 
Och jag vill inte skrynkla mina kläder jag har på jobbet, jag vill inte att de ska tappa passform eller se trista ut. Jag har dem på jobbet och när jag kommer hem hänger jag upp dem och tar på mig något som i mitt tycke lämpar sig bättre för att ligga på soffan under en filt.

Whatever floats your boat :up:
 
Jag har bara bekväma underkläder, mjuka bh:ar utan bygel, så jag har dom jämt. Om jag inte ska ha någon klänning som kräver någon annan bh.

Jag försöker ha bekväma kläder jämt, men vintertid så byter jag vanliga byxor mot underställ och sommartid till ridbyxor eller träningstights. Behåller ofta samma top, men byter ut kofta mot en stalltröja eller liknande. Hemma så ska det matas hästar, hämtas ved eller liknande, så mina "fina" kläder åker av.

Sambon brukar knappt hinna innanför dörren innan han sliter av sig sina jeans :laugh:
 
Fast alltså nej, det handlar inte om huruvida du eller någon prioriterar bekvämlighet - det handlar om hur man definerar bekvämt. För mig är inte en bygel-BH någonsin bekväm nog för att jag ska gå i den hemma. Det finns inte. Nada chans alltså. Däremot vill jag ha det på jobbet och lösningen blir således att byta till en annan när jag kommer hem.

På jobbet står och sitter jag och då är det helt okej att ha en bygel-BH på. När jag kommer hem så vill jag kunna ligga i soffan och då är det inte skönt att ha en BH med bygel. Olika kläder för olika användningsområden liksom.
Mmm jag tycker bygelBH är så bekvämt att jag inte ens väljer badkläder utan om jag kan slippa. Soffa och yoga i en sådan är inga problem :D.
 
Jag byter om så fort jag kommer innanför dörren hemma. Standard är för stor t-shirt, hoodie, mysbyxor och skidsockor. Ingen bh.

Det är bekvämt och kläderna håller längre.
 
Fast alltså nej, det handlar inte om huruvida du eller någon prioriterar bekvämlighet - det handlar om hur man definerar bekvämt. För mig är inte en bygel-BH någonsin bekväm nog för att jag ska gå i den hemma. Det finns inte. Nada chans alltså. Däremot vill jag ha det på jobbet och lösningen blir således att byta till en annan när jag kommer hem.

På jobbet står och sitter jag och då är det helt okej att ha en bygel-BH på. När jag kommer hem så vill jag kunna ligga i soffan och då är det inte skönt att ha en BH med bygel. Olika kläder för olika användningsområden liksom.
Jag undrar nyfiket, varför väljer du att ha en bygel-bh om du tycker att den är obekväm?
 
Jag tycker inte att det är obekvämt så länge jag står och går så att säga. Men det är inte bekvämt nog för att kunna ligga eller sitta uppkurad i en fåtölj etc.
Men varför väljer du inte en BH som är bekväm jämt? Jag äger ett gäng med bygel, men har helt gått ifrån dom, då jag har bygellösa som är så mycket mer bekväma :)
 

Liknande trådar

Tjatter Apropå alla klädtrådar nu :D : Hade lite för mycket tid på tåget hem i eftermiddags och reflekterade; Vad har egentligen...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
12 872
Senast: TygerTyger
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 751
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp