QuickStar
Trådstartare
Jag har redan valt ut några kandidater till mitt ena fullblods sto, men jag har skit svårt att välja slut kandidaterna - vill ha 2 st så jag har en jag ska använda och en i reserv men jag kan verkligen inte välja så jag behöver lite tips och råd utifrån.
Stoet är 4 år i år, rör sig hyfsat - lite markbunden som fbl gärna är men rätt luftig galopp, så - för skritt och trav men + för galoppen. Tempramentet är inte alls fbl-lik utan hon är störtcool så hingsten får gärna vara lite mer nerv i. Hon är dryga 162cm nu och ganska kort så lite mer höjd och längd vore inte fel. Hon visar gott mod vid hoppning och har inte alls tokig teknik.
Avkomman skall vara inriktad mot hopp/fälttävlan.
Så det jag söker är alltså en hingst som:
* är hoppstammad
* är något större
* är något längre
* rör sig trevligt = jämna poäng (ej nåt under 7p)
* hoppar med fin teknik
De jag har tittat på är:
Alligator Fontaine
Känns lite som ett "säkert kort", Har sett honom visad för hand i skritt och det ser ju trevlig ut- filmen på Flyinges hemsida visas han i galopp och hoppas =
Jaguar MailHar har ju stortleken för sig men det kanske blir lite väl mycket fullblod? Tyckte dock inte att hans gångarter var så där kalas
CathagenoStammen är ju
och han är ju gudomligt snygg, gillar att han är lite maffig-kan nog bli bra mot fbl?
Ludwigs ChampionUng och oprövad men ack så snygg!!
Skall man passa på kanske? Jämna och fina poäng
Har även tittat på tyskarna Licanto och Lancado
Lancado-95 170cm, mörkbrun, (Landadel-Contender-Wedekind) Landadel är efter Landgraf-Farnese. Fruktansvärt vacker och uttrycksfull hingst. Deltagit i vad jag fattar som motsvarigheten till SM i tyskland etc. Röt sig även trevligt och hoppar bra
Licanto -99, 168cm, mörkbrun e: Linaro-Cantus-Landgraf,
(Linaro är efter Landgraf-Calypso II) Mycket trevlig hingst och stammen är ju jättefin
Dessa är dom jag har tittat på, men om ni har nåt konkret annat förslag så är jag idel-öra
Eg. borde man ju gå på nåt beprövat eftersom stoet är ungt och oprövat men Ludwigs Champion är ju såååå fin
Stoet är 4 år i år, rör sig hyfsat - lite markbunden som fbl gärna är men rätt luftig galopp, så - för skritt och trav men + för galoppen. Tempramentet är inte alls fbl-lik utan hon är störtcool så hingsten får gärna vara lite mer nerv i. Hon är dryga 162cm nu och ganska kort så lite mer höjd och längd vore inte fel. Hon visar gott mod vid hoppning och har inte alls tokig teknik.
Avkomman skall vara inriktad mot hopp/fälttävlan.
Så det jag söker är alltså en hingst som:
* är hoppstammad
* är något större
* är något längre
* rör sig trevligt = jämna poäng (ej nåt under 7p)
* hoppar med fin teknik
De jag har tittat på är:
Alligator Fontaine
Känns lite som ett "säkert kort", Har sett honom visad för hand i skritt och det ser ju trevlig ut- filmen på Flyinges hemsida visas han i galopp och hoppas =
Jaguar MailHar har ju stortleken för sig men det kanske blir lite väl mycket fullblod? Tyckte dock inte att hans gångarter var så där kalas
CathagenoStammen är ju
Ludwigs ChampionUng och oprövad men ack så snygg!!
Skall man passa på kanske? Jämna och fina poäng
Har även tittat på tyskarna Licanto och Lancado
Lancado-95 170cm, mörkbrun, (Landadel-Contender-Wedekind) Landadel är efter Landgraf-Farnese. Fruktansvärt vacker och uttrycksfull hingst. Deltagit i vad jag fattar som motsvarigheten till SM i tyskland etc. Röt sig även trevligt och hoppar bra
Licanto -99, 168cm, mörkbrun e: Linaro-Cantus-Landgraf,
(Linaro är efter Landgraf-Calypso II) Mycket trevlig hingst och stammen är ju jättefin
Dessa är dom jag har tittat på, men om ni har nåt konkret annat förslag så är jag idel-öra
Eg. borde man ju gå på nåt beprövat eftersom stoet är ungt och oprövat men Ludwigs Champion är ju såååå fin