Bukefalos 28 år!

Hiss & diss del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker också att de kunde dragit ned lite på pepparn, då hade de varit riktigt najs!

RIP parmesanchipsen 😭
jag tror det också, och kryddat med parmesan på! :angel:

Ja, verkligen RIP parmesanchips. I brist på andra äter jag Gårdschips, tror jag det är, minns inte namnet, men det är INGET i närheten av parmesanchipsen från OLW.

Ska vi starta namninsamling för att få tillbaka dem?
 
D0D7BD04-B007-4F7E-AD92-8F027CA8AAA6.jpeg

HISS!!! Jättegott, rekommenderas verkligen!
 
Jag tycker inte att oreokakor är äckligt? De är dock godast uppblöta, annars är de inget speciellt.
Det var en fråga då jag tycker oreokakor är äckliga! :D Så då undrade jag om de där kakorna du visade inte är en hit om man i förväg tycker oreokakor inte är gott.
 
Det var en fråga då jag tycker oreokakor är äckliga! :D Så då undrade jag om de där kakorna du visade inte är en hit om man i förväg tycker oreokakor inte är gott.
Haha, jaha! Jag har tydligen lässvårigheter såhär på kvällskvisten :D

Om du inte gillar smaken på krämen i oreokakor ska du nog inte testa dessa kakor, nej :p
 
Om man tycker att oreokakor är äckliga är den kakan ingen hit heller va? :angel:

VARFÖR varför ska det vara äckliga saker som görs i allt! 🙄:angel:


Jag åte förresten i helgen OLWs chips med havssalt och black pepper och de smakade lite väl peppriga, men ändå inte asäckliga för att inte vara parmesanchips. Inga jag kommer äta fler gånger, utan det är parmesan för hela slanten här. Men testat har jag nu!

Åh, dessa måste jag testa. Tycker alltid det brukar vara för lite pepparsmak :)
 
Jag tycker inte oreos är äckliga men jag har så svårt att fatta hypen? Själva kexet är ju helt okej men det finns ju samtidigt tusentals småkakor som är betydligt godare? Krämen i smakar ju inget annat än socker i princip, helt värdelöst. Känns så orättvist mot alla andra kakor att dessa mediokra grejer liksom ska få ses som kakornas kaka typ :cautious:
 
Jag tycker inte oreos är äckliga men jag har så svårt att fatta hypen? Själva kexet är ju helt okej men det finns ju samtidigt tusentals småkakor som är betydligt godare? Krämen i smakar ju inget annat än socker i princip, helt värdelöst. Känns så orättvist mot alla andra kakor att dessa mediokra grejer liksom ska få ses som kakornas kaka typ :cautious:

De är inte äckliga men inte värda kalorierna. Dvs jag skulle aldrig köpa dem.
 

Jaha, när jag då äntligen kommit iväg och handlat, desperat sugen på att få smaka och njuta av denna variant, så glömmer jag att packa upp dem från en påse med korv och bröd som någon annan skulle göra i ordning och duka fram till arbetsdagen på byns samfällighet.

Och när vi är klara och det är dags för korv med bröd så är även all latte-Daim upphackad och framdukad som ett allmänt smakprov för 10 pers. Chokladen var ju MIN! Men jag hann roffa åt mig några bitar i alla fall och smakpanelen (inklusive jag själv) var alla entusiastiska, så får se det som lite extra reklam för specialutgåvan.
 
Men asså.. Oreo är så mycket mer än originalet och de få smaker som finns/funnits här i Sverige! Detta är mina favoriter! 😋 Thins är visserligen originalsmak men så tunna och krispiga!
2021-05-18_09.33.25.jpg

HISS på oreo! 😁
 
Men asså.. Oreo är så mycket mer än originalet och de få smaker som finns/funnits här i Sverige! Detta är mina favoriter! 😋 Thins är visserligen originalsmak men så tunna och krispiga!
Visa bifogad fil 69735
HISS på oreo! 😁
Men jag tycker nästan att det här förstärker det jag menade istället för att motbevisa det. Liksom VARFÖR kommer det så många olika extra smaker, designer osv på en kaka som i grund och botten är så fruktansvärt medioker?

Lite samma som japans helt sjukliga besatthet av kitkat, finns väl över 200 smaker? kitkat är ju förvisso gott men SÅ gott är det banne mig inte.
 
Men jag tycker nästan att det här förstärker det jag menade istället för att motbevisa det. Liksom VARFÖR kommer det så många olika extra smaker, designer osv på en kaka som i grund och botten är så fruktansvärt medioker?

Lite samma som japans helt sjukliga besatthet av kitkat, finns väl över 200 smaker? kitkat är ju förvisso gott men SÅ gott är det banne mig inte.
Jag tänker att Oreos är USA:s svar på Ballerinakex, typ. Inte för att de är jämförbara i smak, men de är liksom älskade och hypade på samma sätt av folk som vuxit upp med dem som "standardkakor" - och det är därmed en del nostalgi inblandat också. Ballerinakex i Sverige har ju gått igenom en liknande process med en massa innovation åt alla håll och kanter.

Sen har ju vi icke-amerikaner blivit itutade att allt amerikanskt är coolt, så det är väl lite därför som Oreos kultstatus i USA börjat sprida sig till Europa också.
 
Jag tänker att Oreos är USA:s svar på Ballerinakex, typ. Inte för att de är jämförbara i smak, men de är liksom älskade och hypade på samma sätt av folk som vuxit upp med dem som "standardkakor" - och det är därmed en del nostalgi inblandat också. Ballerinakex i Sverige har ju gått igenom en liknande process med en massa innovation åt alla håll och kanter.

Sen har ju vi icke-amerikaner blivit itutade att allt amerikanskt är coolt, så det är väl lite därför som Oreos kultstatus i USA börjat sprida sig till Europa också.
Ja det var en riktigt bra jämförelse. Jag tycker dock inte att ballerinakexet har riktigt samma hero status.. Men det kan ju också vara relaterat till amerikanarnas kontra svenskarnas förmåga att skryta om saker vad vet jag.. :D
 
Men jag tycker nästan att det här förstärker det jag menade istället för att motbevisa det. Liksom VARFÖR kommer det så många olika extra smaker, designer osv på en kaka som i grund och botten är så fruktansvärt medioker?

Lite samma som japans helt sjukliga besatthet av kitkat, finns väl över 200 smaker? kitkat är ju förvisso gott men SÅ gott är det banne mig inte.
Fast de flesta märke förnyar sig med nya smaker, limited edition osv, för att överleva och locka nya köpare, inget konstigt med det!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
30 31 32
Svar
624
· Visningar
47 155
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 508
Senast: Niyama
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
205 461
Senast: Enya
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 956

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp