Hiss och diss del 5

Håller med om att dessa är en DISS. Smakar konstigt, som äppelmos med hasselnötter, men inte på något särskilt bra sätt. Knappt ätbart.


Och jag säger HISS , gillar smaka mer som nöten och inte typiska hasselnöt smaken som flesta förväntar sig. Extra plus för hasselnöts bitar i, en av får gånger kunnat acceptera bitar i youghurt. :up:
 
Den här kan få sig en hiss också, älskar den! 😍

IMG_3290.jpeg
 
Jag har gett upp på vetetortillas, tycker 100% majs är godare men de finns aldrig i bra storlekar. Nu för tiden gör jag mina egna istället, det går snabbt :)
Åh det lät intressant, lite OT i denna tråden men har du lust att dela med dig av recept? :)
 
20240328_202818.jpg


Lite motvillig HISS

Denna gång med faktisk livebild från verkligheten. De här chipsen var jättegoda verkligen, om man gillar dill, men det gör man ju. De smakar MYCKET dill, det är bra med krydda och de är otroligt knapriga.

Däremot tycker jag det är så himla tråkigt att det liksom är.. såhär chips ska vara? Så här chips brukade vara typ? Som alla vet är ju OLWs "vanliga" chips typ oätliga. Så här har de nu gjort samma gamla vanliga chips med i ny tappning som faktiskt har lite krisp, lite smak, ja, är gott helt enkelt. Men påsen är hälften så stor och betydligt dyrare. När de istället bara kunde förbättrat chipsen de redan har, därav lite motvillig hiss.

Kommer säkert köpas igen, motvilligt.

Delichipsen finns för övrigt även med smaken "Majonnäs och tryffel" Det är diss på den, ni behöver inte köpa den. Jag har inte provat dem men lita på mig.
 
9d2b99fbc7b9b3b0f34863416e762a89.png


Ett till chips, det blir nog varken eller på denna.

Jag vet att vissa typ är tokiga i "ranch", jag har aldrig fattat grejen. De smakar ranch, vilket smakar ja.. som det gör? Lite tomatigt tycker jag? En helt okej smak, inget man längtar efter men inte äckligt. Eftersom det är västkustchips är crunchen top notch.

Som sagt absolut inte äckliga, men kommer aldrig köpa igen när det finns typ gräddfil och gräslök.
 
832af32a86633ff8f409e47d1c2aec77.png


DISS

Okej nu verkar det som att jag inte äter annat än chips och JA, det har blivit mycket chips denna veckan, till mitt försvar blev jag bjuden på denna sorten. Likaväl det så slapp jag betala för den.

Jag blev mycket besviken då jag älskar svartpepparchips. De smakar knappt peppar, och då har ju peppar en ganska stark smak. De är dåligt saltade och otroligt flottiga.

Nu var det hundra år sedan jag åt lantchips för jag köper de aldrig, för jag vill minnas att även de andra smakerna liksom är så smaklösa och flottiga bara? Eller är det något jag fått för mig bara?

Vill ni ha svartpeppar så köp estrellas pepparchips istället. Nu blir det inga mer chips här på ett tag. :o
 
fc13e9e4525f8330a1af36f40d04c0a2.png


DISS

Jag har lite svårt att förstå målgruppen för Loka Crush. De som gillar mineralvatten ser jag inte varför de skulle dricka denna istället, det är lite mer kalorier för.. typ samma sak fast lite surare bara?

De som inte gillar mineralvatten (som mig) är detta helt enkelt ja, för likt mineralvatten. Det där lite salta, beska lyser igenom, det är inte "läsk-igt" nog, hade verkligen velat ha lite sötma.

Smultronsmaken är god, men som sagt inte söt utan sur, inte citronsur utan mer.. disktrasesur? gott är det iaf inte. Till och med sambon ratade denna och han är som en avfallskvarn i allmänhet (jadå han åt upp tryffelchipsen) så det var förvånande.
 
Visa bifogad fil 142288

Lite motvillig HISS

Denna gång med faktisk livebild från verkligheten. De här chipsen var jättegoda verkligen, om man gillar dill, men det gör man ju. De smakar MYCKET dill, det är bra med krydda och de är otroligt knapriga.

Däremot tycker jag det är så himla tråkigt att det liksom är.. såhär chips ska vara? Så här chips brukade vara typ? Som alla vet är ju OLWs "vanliga" chips typ oätliga. Så här har de nu gjort samma gamla vanliga chips med i ny tappning som faktiskt har lite krisp, lite smak, ja, är gott helt enkelt. Men påsen är hälften så stor och betydligt dyrare. När de istället bara kunde förbättrat chipsen de redan har, därav lite motvillig hiss.

Kommer säkert köpas igen, motvilligt.

Delichipsen finns för övrigt även med smaken "Majonnäs och tryffel" Det är diss på den, ni behöver inte köpa den. Jag har inte provat dem men lita på mig.
Den tyckte jag var skitäcklig 😅 gillar inte dill men jag försökte verkligen. Jag slängde den till slut.
 
Visa bifogad fil 142406

DISS

Jag har lite svårt att förstå målgruppen för Loka Crush. De som gillar mineralvatten ser jag inte varför de skulle dricka denna istället, det är lite mer kalorier för.. typ samma sak fast lite surare bara?

De som inte gillar mineralvatten (som mig) är detta helt enkelt ja, för likt mineralvatten. Det där lite salta, beska lyser igenom, det är inte "läsk-igt" nog, hade verkligen velat ha lite sötma.

Smultronsmaken är god, men som sagt inte söt utan sur, inte citronsur utan mer.. disktrasesur? gott är det iaf inte. Till och med sambon ratade denna och han är som en avfallskvarn i allmänhet (jadå han åt upp tryffelchipsen) så det var förvånande.
Målgruppen är nog föräldrar som tycker att läsk innehåller för mycket socker 😅. Jag har smakat några sorter (inte denna dock) och tycker att de är helt okej. Bättre än läsk som är sanslöst sött. Bäst är att blanda mineralvatten och saft själv.
 
Målgruppen är nog föräldrar som tycker att läsk innehåller för mycket socker 😅. Jag har smakat några sorter (inte denna dock) och tycker att de är helt okej. Bättre än läsk som är sanslöst sött. Bäst är att blanda mineralvatten och saft själv.
Läsk innehåller mycket socker ja, så därför köper jag pepsi max eller cola zero. Loka och Ramlösa köper jag också, har aldrig förstått korsningen av läsk och mineralvatten som crusch verkar vara, för mig tillfredsställer den varken läsksug eller mineralvattensug så det slutar ändå att jag köper både läsk (zero/max) och mineralvatten för de olika behoven. :)

kl

En HISS jag vill göra nu inför värmen, och som kan låta helt knäpp, men som är gott, är att fylla ett glas med isbitar och ett sugrör, sedan fylla på med en Loka eller Ramlösa av en smak man gillar. Blir mycket vatten- så klart, men medan man dricker och vattnet smälter kan man fylla på en skvätt till. Det där kalla är sanslöst gott i värmen.

Funkar också med cola zero och pepsi max, blir lite mer blaskigt, men ok när man är törstig och sugen på läsk på samma gång, vattnet släcker törsten, det gör ju generellt inte läsk. Men bäst är mineralvatten för det med is. :)
 
Läsk innehåller mycket socker ja, så därför köper jag pepsi max eller cola zero. Loka och Ramlösa köper jag också, har aldrig förstått korsningen av läsk och mineralvatten som crusch verkar vara, för mig tillfredsställer den varken läsksug eller mineralvattensug så det slutar ändå att jag köper både läsk (zero/max) och mineralvatten för de olika behoven. :)

kl

En HISS jag vill göra nu inför värmen, och som kan låta helt knäpp, men som är gott, är att fylla ett glas med isbitar och ett sugrör, sedan fylla på med en Loka eller Ramlösa av en smak man gillar. Blir mycket vatten- så klart, men medan man dricker och vattnet smälter kan man fylla på en skvätt till. Det där kalla är sanslöst gott i värmen.

Funkar också med cola zero och pepsi max, blir lite mer blaskigt, men ok när man är törstig och sugen på läsk på samma gång, vattnet släcker törsten, det gör ju generellt inte läsk. Men bäst är mineralvatten för det med is. :)
Jag vill inte ge dryck med sötningsmedel till sonen. Vill han ha cola så är det vanlig cola som gäller, men då en mindre mängd. Själv köper jag iofs zero, men det blir max en halvliter i månaden. Är helt enkelt ganska skeptisk till den typen av produkter. Så Loka crush tycker jag är ett bra mellanting när man vill ha både socker och bubblor :)
 
Visa bifogad fil 142408
Jag tokhissar dom här chipsen som vråldissades tidigare. Men så tycker jag verkligen om tryffel och jag kan hålla med om att det kanske inte är några chips man grisäter till en film. Passar bättre som tilltugg eller liknande.
Letade efter dem idag men kunde inte hitta 😞. Både jag och ungen är stora fans av tryffel, och jag tycker det låter toppen om man blir nöjd av en liten portion!
 
Visa bifogad fil 142406

DISS

Jag har lite svårt att förstå målgruppen för Loka Crush. De som gillar mineralvatten ser jag inte varför de skulle dricka denna istället, det är lite mer kalorier för.. typ samma sak fast lite surare bara?

De som inte gillar mineralvatten (som mig) är detta helt enkelt ja, för likt mineralvatten. Det där lite salta, beska lyser igenom, det är inte "läsk-igt" nog, hade verkligen velat ha lite sötma.

Smultronsmaken är god, men som sagt inte söt utan sur, inte citronsur utan mer.. disktrasesur? gott är det iaf inte. Till och med sambon ratade denna och han är som en avfallskvarn i allmänhet (jadå han åt upp tryffelchipsen) så det var förvånande.
Håller med! Den enda Loka Crush jag gillat var apelsin, men den tog de bort. :cautious:
 

Liknande trådar

  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
204 878
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
209 116
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp