Hiss och diss del 5

Jag vill utöka då lite med att säga att själva smultronsmaken tyckte jag ändå var helt okej, bara att det var på tok för sött.

Excel i mitt hjärta :D


Perfekt att du gillar dem tycker jag! Alltid kul när det är lite delade meningar här om något för det mesta passar ju någon :)

Kanske att jag provar någon annan smak i framtiden, kanske. Själva smakerna såg iaf väldigt roliga ut! Jag såg den inte på Citygross där vi var men en kompis i Norge säger att där har de tydligen en Zeroh som smakar "energidryck" som ska vara väldigt god. :)

Energidrycksvarianten ska komma till Sverige men jag har inte hittat den än.
 
Skärmklippdsf.PNG


HISS!

Jag fortsätter väl lite till sedan det var ett tag sedan jag skrev här. :)

Den här tycker jag man kan dela upp i två delar. Jag är ju en basic bitch som alltid väljer sourcream&onion allt så denna var otippad. Jag skulle säga att smakmässigt är den lite klen. Bra sälta tycker JAG vilket troligtvis betyder att de flesta skulle vilja ha den något saltare då jag är väldigt känslig för salt. Men även om sältan är bra så smakar det ju liksom bara.. potatis och salt.

MEN, detta vägs upp av det helt otroliga crunchet. Lätt att tror att de ska vara lite fluffiga och mosiga som typ Stjärnorna men dessa är stenhårda. Påminner nästan mer om väldigt kompakt knäckebröd än chips och jag älskar det. Säkert köpt iaf sju såna här påsar sedan de dök upp :)
 
Skärmklippsfd.PNG


HISS!

Jag hade en lååååång period då jag bara köpte billigare (tänk det som finns på ICA) produkter till håret då jag tyckte det kändes lite som en scam att man skulle behöva betala flera hundra för en flaska schampo. Mitt slutgiltiga resultat av den empiriska studien är följande:

1. Vilka produkter som fungerar är olika från märke till märke, även dyra produkter kan vara skit.
2. Mitt hår vill ha variation! Jag har hört och läst detta även från andra att ens hår liksom "tröttnar" på en produkt som funkat perfekt efter ett tag och vill ha något nytt. Det låter helt orimligt men min erfarenhet säger att jo, det är nog faktiskt så.
3. TYVÄRR.. priset spelar faktiskt roll. De billigare märkena som fungerat bäst på mitt hår är gamla Pantene "original", den rosa Elvital och den röda TIGI men ja det fungerar max halva flaskan, sedan är det kaos och håret är märkbart skitigare vid dusch varannan dag även från start.

Efter babbel, nu till produkten ovan. Detta är absolut det bästa schampo+balsam jag testat. Jag har långt, ganska rakt, tunt (som i glest, inte små strån) hår som lätt blir både livlöst och torrt samt flottig hårbotten. Dessa produkter ger på riktigt kännbart mer volym till håret. Om jag liksom samlar en hästsvans med näven så känns det som "mer" hår. Det ser också helt okej ut när det är dags för tvätt. Extra plus för att de luktar otroligt gott! Den typiska "salongsdoften" alldeles lagom stark.

Mitt största klagomål är att även om schampoflaskan är grymt snygg så är den ganska opraktisk. Jag upplever att man får börja förvara den uppochner när det börjar närma sig en tredjedel kvar för att den inte bara mest ska prutta.
 
2. Mitt hår vill ha variation! Jag har hört och läst detta även från andra att ens hår liksom "tröttnar" på en produkt som funkat perfekt efter ett tag och vill ha något nytt. Det låter helt orimligt men min erfarenhet säger att jo, det är nog faktiskt så.
OT i tråden och det kanske inte är samma för dig, men jag var 40+ år gammal när jag insåg att mitt hår inte alls behöver något nytt hela tiden, däremot fungerar det olika med olika produkter beroende på var i hormoncykeln jag är. 😁
 
OT i tråden och det kanske inte är samma för dig, men jag var 40+ år gammal när jag insåg att mitt hår inte alls behöver något nytt hela tiden, däremot fungerar det olika med olika produkter beroende på var i hormoncykeln jag är. 😁
Spännande! Jag har lite svårt säga om det påverkar då min cykel alltid varit väldigt märklig redan från start. Det kan gå månader mellan mens, blöder oftast i 3+ veckor osv. Sedan många år tillbaka har jag haft p-stav eller som just nu, minipiller. Har noll och ingen koll på var i cykeln jag befinner mig men det kanske ligger något i det.

Denna Kerastase-serie funkade för mig hela tiden, så det är nog bara en väldigt bra matchning för mitt hår! Borde verkligen fortsätta köra på samma men samtidigt är jag ju en sådan som tycker det är roligt att prova nytt så slits lite där. :)
 
Kör en sista kort en på hår-temat, sedan ska jag sluta spamma :)

Skärmklippgs.PNG


DISS!

Dessa ska också ha en volymeffekt, och det har den. Dock upplever jag att håret blir torrare och mattare än Kerastase-motsvarigheten. Håret håller sig rent lika länge men blir lite tyngre framåt tvätt och mitt lilla självfall blir i princip helt utrotat och håret är spikrakt.

Men det största problemet med dessa är att de luktar fruktansvärt. Nu är det ju inte alla som bryr sig lika mycket men jag känner att när jag betalar mer för en produkt som ska vara bättre, så förväntar jag mig även lite mer.. lyx?

Schampot lukar som sådant "medicinskt" schampo man köper på apoteket för mjäll, typ daxxin eller aco. Liksom lite kemiskt, nästan åt alsolsprit-hållet. Balsamet lukar exakt som såna sticks med myggmedel jag använde på scoutläger för 15 år sedan. Det är 0% spa feeling verkligen.

Sen är designen rätt dålig. Som ni ser på bilden är flaskorna nästan identiska med liten text. Min lösning var att alltid ställa schampot till vänster på duschhyllan. Tyvärr har jag en sambo som gärna möblerar om (det är lite trångt i hyllan) så jag kan aldrig vara säker. Jag ser dessutom ungefär lika bra som en fladdermus utan mina glasögon så varje gång måste jag ta en flaska och trycka upp nästan i nyllet för att kontrollera så att det är rätt. Lite skillnad hade inte skadat. Sedan gillar jag överlag när balsamflaskorna i en serie är lite mindre, då den inte går åt lika fort.
 
Då tar jag och klämmer in en HISS till Kronans Apotek vårdande shampo och balsam. :D Bland budget-alternativ imponerar produkten och återfuktar mycket bra, speciellt balsamet lämnar en len känsla (använt på ofärgat, "virgin hair").
 
Visa bifogad fil 141060
HISS är nått jag kommer köpa igen. Hade velat haft pulvret som är på och ha på popcorn 😋
Hur tydlig är saltsmaken? Är det liksom "punktvis" som riktigt salta korn? SMÖR gjorde mig ju intresserad direkt men har generellt svårt för allt med havssalt i. Fortfarande traumatiserad efter jag köpte en marabou kvikklunshj och missade att det stod "och havssalt" under, höll typ på att spy när det helt plötsligt var som ett litet saltlager som löste upp sig i munnen :yuck:
 

Liknande trådar

  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
204 947
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
209 145
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp