Hiss & diss del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
16514074274172377397387051708668.jpg
vi har även fått hem nya smaker på powerking här där jag bor. Fick för mej att prova en av dom. Antar att jag får ge en hiss. Smakar päroncider. jag är inte så jätteförtjust i päronsmak över lag. Men den är helt okej
 
1651518612725.png

DISS. Alltså den smakar inte illa. Men till priset man betalar ( 23 :- för 140ml) så hade jag förväntat mig mer lyxig smak. Det är en helt vanlig vaniljglass med lite jordgubbssylt och några få små kulor med marsipan. Kakbitarna var obefintliga. Själva iden är inte dum och hade kunnat göras så mycket bättre.
 
Visa bifogad fil 90211
DISS. Alltså den smakar inte illa. Men till priset man betalar ( 23 :- för 140ml) så hade jag förväntat mig mer lyxig smak. Det är en helt vanlig vaniljglass med lite jordgubbssylt och några få små kulor med marsipan. Kakbitarna var obefintliga. Själva iden är inte dum och hade kunnat göras så mycket bättre.
Håller med. Jag har aldrig stoppat Hemglassbilen någon gång men när jag såg dessa så var jag tvungen att rusa ut och hejda den. Älskar prinsesstårta för övrigt så vad kan gå fel? Mycket visade det sig 😒
 
Helt okej! Men trodde dom skulle smaka chokladbollar som man gör hemma :D
Diss på priset.
Visa bifogad fil 90303
Själv funderar jag mest på vad det är med helt vanliga chokladbollar som inte är "raw"? Känns som en jättemärklig sak att sätta etiketten "raw" på och därmed ta dubbelt så mycket betalt!

(men så är jag också överlag rätt skeptisk och kritisk mot märken som det där)
 
M
Själv funderar jag mest på vad det är med helt vanliga chokladbollar som inte är "raw"? Känns som en jättemärklig sak att sätta etiketten "raw" på och därmed ta dubbelt så mycket betalt!

(men så är jag också överlag rätt skeptisk och kritisk mot märken som det där)
Mycket kakao är inte Raw, för den torkas hårt med hög temp för att korta torktiden. Raw choklad får den max värmas till 42grader och det ska göra skillnad på hur enzymer etc klarar sig. Jag tycker ibland att raw choklad är godare än vanlig, men jag är fel person att fråga egentligen :laugh:
 
M

Mycket kakao är inte Raw, för den torkas hårt med hög temp för att korta torktiden. Raw choklad får den max värmas till 42grader och det ska göra skillnad på hur enzymer etc klarar sig. Jag tycker ibland att raw choklad är godare än vanlig, men jag är fel person att fråga egentligen :laugh:
Var är då logiken att en massa raw innehåller cashew?
 
Smöret antar jag.

M

Mycket kakao är inte Raw, för den torkas hårt med hög temp för att korta torktiden. Raw choklad får den max värmas till 42grader och det ska göra skillnad på hur enzymer etc klarar sig. Jag tycker ibland att raw choklad är godare än vanlig, men jag är fel person att fråga egentligen :laugh:
Aha! Jag är hopplöst okunnig när det gäller raw food märker jag :D
 
Alla cashewnötter har upphettas för annars riskerar de innehålla ett gift.
Aha! Då är jag med igen, jo men det är ju lite som att vissa raw innehåller bönor eller linser. Man menar delar och så måste man läsa innantill om man ska veta att det är mer än bara en viss del. Typiskt fusk som jag ogillar men som inte är olagligt och då gör man det för det genererar pengar.
 
M

Mycket kakao är inte Raw, för den torkas hårt med hög temp för att korta torktiden. Raw choklad får den max värmas till 42grader och det ska göra skillnad på hur enzymer etc klarar sig. Jag tycker ibland att raw choklad är godare än vanlig, men jag är fel person att fråga egentligen :laugh:
Havregryn är inte heller raw tror jag. De är ju värmebehandlade de med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
42 092
Senast: Sirap
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
208 075
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp