Bukefalos 28 år!

Hemmakläder

Jag har femtioelva småungar springandes hemma hos mig. Bara en är min. Känns lite overkill att bry sig om en specifik persons toabakterier 😉. När de slutar kissa utanför, peta sig i rumpan och torka snoret på soffan så kanske jag börjar tänka annorlunda kring hygien.

(Använder naturligtvis handskar, tvål och sprit på jobbet men bara tvål hemma. Hade känts märkligt att sätta på sig handskar när jag tar i barnen)

Okej, låter som att du har fullt upp! Ja, om du har jobbet hemma så förstår jag.
 
Jag byter kläder när jag kommer hem. Har speciella arbetskläder som jag inte tycker är så vansinnigt bekväma så jag tar på mig något trevligare när jag kommer hem. Ibland en klänning, ibland byxor. Just idag blev det pyjamas.
 
Okej, låter som att du har fullt upp! Ja, om du har jobbet hemma så förstår jag.
Nej det har jag inte. Men när jag kommer hem så brukar väninnan komma förbi med sina ungar och några extra. Plus hundar som slickar sig själva i ändan innan de slickar på mig. Så det är väl därför jag inte ens reflekterar över att bakterier skulle kunna hoppa från toastolen till mina kläder och därmed göra dem för ofräscha för att ha hemma ;)
 
Brukar inte byta om. Men en vän blev nyligen lite chockad och utbrast:
"Men det är ju så smutsigt i kollektivtrafiken. Så du tar med dig dej smutsen in i soffan"
 
På jobbet så har jag arbetsplatsens kläder.
Går jag hemifrån så har jag oftast jeans, någon topp eller skjorta, klackar osv.
Men är jag bara hemma går jag oftast runt i leggings eller långkalsonger, någon mer avslappnad topp eller tröja till. Byter oftast om direkt när jag kommer hem.
 
Jag är lantis.

Det jag har på mig hemma måste tåla att bli smutsigt och/eller svettigt. Jobbkläder är oftast mer ömtåliga.

Skulle inte drömma om att gräva i trädgården eller bära ved i blus, snyggbyxor och klackskor. :D
 
Hemmakläder för mig = mjukisbrallor, t-shirt och hoodie typ. Absolut inte bh.
Mina snyggkläder innefattar bygelbh men den åker av tillsammans med resten av outfiten så fort jag kommer innanför dörren.
 
Har en slags uniform på jobbet som jag absolut avskyr, den är obekväm och opraktisk och den sitter inte kvar längre än att jag hinner stänga dörren om mig när jag kommer hem, ungefär.
Då blir det oftast fritidsbyxor av något slag och T-shirt eller linne, eller bara sportBH..
BH'n behåller jag på tills hundarna varit ute för sista gången sedan ryker den också. :)

Jag får aldrig oväntat besök och struntar fullständigt i hur jag ser ut hemma.
 
På jobbet är det arbetskläder som gäller. Mina egna kläder har jag således på mig på fritiden och på väg till och från jobbet.

Hemma har jag mjukis- eller pyjamasbyxor, en sliten t-shirt, fleecemorgonrock och fårskinnstofflor. Givetvis ingen bh. Byter alltid om det första jag gör när jag kommer hem. :D
 
Hemma går jag alltid i linne och mjukisbyxor eller leggings. Luvtröja eller stor, härlig cardigan också om det är kallt. Jag tycker att BH är ett djävulens påfund så det har jag aldrig hemma, utan tar på mig om jag ska iväg och ändå behöver klä om till något som är lite snyggare (oftast t-shirt och jeans eller kjol, har väl ganska avslappnad klädstil överhuvudtaget).

På "jobbet" (daglig verksamhet så ingen anställning som så) har vi tilldelade arbetskläder så jag byter om till och från mina egna kläder när jag är där. Kommer dit i 'civilkläder' som ovan, att anlända klädd i mysdressen vore nog lite väl casual. :D
 
Jag tycker nog sambon känns helt normal. Jag trodde inte så många bytte om hemma, jag har nog en väninna som tar av sig BH:n (obegripligt) men annars brukar alla se helt vanligt klädda ut när man kommer hem till dem.

Tror de allra flesta byter om när gäster kommer, jag gör i alla fall det.

Har dock ett par bra vänner jag känt länge som antingen har med sig mjukisbyxor när de kommer och hänger hos mig eller redan har på sig dem. Skönt när man kan känna sig riktigt hemma hos någon annan. :D
 
Jag undrar nyfiket, varför väljer du att ha en bygel-bh om du tycker att den är obekväm?

Är ej niphredil men svarar ändå.

Jag vill ha bh på mig bland folk för att lyfta och stödja min byst. Utan bh hänger brösten, skvalpar runt när jag går och får en ful form under tröjor. Bhar utan bygel funkar inte för mina bröst.

Jag lider inte i mina bhar men det är skönt att ta av dem när jag kommer hem. Typ som att det är skönt att tvätta av mig sminket på kvällen.
 
Jag byter om. Dels av bekvämlighetsskäl som redan nämnts i tråden, dels för att det blir lite som en avslappningsgrej när jag kommer hem. Ställa av väskan i hallen, på med hemmakläder, slappna aaaaaav :D

Byxor byter jag undantagslöst, överdelen kan jag ibland ha kvar om den ändå ska tvättas sen. Tar av BH ibland och ibland inte, beroende på humör.
 
Är ej niphredil men svarar ändå.

Jag vill ha bh på mig bland folk för att lyfta och stödja min byst. Utan bh hänger brösten, skvalpar runt när jag går och får en ful form under tröjor. Bhar utan bygel funkar inte för mina bröst.

Jag lider inte i mina bhar men det är skönt att ta av dem när jag kommer hem. Typ som att det är skönt att tvätta av mig sminket på kvällen.
Jag har iofs nästan inga bröst, det kan ju vara därför jag kan ha "vad som helst". :D
 
Jag byter om det första jag gör när jag kommer hem. Luktar blöt hund och är rätt smutsig så vill inte räkna runt med de kläderna hemma. Har hemmakläder som jag aldrig går ut med.

Tycker det känns lite ohygieniskt att gå runt hemma i kläder man åkt tex tunnelbana med
 
Jag har iofs nästan inga bröst, det kan ju vara därför jag kan ha "vad som helst". :D
Jag har lite större bröst men behöver väldigt lite stöd för dem, de sitter där de ”ska” ändå. Men jag känner mig oklädd i bh utan bygel, det är inget jag vill ha på mig när jag ska se proper ut. Borde kanske vidga mina vyer lite och testa nån gång dock :D.
 
Jag har lite större bröst men behöver väldigt lite stöd för dem, de sitter där de ”ska” ändå. Men jag känner mig oklädd i bh utan bygel, det är inget jag vill ha på mig när jag ska se proper ut. Borde kanske vidga mina vyer lite och testa nån gång dock :D.
Jag varnar dig, hittar du en som du gillar utan bygel så kommer du aldrig vilja ha något annat, sjukt bekvämt ;)
 

Liknande trådar

Tjatter Apropå alla klädtrådar nu :D : Hade lite för mycket tid på tåget hem i eftermiddags och reflekterade; Vad har egentligen...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
12 996
Senast: TygerTyger
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 827
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp