Bukefalos 28 år!

Hiss & diss del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
1650391920209.png


Miss?
Ingen smaksensation, men helt ok för en billig glass. Förhållandevis mycket kola, och den var god. Sedan vet jag inte om jag fick ett måndagsexemplar, men min vaniljglass hade iskristaller i sig, vilket inte var en hit.
 
fika_choklad.png

Denna var lite svår att bestämma sig för. Chokladsmaken är där och jättegod och inte för söt. Däremot är den alldeles för syrlig, de borde tonat ned rejält på äpplejuicen/citronen så att den hade smakat mer choklad. Absolut drickbar, men kommer inte att köpa igen, 4/10. Så det får väl bli en DISS.
Är dock himla sugen på att smaka kaffesmoothien i samma serie, har dock inte hittat den på någon affär ännu.
 
fika_choklad.png

Denna var lite svår att bestämma sig för. Chokladsmaken är där och jättegod och inte för söt. Däremot är den alldeles för syrlig, de borde tonat ned rejält på äpplejuicen/citronen så att den hade smakat mer choklad. Absolut drickbar, men kommer inte att köpa igen, 4/10. Så det får väl bli en DISS.
Är dock himla sugen på att smaka kaffesmoothien i samma serie, har dock inte hittat den på någon affär ännu.
Jag tycker att smakkombinationen låter rätt hemsk..... :nailbiting:
 
Kom över både choklad och kaffe. Drack kaffe först, den var underlig men drickbar, sedan testade jag chokladen, var beredd på konstiga smakkombinationer, den var mycket värre än kaffe. Så båda får Diss av mig.
1650901298824.png
 
fika_choklad.png

Denna var lite svår att bestämma sig för. Chokladsmaken är där och jättegod och inte för söt. Däremot är den alldeles för syrlig, de borde tonat ned rejält på äpplejuicen/citronen så att den hade smakat mer choklad. Absolut drickbar, men kommer inte att köpa igen, 4/10. Så det får väl bli en DISS.
Är dock himla sugen på att smaka kaffesmoothien i samma serie, har dock inte hittat den på någon affär ännu.
Men vad är det för hemska smakkombinationer du ger dig in på? 😂 Redan kombon päron + choklad ställde jag mig frågande till. Är det liksom verkligen något man eftersträvar? Någon klassisk, tongivande dessert jag har missat? (Kom bara på kokta päron i vin, eller har jag inbillat mig det? Skulle kunna googla men vägrar.) Men jag har också ett barns smaklökar så jag föredrar ofta enklare smakprofiler.
 
Men vad är det för hemska smakkombinationer du ger dig in på? 😂 Redan kombon päron + choklad ställde jag mig frågande till. Är det liksom verkligen något man eftersträvar? Någon klassisk, tongivande dessert jag har missat? (Kom bara på kokta päron i vin, eller har jag inbillat mig det? Skulle kunna googla men vägrar.) Men jag har också ett barns smaklökar så jag föredrar ofta enklare smakprofiler.
Nä men det kan vara asgott med päron och choklad.. köpte päronbåtar från Hemglassbilen häromdagen 🤤 så stor Hiss till dem👍🏻
 

Bifogade filer

  • hemg0271_produktbild_paronbat_animering.png
    hemg0271_produktbild_paronbat_animering.png
    341,3 KB · Visningar: 6
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
30 31 32
Svar
624
· Visningar
47 181
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
209 532
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp