Hiss och diss del 5

McVities Crackers Crisps i sour cream&chives:

Det vidrigaste som jag ätit på länge, vad i h-vete är det för äcklig eftersmak?! :confused::wtf:

IMG_20240323_181838.jpg
 
Visa bifogad fil 141819
Fem av fem kebab!
Eller... Jag har faktiskt aldrig gjort kebab hemma, men har haft det på chicken nuggets/ris, samt som salladsdressing och den är riktigt god. Kommer nog ofta ha en flaska hemma i kylen.
Jag är för mesig för den heta men Schysst käks vitlökskebabsås och röd kebabsås är stapelvaror hos mig. Pommes och kycklingkebab i airfryer 12 minuter med dessa två på så smakar det som från pizzerian. Mums!
 
Skärmklipp.PNG


DISS!

Det var sambon som ville köpa dessa i helgen, jag visste redan innan att det var ett misstag men vad gör man inte för kärleken osv.

Till chipsens försvar så smakar det exakt som det står på påsen. Det smakar tryffel, det luktar tryffel. Tryffel har ju en tendens att lätt kunna bli... mycket då det liksom är en ganska dominerande smakprofil.

Det var lite som att bli slagen på käften, med en tryffelnäve. Jag är ganska neutralt inställd till tryffel. Jag kan äta det men det är ingen favorit, och jag tycker det har gått lite inflation i tryffel de senaste åren, det blir liksom lätt för mycket och här är det verkligen för mycket.

Om man ÄLSKAR tryffel så kan jag varmt rekommendera Västkustchips tryffel & havssalt, ni kommer inte bli besvikna. Om man inte älskar tryffel så ja, det var en dålig ide, de är troligtvis "limited edition" av en anledning (ingen kommer köpa mer än en påse), köp någon av de andra goda smakerna istället, västkustchips är väldigt goda.
 
Skärmklipp.PNG


HISS!!

Som balans till ovan negativa inlägg vill jag tipsa om den här gamla godingen som återupptäcktes för ett tag sedan. Hade lite glömt (förträngt) att den fanns tills sambon (skyller på honom igen) vill ha.

Det kanske ser ut som ett knäckebröd på bilden men det är typ en skorpa i knäckebrödsform. Den har skorpans crunch och brödsmak, doppad i socker och kanel.

Det enda negativa jag har att säga om de här kakorna... jag menar bröden är att de är något bräckliga och man seriöst kan trycka 4+ i rad om man inte passar sig. Rekommenderas oerhört starkt till de som gillar nåt gott men också har självdisciplin.
 
Visa bifogad fil 141895

HISS!!

Som balans till ovan negativa inlägg vill jag tipsa om den här gamla godingen som återupptäcktes för ett tag sedan. Hade lite glömt (förträngt) att den fanns tills sambon (skyller på honom igen) vill ha.

Det kanske ser ut som ett knäckebröd på bilden men det är typ en skorpa i knäckebrödsform. Den har skorpans crunch och brödsmak, doppad i socker och kanel.

Det enda negativa jag har att säga om de här kakorna... jag menar bröden är att de är något bräckliga och man seriöst kan trycka 4+ i rad om man inte passar sig. Rekommenderas oerhört starkt till de som gillar nåt gott men också har självdisciplin.
De där är stapelvara hos mig! :love:
 
åh hade glömt av dom där @Exile , nomnom:love1: tror vi åt dom med mjukost men funkar helt klart att bara knapra på
Jag brukar bara ha lite smör på, men de går att äta naturella också i värsta fall när man bestämt sig för att det inte skulle ätas fler och man ställt undan smöret.
De där är stapelvara hos mig! :love:
Vi handlar bara en gång i veckan på lördagar och jag har bestämt att vi bara får köpa en förpackning per gång, den brukar vara slut i början på veckan.. Så ja, köps regelbundet men svår att ha på lager så att säga.
 

Liknande trådar

  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
204 038
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
207 830
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp