Hiss & diss - del 8

Bukefalos 30 år!

1779107845227.webp

Svag hiss
Marknadsförs som mango och vanilj, men tyckte den smakade med mango/kokos. Locket med vit choklad var lite mastigt (och sött!) men annars tyckte jag glassen var helt okej. Mangon gav lite Solero-vibbar utan att vara lika god.
Helt okej för typ 25kr.

55e191a1f56f53289915bf44f2583479.webp

Den är ju lite roligare än vanlig twix men det är ärligt talat ingen bedrift då Twix kan vara bland de tråkigare sakerna i hyllan.

Jag hade hoppats att den här skulle smaka nutella men det gör den inte utan den smakar faktiskt rätt mycket hasselnöt, jag är inget superfan av det så det blir en svag hiss från mig men jag kommer inte köpa den igen.

Screenshot 2026-05-18 211226.webp

Och här kommer en diss. DEtta body butter hittade jag på normal och det ser ju otroligt festligt ut.

Jag har ju nämnt innan att body shops body butter är ett problem för att de är jobbiga att smörja med men de är INGENTING jämfört med detta. Det ser ju vispat och fluffigt ut i burken men den är stenhård, lite som modellera. Det är som att smörja sig med ett limstift ungefär, den liksom kämpar emot? Nästan så att svetten lackar när man väl är färdig.. av samam anledning är den inte heller speciellt dryg (men den var billig). Inte luktar den speciellt gott heller men doften försvinner fort. MEN den är faktiskt helt okej återfuktande, speciellt med tanke på priset. Kommer absolut inte köpa igen.

Visa bifogad fil 185491

Och här kommer en diss. DEtta body butter hittade jag på normal och det ser ju otroligt festligt ut.

Jag har ju nämnt innan att body shops body butter är ett problem för att de är jobbiga att smörja med men de är INGENTING jämfört med detta. Det ser ju vispat och fluffigt ut i burken men den är stenhård, lite som modellera. Det är som att smörja sig med ett limstift ungefär, den liksom kämpar emot? Nästan så att svetten lackar när man väl är färdig.. av samam anledning är den inte heller speciellt dryg (men den var billig). Inte luktar den speciellt gott heller men doften försvinner fort. MEN den är faktiskt helt okej återfuktande, speciellt med tanke på priset. Kommer absolut inte köpa igen.
Haha! Blev så pepp, trodde nämligen det var glass med smak av kiwi...

Visa bifogad fil 185491

Limstift :rofl:

Visa bifogad fil 185490

Den är ju lite roligare än vanlig twix men det är ärligt talat ingen bedrift då Twix kan vara bland de tråkigare sakerna i hyllan.

Jag hade hoppats att den här skulle smaka nutella men det gör den inte utan den smakar faktiskt rätt mycket hasselnöt, jag är inget superfan av det så det blir en svag hiss från mig men jag kommer inte köpa den igen.
Det låter som något för mig. Jag är inte alls förtjust i nutella men tycker mycket om hasselnöt.

Ja det var den bästa liknelsen jag kom på. Den är helt sjukt svår att smörja in.. det glömde jag nämna men det gör ju också att den liksom förblir kladdig rätt länge (den KÄNNS tom som klister på huden) men jag har inte märkt att det släckat av sig på kläder eller så.
Det låter som något för mig. Jag är inte alls förtjust i nutella men tycker mycket om hasselnöt.
Då måste du definitivt prova, jag tror du kommer gilla den :)

Skärmbild 2026-05-19 212448.webp

Kom över en förpackning av den hypade rosa mjölken idag. Den smakar jordgubbsmjölk. OMG. Eller inte så imponerande faktiskt:p Ska bli lite kul att testa den till smoothies men inget som jag skulle köpa igen för att dricka rakt av.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka