Hiss & diss - del 8

Bukefalos 30 år!

Uppföljning av Euroflorist O_o. Den bukett som kom dagen efter vad visserligen fin, men inte alls den jag hade beställt. Nu var jag redan uppretad så kundtjänst fick sig ett mail till. Och efter bilder i alla olika vinklar av buketten fick jag pengarna tillbaka.
Jag kan isåfall rekommendera Interflora :up: Har använt dem några gånger och alla gånger har de kommit på rätt dag och rätt bukett.

Apropå katt och doft...
20260829_034558.webp

Denna är köpt på zooplus därav tyskan på flaskan. Men det är en spray för att minska urindoften och den funkar faktiskt helt okej. En recension sa att den doftar sura colanappar och jag håller med till 100% :D
Har på den på soppåsen i badrummet med kattlådorna när den börjar bli full eller om jag lyft ut påsen för att slänga den nästa dag. Dvs kraftig urindoft men den lyckas tränga undan den :up:

finn-crisp-snacks-brynt-smor--havssalt-nyhet.png

Njae, dessa får faktiskt en diss av mig. De är krispiga och goda att dippa i hummus - men de smakar verkligen inte mycket i sig. Eller, först gör de det - men smaken försvinner typ direkt. Levde inte riktigt upp till förväntningarna (det har varit betydligt mer smak på andra sorter av dessa som jag testat!). Så..meh. De når inte hela vägen.
Åh, tyckte dessa var jättegoda! Mycket bra till mögelost tex!

Ännu en icke-matprodukt men alltså HISS till dessa öronproppar som jag köpte på apoteket i Sverige när jag var där i somras!

1788024154968.webp

Jag är ganska lättstörd när jag sover, eller åtminstone när jag ska somna, och har testat otaliga modeller och varianter men tillslut återgått till vanliga skumproppar även om de aldrig riktigt varit ljudisolerande nog. Men de här passar mig verkligen helt perfekt, de är superlätta att sätta i, känns inte alls även om man som jag sover på sidan, och är otroligt bra på att stänga ute ljud. Så pass mycket att jag fått höja ljudet på telefonens alarm eftersom jag höll på att försova mig de första morgnarna jag hade propparna i :laugh: Extra plus för att man får ett litet fodral till vilket gör att de är svårare att slarva bort, och för att de går att tvätta hur många gånger som helst!

Ännu en icke-matprodukt men alltså HISS till dessa öronproppar som jag köpte på apoteket i Sverige när jag var där i somras!

Visa bifogad fil 190218

Jag är ganska lättstörd när jag sover, eller åtminstone när jag ska somna, och har testat otaliga modeller och varianter men tillslut återgått till vanliga skumproppar även om de aldrig riktigt varit ljudisolerande nog. Men de här passar mig verkligen helt perfekt, de är superlätta att sätta i, känns inte alls även om man som jag sover på sidan, och är otroligt bra på att stänga ute ljud. Så pass mycket att jag fått höja ljudet på telefonens alarm eftersom jag höll på att försova mig de första morgnarna jag hade propparna i :laugh: Extra plus för att man får ett litet fodral till vilket gör att de är svårare att slarva bort, och för att de går att tvätta hur många gånger som helst!
Jag har försökt mig på dessa men det är så sjukt obekvämt att när jag väl lyckas somna så plockar jag ur dem i sömnen.. 😅

Jag har försökt mig på dessa men det är så sjukt obekvämt att när jag väl lyckas somna så plockar jag ur dem i sömnen.. 😅
Oj, så olika det kan vara! Kanske inte så konstigt i och för sig, vi är ju olika formade osv... Vad är det du tycker är obekvämt? Jag har väldigt små öron så för mig funkar de toppen, men de hamnar ganska långt in i hörselgången vilket jag kan förstå kanske känns lite obekvämt. Å andra sidan är det därför de är så bra på att stänga ute ljud :D

Oj, så olika det kan vara! Kanske inte så konstigt i och för sig, vi är ju olika formade osv... Vad är det du tycker är obekvämt? Jag har väldigt små öron så för mig funkar de toppen, men de hamnar ganska långt in i hörselgången vilket jag kan förstå kanske känns lite obekvämt. Å andra sidan är det därför de är så bra på att stänga ute ljud :D
Jag är iofs inte van vid öronproppar alls och har jättesmå och känsliga öron. Jag tyckte det kändes som ett för tydligt vaccum i örat och så blev det klibbigt samtidigt som de släppte in ljud. Det kan vara mina öron som är lite för speciella dock. 😂

Jag är iofs inte van vid öronproppar alls och har jättesmå och känsliga öron. Jag tyckte det kändes som ett för tydligt vaccum i örat och så blev det klibbigt samtidigt som de släppte in ljud. Det kan vara mina öron som är lite för speciella dock. 😂
Tror absolut att det hamnar om vana. Jag har hörproppar (som är dessutom gjorda efter just mina öron) på mig varje dag och känner igen mig lite i din beskrivning. De släpper ju inte igenom luft lika väl så det blir ju klibbigt som du beskriver det med ett slags vaccum. Men jag har ju haft dem hela livet så jag är van :D

(Fast nu ska ju mina släppa igenom ljud, så det är väl "lite" skillnad mot de som inte ska det :rofl:)

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?