Hiss & diss - del 8

Bukefalos 30 år!

1000006337.webp

Diss! Det sura förstör persikosmaken (jag gillar verkligen t ex Mino persika 🍑 och annat med persikosmak annars.).

Kan väl sammanfatta dessa med att jag kan uppskatta surt/syrligt godis i lagom dos. Det är ju ofta sött godis i grunden, med lite syrligt tillsatt liksom. Men som läsk - inte alls min grej! :down:

Tror absolut att det hamnar om vana. Jag har hörproppar (som är dessutom gjorda efter just mina öron) på mig varje dag och känner igen mig lite i din beskrivning. De släpper ju inte igenom luft lika väl så det blir ju klibbigt som du beskriver det med ett slags vaccum. Men jag har ju haft dem hela livet så jag är van :D

(Fast nu ska ju mina släppa igenom ljud, så det är väl "lite" skillnad mot de som inte ska det :rofl:)
Så är det helt säkert! Men jag har verkligen försökt med dessa, men jag är väl för känslig. 😂

Ännu en icke-matprodukt men alltså HISS till dessa öronproppar som jag köpte på apoteket i Sverige när jag var där i somras!

Visa bifogad fil 190218

Jag är ganska lättstörd när jag sover, eller åtminstone när jag ska somna, och har testat otaliga modeller och varianter men tillslut återgått till vanliga skumproppar även om de aldrig riktigt varit ljudisolerande nog. Men de här passar mig verkligen helt perfekt, de är superlätta att sätta i, känns inte alls även om man som jag sover på sidan, och är otroligt bra på att stänga ute ljud. Så pass mycket att jag fått höja ljudet på telefonens alarm eftersom jag höll på att försova mig de första morgnarna jag hade propparna i :laugh: Extra plus för att man får ett litet fodral till vilket gör att de är svårare att slarva bort, och för att de går att tvätta hur många gånger som helst!

måste kolla om jag kan hitta dom. Använder med skumproppar men tycker knappt det stänger ute ljud och av nån anledning börjar mina öron klia om jag använder dom för mycket. Har också små öron

Nu ska jag inte hissa, eller fråga efter sånt, för ska pausa från att äta sött på obestämd tid från idag.
Men, är det någon som provat någon pistagekräm värd namnet, eller sett dessa kakor i Sverige 😇
Tror nämligen man skulle komma långt med att bre pistagekräm på typ brago..

HISS på dem då såklart
1788326372173.webp

Nu ska jag inte hissa, eller fråga efter sånt, för ska pausa från att äta sött på obestämd tid från idag.
Men, är det någon som provat någon pistagekräm värd namnet, eller sett dessa kakor i Sverige 😇
Tror nämligen man skulle komma långt med att bre pistagekräm på typ brago..

HISS på dem då såklart
Visa bifogad fil 190338
Jag hade en god pistagekräm i våras, men den tog jag med hem från italien och jag minns jag såklart inte märket nu heller. Måste se om jag tog någon bild på burken, kanske finns att beställa. Men det var iaf ruggigt gott med pistagekräm på diverse kex! Hett tips med wasa biscuits med lite kräm på, bästa helgfrukosten :up:

Jag hade en god pistagekräm i våras, men den tog jag med hem från italien och jag minns jag såklart inte märket nu heller. Måste se om jag tog någon bild på burken, kanske finns att beställa. Men det var iaf ruggigt gott med pistagekräm på diverse kex! Hett tips med wasa biscuits med lite kräm på, bästa helgfrukosten :up:
Hmm, så jag behöver alltså åka till Italien.
Nog för jag gillar Italien men jobbet vill nog inte ge mig semester just när den slutade 😅.
Väntar med spänning för att se om nån annan hittat en pistagekräm här som är tillräckligt god :angel:

1788350577666.webp

HISS! Eller får man inte ha en en serie i Hiss och Diss?
Jag vill i alla fall både hissa och varna för denna. Varningen innebär bara att jag vill tala om att det inte är med en endaste häst så vet ni det. Normalt sett så faller jag inte för den här sortens actionkomedi eller vart man ska stoppa den i för fack. Men jag äääälskar Octavia och där med denna serie också.

Hmm, så jag behöver alltså åka till Italien.
Nog för jag gillar Italien men jobbet vill nog inte ge mig semester just när den slutade 😅.
Väntar med spänning för att se om nån annan hittat en pistagekräm här som är tillräckligt god :angel:

Delin i byhåla där jag jobbar extra har en EXTREMT god pistagekräm (som det faktiskt är rejält med pistage i, till skillnad från majoriteten på ICA et al där någon typ skakat en påse pistagenötter framför burken :cautious:), dvs du behöver inte åka till Italien :D

https://www.cantinadelre.se/collections/creme/products/pistagecreme

Den är slut just nu men den kommer att komma in igen :)

Edit: De tar in pistagepraliner till jul också :angel: https://www.cantinadelre.se/collections/chocklad/products/white-passion-pistacchio

Delin i byhåla där jag jobbar extra har en EXTREMT god pistagekräm (som det faktiskt är rejält med pistage i, till skillnad från majoriteten på ICA et al där någon typ skakat en påse pistagenötter framför burken :cautious:), dvs du behöver inte åka till Italien :D

https://www.cantinadelre.se/collections/creme/products/pistagecreme

Den är slut just nu men den kommer att komma in igen :)

Edit: De tar in pistagepraliner till jul också :angel: https://www.cantinadelre.se/collections/chocklad/products/white-passion-pistacchio

Jahopp, då vet jag var min lön lär gå när de pralinerna kommer in då..! :arghh::rofl::o

Edit: @Cattis_E jag köpte pistagekräm på Ica i stan, är bara noga noga med att kolla halten av pistagenötter. Den jag köpte har 45% - återkommer när jag smakat!

Jahopp, då vet jag var min lön lär gå när de pralinerna kommer in då..! :arghh::rofl::o

Edit: @Cattis_E jag köpte pistagekräm på Ica i stan, är bara noga noga med att kolla halten av pistagenötter. Den jag köpte har 45% - återkommer när jag smakat!

Är det nu jag ska göra dig lite mer avundsjuk med att jag har personalrabatt också? :angel: :p

Allvarligt, det är sådan galen lyx att ha en sådan deli i byhåla (jag bor alltså bokstavligen 5 min därifrån). Jag köper aldrig någon annan parmesan numera! :love:

Det förstår jag! :D

Vi fick in en parmesan av ett annat märke (den ordinarie är alltså direktimporterad från gården där den produceras och de säljer normalt inte utanför Italien) så jag och ordinarie personalen bestämde oss för att provsmaka den... och den var meh när en var van vid den andra. När vi berättade det för ägarinnan gapskrattade hon! :rofl:

Det var inte det att den var dålig, men vi är så himla bortskämda med den som är fantastisk :D

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka