Hingstvalsfunderingar inför 2020

Så - jag behöver en hingst med så mycket fbl som möjligt (helst 75-100%), lite storlek (över 1,65 evt lämna stort) och bra temperament. Måste stå på TAI på EU-station, antigen i Norge, Sverige eller Danmark. Vad finns??
 
Så - jag behöver en hingst med så mycket fbl som möjligt (helst 75-100%), lite storlek (över 1,65 evt lämna stort) och bra temperament. Måste stå på TAI på EU-station, antigen i Norge, Sverige eller Danmark. Vad finns??
Silber sky F har mycket fullblod i sig och är 171 cm i mkh.
 
Du som avlar mot fälttävlan, vad är det som gör att du inte väljer Colmander? Bara nyfiken för att jag starkt lutar åt honom:)

Har honom på listan till Heartbeat-stoet :) Det andra behöver mera fullblod.

Men står han fortfarande i Sverige? Trodde jag läst nånstans att han åkt utomlands?
 
Tips till Clarimo-Caretino sto med egna meriter i ft-hopp-dressyr.

Önskar i avkomman:
Bra temperament, mkt viktigt
Gärna inte över 1.75 då stoet är stort själv på 1.74
Fick jag önska färg så allt utom fux
 
Så - jag behöver en hingst med så mycket fbl som möjligt (helst 75-100%), lite storlek (över 1,65 evt lämna stort) och bra temperament. Måste stå på TAI på EU-station, antigen i Norge, Sverige eller Danmark. Vad finns??
Hearthrobe i Danmark har mkt fullblod i sig, den jag kan komma på just nu
 
Hearthrobe i Danmark har mkt fullblod i sig, den jag kan komma på just nu

Heartthrob är iofs inget dumt förslag till det stoet, skulle nog bli en jättefin hopphäst (om man vågar sig på att dubbla Nimmerdor) men knappast nån fälttävlanshäst tror jag...


@sorbifolia New Port W har väl mkt fullblod i sig men kanske inte tillräckligt?

Näe, inte riktigt så mycket som jag skulle behöva, även han är dock aktuell till det lättare stoet. Men tror inte heller att han är på EU-station? Det står på hemsidan att han ska tävla i år, vet inte hur det blir med det nu, om de kan åka med honom ut av Sverige för tävling??


Tack oavsett för förslag! Som jag trodde verkar det inte finnas några rena eller över 50%fbl tillgängligt.... Kanske måste köpa in fryst istället ändå.
 
Heartthrob är iofs inget dumt förslag till det stoet, skulle nog bli en jättefin hopphäst (om man vågar sig på att dubbla Nimmerdor) men knappast nån fälttävlanshäst tror jag...




Näe, inte riktigt så mycket som jag skulle behöva, även han är dock aktuell till det lättare stoet. Men tror inte heller att han är på EU-station? Det står på hemsidan att han ska tävla i år, vet inte hur det blir med det nu, om de kan åka med honom ut av Sverige för tävling??


Tack oavsett för förslag! Som jag trodde verkar det inte finnas några rena eller över 50%fbl tillgängligt.... Kanske måste köpa in fryst istället ändå.
Om du kan tänka dig naturlig betäckning finns hingsten Hurricane Red xx i Danmark.Vet dock inte hur avk blir reggad då han inte är godkänd genom svenskt bruksprov. Han är nämligen efter en hingst som lämnat en av Englands bästa häckhästar och morfadern har också lämnat många fina hinderhästar inom galoppen
 
Så - jag behöver en hingst med så mycket fbl som möjligt (helst 75-100%), lite storlek (över 1,65 evt lämna stort) och bra temperament. Måste stå på TAI på EU-station, antigen i Norge, Sverige eller Danmark. Vad finns??
Highcruiser är 50 procent fullblod men jag vet inte hur han lämnar
 
Om du kan tänka dig naturlig betäckning finns hingsten Hurricane Red xx i Danmark.Vet dock inte hur avk blir reggad då han inte är godkänd genom svenskt bruksprov. Han är nämligen efter en hingst som lämnat en av Englands bästa häckhästar och morfadern har också lämnat många fina hinderhästar inom galoppen

Näe, åker inte utomlands med gamla damen för betäckning. Det andra stoet skulle dessutom stressa ihjäl sig om hennes kompis blev borta, tillräckligt jobbigt att åka till seminstationen med en i taget. :cautious:

Sjukt irriterande alltså att tilltänkta backup-hingsten Sir Lando xx åkt till Tyskland, på hans hemmastation fanns nämligen även en aktuell hingst till andra stoet, så de kunde åkt tillsammans om så var. Struligt med fbl pga att så många enbart betäcker naturligt...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 929
Senast: Hazel
·
Avel Har lite funderingar inför nästa vår/sommar att betäcka mitt ena hblsto, min plan är att försöka köra henne till station i maj, då hon...
Svar
3
· Visningar
1 065
Avel Dags att börja spåna inför betäckningssäsongen nästa år. Här kan vi spåna fritt, fråga om råd och lufta alla tankar kring hingstval och...
31 32 33
Svar
658
· Visningar
77 270
Senast: tabac
·
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 199

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp