Hiss eller diss? Hästprylar, vad tycks?

Jag har en nyupptäckt kärlek med handtag! Det är en liten handsopborste med skaft med ett litet hål i. Där skall jag hänga ett litet snöre så jag kan ha den upphängd vid boxen, precis som min hovkrats.

Jag använder den på morgonen för att "sopa av" hästen innan jag lägger på utetäcket.

Jag tycker inte om att lägga täcket på en häst med bös eller fläckar från den ljuva nattsömnen och jag får alltid springa runt för att hämta en bra borste.

Denna lilla sopborste är så tacksam!
 
Hmm. Jag tycker pälsen liksom vävs in mellan de täta piggarna och sen vägrar komma ut😅
Blir så fullt med päls att den inte ens funkar, efter bara några få borstdrag.
Just därför drar jag borsten över gummiskrapan efter några borsttag. Som med en ryktbotste men med magic brush :D
 
Slå borsten mot golvet/väggen och sen dra bort med fingrarna! :) Men det kanske är lättare med islandspäls? Längre hårstrån, tänker jag...

Just därför drar jag borsten över gummiskrapan efter några borsttag. Som med en ryktbotste men med magic brush :D
Ja jag får ju prova alla tips men känns som att jag egentligen testat det mesta. Brukar ge upp den borsten under fällningstiderna🤪
 
Det brukar jag också, hjälper inte så mkt😕

Jag brukar köra på att rensa med en manborste och slå mot en vägg/golv, men för tillfället när hästis fäller som ett jag vet inte vad så fylls den på så snabbt så jag undviker faktiskt att använda den.
 
Jag tycker en svettskrapa får bättre resultat än en furminator. Taggarna mot pälsen så tar den suuuuuperbra.

Jag håller med! Den furminator jag köpte (och sen gav bort till person med hund) kloggade igen direkt med allt stöv mina hästar producerar. Hopplöst att använda den på mammutpäls. Så jag fortsätter med min svettskrapa, köper en ny varje vår så den är vass.
 
Jag håller med! Den furminator jag köpte (och sen gav bort till person med hund) kloggade igen direkt med allt stöv mina hästar producerar. Hopplöst att använda den på mammutpäls. Så jag fortsätter med min svettskrapa, köper en ny varje vår så den är vass.
Tycker också att svettskrapa med taggar är bäst för att ta bort hår när de fäller. Min skrapa fick jag med ponnyn vi köpte -96 och funkar toppen fortfarande 😁
 
Jag vill dissa termometern med ett stort hål i änden som det är tänkt att ha ett snöre i eller hålla med ett finger. Mitt batteri tog slut fort och när jag bytt till ett nytt likadant slutade termometern att fungera. Var i kontakt med företaget och efter att de ojjat sig över att ”sånt aldrig händer” blev det tyst från dem. Ingen ersättning ingenting. :turd:
Har samma erfarenhet, min har aldrig funkat.
 
Igår rotade jag runt i en väska med massa borstar. För tillfället använder jag dem inte nån av dem, då allt handlar om att borsta bort lera i olika former, allt från drypande, kladdig till torr lera. Till min förvåning äger jag en Magic Brusch, står så på en i alla fall. Jag vet ju att jag köpt den borsten, men hade aldrig tänkt på vad det var för märke. En fin träborste med väldigt mjuk och gosig borst. En sån man dammar av hästen med. Väldigt bra som hästdammvippa. Den får betyget 4 bananer:

:banana::banana::banana::banana:
 
Igår rotade jag runt i en väska med massa borstar. För tillfället använder jag dem inte nån av dem, då allt handlar om att borsta bort lera i olika former, allt från drypande, kladdig till torr lera. Till min förvåning äger jag en Magic Brusch, står så på en i alla fall. Jag vet ju att jag köpt den borsten, men hade aldrig tänkt på vad det var för märke. En fin träborste med väldigt mjuk och gosig borst. En sån man dammar av hästen med. Väldigt bra som hästdammvippa. Den får betyget 4 bananer:

:banana::banana::banana::banana:
 
Min allra bästa borste är en skoborste! Kort, tät och mjuk borst så att den blir helt perfekt på kort päls.

1697088779866.jpeg
 
Hisser denne børsten. Bruker den til ben, for den er liten og man kommer bedre til, og man kan gnikke med den for å få vekk leiren uten at den skader huden fordi busten ikke er så hard. Fungerer kjempebra for meg, og har hatt samme type børste på mange hester, i mange år.
Screenshot_20231012_085754_Chrome.jpg


Vil også hisse Galloping Goop Silver shampo, man og pannelugg blir så hvite. (Halen har enten gylne hår, eller så får jeg den ikke ren, tips tas mot).
 
Hisser denne børsten. Bruker den til ben, for den er liten og man kommer bedre til, og man kan gnikke med den for å få vekk leiren uten at den skader huden fordi busten ikke er så hard. Fungerer kjempebra for meg, og har hatt samme type børste på mange hester, i mange år.
Visa bifogad fil 129837

Vil også hisse Galloping Goop Silver shampo, man og pannelugg blir så hvite. (Halen har enten gylne hår, eller så får jeg den ikke ren, tips tas mot).
Åh, sådär såg min första ryktborste ut, fast neonrosa. Köptes typ -91 😍
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 450
Senast: manda
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 100
Senast: Migo
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 253
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 530
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp