Hiss & diss - del 8

Bukefalos 30 år!

finn-crisp-snacks-brynt-smor--havssalt-nyhet.png

Njae, dessa får faktiskt en diss av mig. De är krispiga och goda att dippa i hummus - men de smakar verkligen inte mycket i sig. Eller, först gör de det - men smaken försvinner typ direkt. Levde inte riktigt upp till förväntningarna (det har varit betydligt mer smak på andra sorter av dessa som jag testat!). Så..meh. De når inte hela vägen.

Senast ändrad:
dolce-gusto-kaffek-16-white-chocolate-1201.webp

Jomen den här var ju riktigt trevlig! Hiss!
Söt smak av vit choklad, och god att dricka som den är (jag har faktiskt espressokapslar hemma också, att ha i ifall att den bara skulle smaka "söt mjölk-ish", men det behövdes inte). :up:

Wow, vilken hiss! Förvänta dig inte ranch smak dock. Båda jag och sambon sa bacon snacks i första hand sen kommer chilli smak efter det. Super goda, inget om man inte gillar chilli smak. Köpta på Dollarstore.

Bifogade filer

• 20260823_182309.webp
    20260823_182309.webp
    45,3 KB · Visningar: 42
Untitled.webp

Nu vet jag inte om det är för att det varit semester och det har blivit mer godis och fika och inte så mycket nyttigheter på sista tiden men halvdiss på båda dessa.

Chokladen runt är god, sen har de som ett litet krämtäcke högst upp som är väldigt gott på båda, men sen är resten av baren ett ganska hårt block som smakar typiskt proteinbar. Vill minnas att de jag gillat senast typ peanut cloud och pistage inte alls haft den där bismaken.

Var har du köpt den? Låter verkligen som något för mig 🤩

Beroende på var du bor så kan den finnas på Ica Maxi, åtminstone på många ställen i Västergötland. Styckglassarna har jag till och med hittat i Kalmar. :D (Styckglassarna brukar det bara vara små, obskyra kiosker som har. Tyvärr, för de är överlägset godast av alla styckglassar numera.)

I den lokala saluhallen. Det är väl ett märke som kommer från Mariestad, så den är väl vanligare i den trakten. Har sett den finnas på Lidl ibland, men då mer neutrala smaker så att säga.

Något helt annat än mat, nämligen en serie.
Svärtan på SVT.

Hiss! Satan i gatan vad bra den va 🤩
Läste att någon kallade den en blandning mellan saltkråkan och arkiv x och jag håller med.
Älskar 80-tals miljön och musiken 💕
Håller med! Brukar inte alls gilla den typen av "overkligt" men jag tyckte om den. Jättekonstig men ändå jättebra! :rofl:

Något helt annat än mat, nämligen en serie.
Svärtan på SVT.

Hiss! Satan i gatan vad bra den va 🤩
Läste att någon kallade den en blandning mellan saltkråkan och arkiv x och jag håller med.
Älskar 80-tals miljön och musiken 💕
Jag gillade boken, så är tveksam till att se serien, för det brukar inte bli bra. Men har man inte läst boken kan jag tönka mig att man uppskattar serien!

Jag gillade boken, så är tveksam till att se serien, för det brukar inte bli bra. Men har man inte läst boken kan jag tönka mig att man uppskattar serien!

Jag har inte läst denna men flera andra av honom så måste läsa denna också 😊

Brukar se böcker och filmatiseringar som två olika saker och inte tänka att de ska vara så lika mer än löst baserade på samma historia.

Jag har inte läst denna men flera andra av honom så måste läsa denna också 😊

Brukar se böcker och filmatiseringar som två olika saker och inte tänka att de ska vara så lika mer än löst baserade på samma historia.
Jag har svårt att jämföra bilderna jag redan fått i mitt huvud med de i serie eller film, och då stör jag mig😁 Jag önskar jag kunde skilja på dem.

Hiss på Såklart Universalspray!
984e9fed-a523-4546-ad73-379a9e35577c.jpg

Funkar jättebra när katten har spytt någonstans och/eller man behöver torka upp något på ett mindre område, har det hunnit torka upp så lämnar jag det bara kvar en liten stund (kommer upp överlägset som skum) innan jag torkar upp med papper. Har funkat varenda gång!
Och jag gillar doften :D men finns som oparfymerad också.

Ikväll var det lite nödsituation då spya hade hamnat på kattmöbel också så jag chansade och hade på det där också. Nu har jag inte sett det i dagsljus men blev väldigt förvånad över hur mycket som gick bort :eek::up:

Garants färdiga pizzasallad.
Hiss från mig!
Ganska mild och trevlig utan för mycket vinäger.
Jag vet att det är lätt att göra själv men för en lat och pipig person som mig som knappt äter grönsaker alls så är det perfekt att det finns färdiga alternativ som är goda 😄
Visa bifogad fil 189349
Har smakat samma tror jag, men mera nyligen den från ICA. Diss på bägge :down: inte alls som den pizzasallad man köper i pizzerian, jag tror att det beror på att man har paprika i men den värsta boven är sockret. Jag gillar sött i vanliga fall men pizzasallad ska inte alls vara sött tycker jag :wtf:
Jag har bara en gång hittat en pizzasallad som smakar som vanlig pizzasallad och det var på en Willys där de gjorde egen i köket. Annars är det pizzerior jag får smita in på.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka