Hiss eller diss? Hästprylar, vad tycks?

Plantan

Trådstartare
:idea: :wtf:
Hiss eller diss!??
Vettigt folk med erfarenhet av olika hästgrejer sökes! Vad tycker du om en särskild sak, är det en bra grej, eller var den sådär, halvkass? Livsfarlig, fullständigt oanvändbar eller helt omöjlig att leva utan när man väl provat?
Här kan vi fråga om grejer och få ett hum om det är ett bra köp som funkar för just mig och min häst.
 
Nån som provat den här? Ryms en hoppsadel på undre hängaren? Kan man få sadeln på plats utan att behöva hoppa på den, dränka den i olja och pressa in den med ett långt skohorn av metall?

Screenshot_20231009_125059_Messenger.jpg
 
Jag har en liknande fast portabel. Det går att hänga två sadlar på den men det blir trångt och knöligt.
Jag hänger den på boxdörren innan jag tar in hästen, hänger sadeln på den ena och övriga prylar som schabrak, padd, ländtäcke osv på den andra.
 
Jag vill dissa termometern med ett stort hål i änden som det är tänkt att ha ett snöre i eller hålla med ett finger. Mitt batteri tog slut fort och när jag bytt till ett nytt likadant slutade termometern att fungera. Var i kontakt med företaget och efter att de ojjat sig över att ”sånt aldrig händer” blev det tyst från dem. Ingen ersättning ingenting. :turd:
 
Jag vill dissa termometern med ett stort hål i änden som det är tänkt att ha ett snöre i eller hålla med ett finger. Mitt batteri tog slut fort och när jag bytt till ett nytt likadant slutade termometern att fungera. Var i kontakt med företaget och efter att de ojjat sig över att ”sånt aldrig händer” blev det tyst från dem. Ingen ersättning ingenting. :turd:
Jag hade också något strul med den efter batteribyte men minns inte vad längre..
 
Jag köpte en sån sträv svamp, Tiger's tongue, som jag hade läst mycket gott om. Men nja, jag förstår nog inte riktigt hypen över den. Den tar bort smutsen på ytan, men den lyfter ju inte upp smutsen som en borste gör. På sommarpäls funkar den helt OK, men på vinterpäls funkar den inte alls. Dessutom fastnar allt hår i den som klister. Så den får faktiskt en diss.
 
Jag vill dissa termometern med ett stort hål i änden som det är tänkt att ha ett snöre i eller hålla med ett finger. Mitt batteri tog slut fort och när jag bytt till ett nytt likadant slutade termometern att fungera. Var i kontakt med företaget och efter att de ojjat sig över att ”sånt aldrig händer” blev det tyst från dem. Ingen ersättning ingenting. :turd:
Åååh trodde det bara var jag som gör något tokigt med dem för att de jämt ska gå sönder! Är typ inne på min fjärde nu 😵‍💫
 
Jag vill hissa furminatorn, fantastisk när hästar fäller. Köpte den när jag hade ett sto som var arg när hon fällde, arg på allt hår som hon fick i näsan när hon kliade sig, och arg på mig när jag försökte hjälpa henne att bli av med håret. När jag tog fram furminatorn stod hon nöjt stilla och lät mig hjälpa henne.
 
Jag vill hissa furminatorn, fantastisk när hästar fäller. Köpte den när jag hade ett sto som var arg när hon fällde, arg på allt hår som hon fick i näsan när hon kliade sig, och arg på mig när jag försökte hjälpa henne att bli av med håret. När jag tog fram furminatorn stod hon nöjt stilla och lät mig hjälpa henne.
Finns det Furminator för hästar? 😳 (har bara kattversionen som är awesome)
 
Men tack tack tack! Mitt sto verkar ha fått en personlighetsförändring nu när hon fäller (är så himla sur och allmänt stött över precis allting). Ska kika om jag kan köpa en nånstans.
Jag har köpt en som jag tror är till hund, ca 10 cm bred. Tar ju mer tid än en bredare, som jag hört ska finnas, men lättare att anpassa efter hästens kropp.
 
Får man dissa något man inte testat, hoppas det.
Skrattade typ ihjäl mig häromdagen när ansiktsboken ansåg att jag behövde se reklam för en mojäng man sätter på sin skruvdragare som är till för att linda upp lindorna. Det skulle spara tid O_o.
Seriöst lär det ta mer tid att plocka fram mojängen och skruvdragare för att rulla upp ett antal lindor än att göra det för hand. Det är ju inget avancerat jobb som tar tid.
 
Får man dissa något man inte testat, hoppas det.
Skrattade typ ihjäl mig häromdagen när ansiktsboken ansåg att jag behövde se reklam för en mojäng man sätter på sin skruvdragare som är till för att linda upp lindorna. Det skulle spara tid O_o.
Seriöst lär det ta mer tid att plocka fram mojängen och skruvdragare för att rulla upp ett antal lindor än att göra det för hand. Det är ju inget avancerat jobb som tar tid.
Jag kan tänka mig att det spar tid i stora stall med många hästar i träning och därmed många lindor som tvättas samtidigt?
 
Får man dissa något man inte testat, hoppas det.
Skrattade typ ihjäl mig häromdagen när ansiktsboken ansåg att jag behövde se reklam för en mojäng man sätter på sin skruvdragare som är till för att linda upp lindorna. Det skulle spara tid O_o.
Seriöst lär det ta mer tid att plocka fram mojängen och skruvdragare för att rulla upp ett antal lindor än att göra det för hand. Det är ju inget avancerat jobb som tar tid.
Jag hade en väggmonterad variant med vev. En fantastisk liten manick! 😁
 
Får man dissa något man inte testat, hoppas det.
Skrattade typ ihjäl mig häromdagen när ansiktsboken ansåg att jag behövde se reklam för en mojäng man sätter på sin skruvdragare som är till för att linda upp lindorna. Det skulle spara tid O_o.
Seriöst lär det ta mer tid att plocka fram mojängen och skruvdragare för att rulla upp ett antal lindor än att göra det för hand. Det är ju inget avancerat jobb som tar tid.
Den väggmonterade är en stor tillgång i stall där alla hästar har lindor vid ridning och fyra nattlindor som ska rullas upp varje dag... men den där på skruvdragare ser mest bara krånglig ut, går ju inte att få lindan rak!
 
Den väggmonterade är en stor tillgång i stall där alla hästar har lindor vid ridning och fyra nattlindor som ska rullas upp varje dag... men den där på skruvdragare ser mest bara krånglig ut, går ju inte att få lindan rak!
En väggmonterad handdriven låter som en bra idé i ett större stall men som sagt den här prylen känns mest som om någon som aldrig petat på en benlinda försöker tjäna pengar på hästfolk helt utan kunskap om vad som är problematiskt. Om personen testat att rulla upp en linda så konstaterade h*n säkert att det tar tid för det gör ju det, första gången och andra men sen knäcker man ju koden snabbt som tusan.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 451
Senast: manda
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 108
Senast: Migo
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 256
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 532
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp