Hingst *hjälp*

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Elwira
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 822
E

Elwira

har bestämt mig och jag SKA betäcka tessie till våren... Emn nu till det svåra!!! VILKEN hingst???? vill inte ta en jätte dyr eftersom jag inte har en aning om hon tar sig. Vill helst inte köra henne så långt heller. Lägger in lite bilder så blir det lite lättare att bedöma. Men jag vill iaf ha en STOR hingst men annars spelar det ingen roll

Bild259.jpg

Bild255.jpg

Bild253.jpg

Sv: Hingst *hjälp*

vet ej var du bor med det finns 2 super läckra hästar i halmstad till naturlig betäcckning Advokat 963 å Haydn 977

Börja först med o bestämma vad du ska med avkomman till, sen efter det bestämmer man hingst.
Sen beror det ju givetvis på vad det är för ras o stam på stoet oxå. Vilka brister på stoet man vill försöka förbättra osv.

Vad är det för stam och ras på hästen du ska betäcka ?
Vad skall du ha avkomman till ?
Vad har stoet för något som gör henne värd att sätta i aveln ?
Andra fördelar ?
Nackdelar ? (hur ser benstället ut framtill tex? - på bilden ser det inte så roligt ut, men hon kanske står konstigt bara just ..)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 254
Senast: Piaff
·
Kropp & Själ Hej på er! Jag undrar om man någonsin lär sig leva och bo ensam i livet? Jag lider av psykisk ohälsa sedan många år tillbaka. Där i... 2 3
Svar
58
· Visningar
3 049
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Troligtvis blir det ponnyköp nästa år! Känns superkul men är lite kluven hur vi ska tänka med storlek på ponny. Dottern är född -15 dvs... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 960

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka