Bukefalos 28 år!

Hemmakläder

Jag jobbar ju en del i ridkläder. De åker direkt av då man kommer hem. Och oftast efterföljs det av en dusch.
Om jag jobbat i annat än stall varierar det om jag byter om eller inte. Är det väldigt dressat och i styva material etc så byter jag gärna om till ngt bekvämare.
Det bekvämare kan då vara allt från jeans till pyjamas eller klänning sommartid.
 
Och jag känner inte en enda kvinna som har på sig samma BH hemma som de har på jobbet. Eller jeans för den delen. Men de klär ju på sig när de har besök liksom, precis som jag gör.
Jag känner nog bara en som inte har samma kläder och det var mitt ex som aldrig ville ha jeans hemma. Innan hade jag aldrig stött på fenomenet.
 
Men varför väljer du inte en BH som är bekväm jämt? Jag äger ett gäng med bygel, men har helt gått ifrån dom, då jag har bygellösa som är så mycket mer bekväma :)
Alltså mina jobbkläder behöver inte vara lika sköna som mina hemmakläder, jag är helt okej med att byta när jag kommer hem. Det är alltså till noll bekymmer för mig att ha de underkläder jag har på jobbet, det är inte ett problem för Buke att lösa :).
 
Alltså mina jobbkläder behöver inte vara lika sköna som mina hemmakläder, jag är helt okej med att byta när jag kommer hem. Det är alltså till noll bekymmer för mig att ha de underkläder jag har på jobbet, det är inte ett problem för Buke att lösa :).
Jag menade det inte som att det var fel/eller ett problem, jag var bara genuint nyfiken över varför man inte väljer det bekvämaste alternativet på underkläder. Och så är jag personligen för lat för att byta :p
 
Tar av mig allt när jag kommer hem
Går i T-shirt och mjukisbyxor hemma då jag har katt och inte vill ha håren på jobbkläderna
 
Jag menade det inte som att det var fel/eller ett problem, jag var bara genuint nyfiken över varför man inte väljer det bekvämaste alternativet på underkläder. Och så är jag personligen för lat för att byta :p
Jag förstår :). Men för mig är det alltså inget problem - jag är van vid att mina jobbkläder är propra och snygga och bekväma nog för jobbet men att jag hemma vill byta till mjukiskläder. Jag tycker dessutom om att ha min ”uniform” på jobbet som jag tar av mig när jag kommer hem, i och med att jag har ett stundtals väldigt tufft jobb gör det stor skillnad mentalt när det gäller att inte ta med jobbet hem.
 
Haha, nej, men jag verkar ju vara ensam om det :D

Jag ser som sagt också en stor skillnad i om man ska ut i skogen t ex, då är det så klart få som har strumpbyxor och klänningen från jobbet och det är ju inte särskilt konstigt.
Men skillnaden i att sitta 8h framför datorn på jobbet mot att ligga i soffan på kvällen är minimal för min egen del, och då byter jag inte om.

Men som sagt, jätteskönt om jag misstolkade och att alla har bekväma kläder och underkläder på sig på jobbet också :up:
Med rätt kjol och nylonstrumpor kan jag slänga på en täckkjol över och åka långfärdsskidor utan att byta en palta efter jobbet :D (Jag har ylleknästrumpor under stövlarna på jobbet).

Men jag skulle ju inte trava genom lerpölar med en hund i kläderna. Snö är hyggligt rent.
 
Byter om direkt i hallen när jag kommer hem. Det sliter mindre på de "fina" jobbkläderna samt att jag helst inte vill ha underkläder på mig hemma. Kör typ leggings + litet linne + t-shirt eller långärmat beroende på årstid, tofflor alltid då mitt golv är iskallt året runt.
 
Läste vidare om man ofta får oanmält besök eller ej, och det får jag flera gånger i veckan. Har också stora fönster och bor på markplan. Annars hade jag kanske gått naken oftare.

Men sitter som en hösäck just nu, och måste känna efter för att känna att jag har BH på mig. Den här är ändå rätt ny och stelare än de gamla. Ibland glömmer jag att ta på mig BH och märker inget förrän jag ska byta om på kvällen. Så lite tänker jag alltså på vad jag har på mig. Men, jag har jätteliten byst. Det kanske är mer obekvämt för den som har större?
 
Vår och höst brukar jag försöka vara lite proper och ha jeans på mig bland folk, och då byter jag till mjukisar när jag kommer hem. Sommartid blir det oftast shorts istället.

Nu på vintern känns det otänkbart att ha något annat än mjukisbyxor - jeans med underställ blir trångt och knöligt, utan underställ blir för kallt. Följaktligen har jag mina mjukisar såväl hemma, på stan samt på universitetet. Kombinerat med mysig stickad tröja.

Jag har till 99 % bygel-Bh under. Jag tycker att man får obekväma skav av att vara utan, och sport-bh är oftast inte lika bekvämt.
 
Jag förstår :). Men för mig är det alltså inget problem - jag är van vid att mina jobbkläder är propra och snygga och bekväma nog för jobbet men att jag hemma vill byta till mjukiskläder. Jag tycker dessutom om att ha min ”uniform” på jobbet som jag tar av mig när jag kommer hem, i och med att jag har ett stundtals väldigt tufft jobb gör det stor skillnad mentalt när det gäller att inte ta med jobbet hem.
Jo, jag har alltid haft "arbetskläder" så jag är med på det, det var mest underkläderna som jag var lite nyfiken på hur du tänkte med. :)
Läste vidare om man ofta får oanmält besök eller ej, och det får jag flera gånger i veckan. Har också stora fönster och bor på markplan. Annars hade jag kanske gått naken oftare.

Men sitter som en hösäck just nu, och måste känna efter för att känna att jag har BH på mig. Den här är ändå rätt ny och stelare än de gamla. Ibland glömmer jag att ta på mig BH och märker inget förrän jag ska byta om på kvällen. Så lite tänker jag alltså på vad jag har på mig. Men, jag har jätteliten byst. Det kanske är mer obekvämt för den som har större?
Enda anledningen till att jag har bh när jag inte ska rida är att jag inte vill att mina bröstvårtor ska synas så mycket genom en t-shirt :D

Jag går gärna omkring halvnaken hemma, men då krävs det att det är VARMT, vilket det hemskt sällan är, det är med "långkalsonger och filt-värme inomhus här" :rofl:
 
Läste vidare om man ofta får oanmält besök eller ej, och det får jag flera gånger i veckan. Har också stora fönster och bor på markplan. Annars hade jag kanske gått naken oftare.

Men sitter som en hösäck just nu, och måste känna efter för att känna att jag har BH på mig. Den här är ändå rätt ny och stelare än de gamla. Ibland glömmer jag att ta på mig BH och märker inget förrän jag ska byta om på kvällen. Så lite tänker jag alltså på vad jag har på mig. Men, jag har jätteliten byst. Det kanske är mer obekvämt för den som har större?
Njej, jag har 75 F på mig just nu (vilket nog är en storlek stor, får bättra mig till E nästa gång, så den är inte perfekt, köpte förra veckan) och sitter som en hösäck på min stol, och känner inte BHn, om jag inte tänker på det.

Grejen är att om man är hemma och inte har en på sig och plötsligt ska studsa iväg någonstans tycker jag det är obekvämt med den där blobbiga känslan när de gungar. SportBH som tar bort den känslan är så hårda att de är som att ha rustning, vilket för all del är ok men..
 
Hm. Då hade jag bytt kläder av den anledningen. Nån annans toabakterier eller stekos i mitt hem, nä tack.
Jag har femtioelva småungar springandes hemma hos mig. Bara en är min. Känns lite overkill att bry sig om en specifik persons toabakterier 😉. När de slutar kissa utanför, peta sig i rumpan och torka snoret på soffan så kanske jag börjar tänka annorlunda kring hygien.

(Använder naturligtvis handskar, tvål och sprit på jobbet men bara tvål hemma. Hade känts märkligt att sätta på sig handskar när jag tar i barnen)
 
Haha, nej, men jag verkar ju vara ensam om det :D

Jag ser som sagt också en stor skillnad i om man ska ut i skogen t ex, då är det så klart få som har strumpbyxor och klänningen från jobbet och det är ju inte särskilt konstigt.
Men skillnaden i att sitta 8h framför datorn på jobbet mot att ligga i soffan på kvällen är minimal för min egen del, och då byter jag inte om.

Men som sagt, jätteskönt om jag misstolkade och att alla har bekväma kläder och underkläder på sig på jobbet också :up:

Eftersom någon form av uteaktivitet är bound to happen med hund och hus så byter jag om relativt omgående. Också för att skydda finkläderna mot eventuellt smuts och hår. Är det någon form av kvällsaktivitet som krävt finare kläder blir det ombyte till pyjamas när man kommit hem. Så att inte byta om, det kommer jag helt enkelt inte ifrån, även om finkläderna också är bekväma.
 

Liknande trådar

Tjatter Apropå alla klädtrådar nu :D : Hade lite för mycket tid på tåget hem i eftermiddags och reflekterade; Vad har egentligen...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
12 995
Senast: TygerTyger
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 824
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp