Bukefalos 28 år!

Hiss & diss del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hiss- Pink stuff!
4 åringen målade på en skåplucka i köket med tusch, vi försökte med ajax, t röd, svinto. inget fungerade. Sedan testade jag med Pink stuff nu och skiten är borta. 🤩🤩 Då hade det ändå suttit några dagar innan vi ens började försöka få bort det. Hela luckan var full med rosa streck innan
Det slipar rätt rejält det medlet så det kan vara bra att veta för andra även om du i ditt fall inte hade några andra fungerande alternativ :) , det är tex inte bra på just målade ytor.

Så om man bor i en hyresrätt tex och känner för att rengöra sina skåpsluckor och faller för trenden med the pink stuff så bör man veta att luckorna kan bli förstörda och då blir man självklart ersättningsskyldig inför hyresvärden.

Bara en tanke i all välmening.
 
Det slipar rätt rejält det medlet så det kan vara bra att veta för andra även om du i ditt fall inte hade några andra fungerande alternativ :) , det är tex inte bra på just målade ytor.

Så om man bor i en hyresrätt tex och känner för att rengöra sina skåpsluckor och faller för trenden med the pink stuff så bör man veta att luckorna kan bli förstörda och då blir man självklart ersättningsskyldig inför hyresvärden.

Bara en tanke i all välmening.
Jag tänkte faktiskt skriva det också. Det är en typ av cream cleaner, liknande Cif ( Heter den så i Sverige? )
så man får vara försiktig. Jag upplever den dock som betydligt mildare.
1682809785648.png
 
Jag tänkte faktiskt skriva det också. Det är en typ av cream cleaner, liknande Cif ( Heter den så i Sverige? )
så man får vara försiktig. Jag upplever den dock som betydligt mildare.
Visa bifogad fil 117794
Ja precis, den är också slipande! Bra när saker verkligen behöver bli rent, men den slipar alltså ordentligt, vilket många inte tänker på. Jag bara skakar på huvudet när jag ser the pink stuff ihop med scrub saken när de rekommenderas i olika grupper. JISSES liksom, inte till spishällen för tusan! Men jo... jag har känt på en sån, den är ju piggig...
 
Ja precis, den är också slipande! Bra när saker verkligen behöver bli rent, men den slipar alltså ordentligt, vilket många inte tänker på. Jag bara skakar på huvudet när jag ser the pink stuff ihop med scrub saken när de rekommenderas i olika grupper. JISSES liksom, inte till spishällen för tusan! Men jo... jag har känt på en sån, den är ju piggig...
Neeej, inte spishällen! :arghh:
Vi använder den ofta på till exempel sängbord där det blivit kaffe eller rödvinsringar efter koppar och glas, samt i urinalerna för att få bort missfärgningar. Ska jag ta bort tuschmärken eller liknande på målad yta tar jag en liten dutt på fingret bara.
 
Nu ska jag tala om vad jag brukar göra, angående produkter som slipar. Jag brukar använda Svinto på ugnsluckan.... :sneaky::D

Innan någon förfäras helt så kanske jag ska förklara att a) jag äger min spis och b) spisen är från ca 90-talet. Men det blir verkligen FINT och tar bara några futtiga minuter att få bort allt fett och smuts. Sedan blir det säkert några mindre repor. Men eftersom spisen är såpass gammal känner jag att det är okej att chansa lite... :)
 
Är det mord för vanliga spisplattor med Pink Stuff? Inte någon form av induktion eller vad den andra varianten heter (???)
 
Nu ska jag tala om vad jag brukar göra, angående produkter som slipar. Jag brukar använda Svinto på ugnsluckan.... :sneaky::D

Innan någon förfäras helt så kanske jag ska förklara att a) jag äger min spis och b) spisen är från ca 90-talet. Men det blir verkligen FINT och tar bara några futtiga minuter att få bort allt fett och smuts. Sedan blir det säkert några mindre repor. Men eftersom spisen är såpass gammal känner jag att det är okej att chansa lite... :)
Å andra sidan, ordentligt blöt och löddrig svinto som används med rätt handlag repar inte alls så mycket som man kan tro. :)

När jag flyttade in i denna lägenheten såg min spis riktigt ful ut trots några år på nacken bara. Min 17 år gamla spis i förra lägenheten var mycket finare på hällen (och överallt) och betydligt mer vårdad. Jag försökte få rent med spisskrap osv men gav mig och löddrade upp svinto och tog de värsta fläckarna med ytterst lätt hand efter att hela hällen fått ligga i blöt en timme i såpa. Det tog bort fläckarna. Den är repigare än min 17 år gamla spis (jag repade inte), men är ren och hålls nu efter utan att ens använda tyngre saker än microfiberduk och hällrengöring. Mitt mål är att det inte ska tillkomma fler repor än de förra hyresgästen orsakade. :)
 
Visa bifogad fil 117198

OMFG! Så jättegod! Köpte en Max Korean BBQ Plant Beef igår och den var så väldigt god att jag nästan skulle kunna köpa med mig en hem ikväll med, men orkar inte äta så mycket idag. :sorry:
Stor fet DISS till MAX i Bredden, senaste Korean BBQ jag köpte där hade de tömt pepparkaret över burgaren så det var i princip oätlig. Så mycket peppar att det även var fullt i asken och jag fick ett mycket trevligt bemötande av kundtjänsten på MAX när jag reklamerade köpet, men restaurangen som skulle höra av sig har inte sagt ett pip! 😡

Nu köper jag mina burgare på annat håll istället. :rage:
 
Stor fet DISS till MAX i Bredden, senaste Korean BBQ jag köpte där hade de tömt pepparkaret över burgaren så det var i princip oätlig. Så mycket peppar att det även var fullt i asken och jag fick ett mycket trevligt bemötande av kundtjänsten på MAX när jag reklamerade köpet, men restaurangen som skulle höra av sig har inte sagt ett pip! 😡

Nu köper jag mina burgare på annat håll istället. :rage:
Sent omsider så hörde tf restaurangchef av sig, bad om ursäkt för det inträffade och fick mina kontaktuppgifter för att skicka en värdekupong. :up:
 
Stor DISS - bland det äckligaste jag druckit - trots att det är tveksamt om den smakade något ....

Min man hittade inte den äppelcider han skulle köpa och trodde det här var en annan (liknande) sort (körsbären kan förväxlas med röda äpplen vid en snabb blick). Det var det inte ....
Enligt innehållsförteckningen är det "alkoholiserat vatten med smak av körsbär". Smakade som ... vatten ... med en anings aning syntetiskt körsbär. Luktade lite tvål.
IMG_7291[1].JPG
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
37 38 39
Svar
777
· Visningar
57 647
Senast: Sel
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
210 547
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Shop to you drop, del 4
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp