Hingstvalsfunderingar inför 2020

Hur ser ni på en hingst som är parallellförskjuten men korrekt i rörelse? Det är Magic Parks omdöme och jag har inte sett honom live men det är klart att det oroar mig lite att han nu också omskolas pga skada.
 
Oki kul! Synd att det blev inställt och detta med covid 19 såklart, men då kommer dom ju förmodligen visa honom när ett nytt datum fastställs, kul för han är verkligen fin och bildskön häst och har ju presterat väldigt bra hittills ☺️
 
Kan inte heller hitta nått iheller. Gick och funderade och han blev ju uttagen till nån stor Auktion tror jag i utlandet men inte säker. Fin hingst iallafall . Var läste du om att han kunde bli aktuell för avel ?

Såg ett inlägg där ägaren(?) verkade erbjuda honom för avel och att man kunde få vita papper på honom i swb. Ngn menade på att skulle bli grå men jag vet inte. Tror det inlägget delades i hingstvalsfunderingar swb på Fb.
 
Läste på Lövstas sida om Heartbeat, där det skrevs om att han fick 8 på "de korrekta benen och goda hovarna". Är det svårt att få högre betyg på benen än 8? Är han så pass korrekt eller har han ngn avvikelse? Tycker inte jag ser så bra på uppställningsbilden i mobilen. Funderar på att använda honom till mitt tredje sto men vill ha bra benställning på hingsten.
 
Läste på Lövstas sida om Heartbeat, där det skrevs om att han fick 8 på "de korrekta benen och goda hovarna". Är det svårt att få högre betyg på benen än 8? Är han så pass korrekt eller har han ngn avvikelse? Tycker inte jag ser så bra på uppställningsbilden i mobilen. Funderar på att använda honom till mitt tredje sto men vill ha bra benställning på hingsten.
 

Bifogade filer

  • AD5B1FB6-0730-4055-A038-24750DA2ACC2.png
    AD5B1FB6-0730-4055-A038-24750DA2ACC2.png
    29,4 KB · Visningar: 90
Läste på Lövstas sida om Heartbeat, där det skrevs om att han fick 8 på "de korrekta benen och goda hovarna". Är det svårt att få högre betyg på benen än 8? Är han så pass korrekt eller har han ngn avvikelse? Tycker inte jag ser så bra på uppställningsbilden i mobilen. Funderar på att använda honom till mitt tredje sto men vill ha bra benställning på hingsten.
Så här nedärver han....
 

Bifogade filer

  • B24F58BC-32AC-416B-9293-54C46DCFFF9D.png
    B24F58BC-32AC-416B-9293-54C46DCFFF9D.png
    23,7 KB · Visningar: 91
Läste på Lövstas sida om Heartbeat, där det skrevs om att han fick 8 på "de korrekta benen och goda hovarna". Är det svårt att få högre betyg på benen än 8? Är han så pass korrekt eller har han ngn avvikelse? Tycker inte jag ser så bra på uppställningsbilden i mobilen. Funderar på att använda honom till mitt tredje sto men vill ha bra benställning på hingsten.
 

Bifogade filer

  • 77364C33-E449-4D3F-9992-81E7D67B99CA.png
    77364C33-E449-4D3F-9992-81E7D67B99CA.png
    23,7 KB · Visningar: 72

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 948
Senast: Hazel
·
Avel Har lite funderingar inför nästa vår/sommar att betäcka mitt ena hblsto, min plan är att försöka köra henne till station i maj, då hon...
Svar
3
· Visningar
1 065
Avel Dags att börja spåna inför betäckningssäsongen nästa år. Här kan vi spåna fritt, fråga om råd och lufta alla tankar kring hingstval och...
31 32 33
Svar
658
· Visningar
77 347
Senast: tabac
·
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 202

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp