Hittade en lös hund

Mysgrisen

Trådstartare
Häromdagen, när jag var vid en gammal kyrka och skulle turista lite, så såg jag att det sprang omkring en lös hund. Det såg ut som en terveruens eller nåt sånt. Ingen ägare syntes till.

Mitt mattehjärta började ju såklart klappa lite extra. Vet hur det känns att ha en hund bortsprungen.

Jag ropade på hunden. -Hunden! Ja, hunden! Kom då! Och klappade lite i händerna. Hunden blev superglad över att någon ropade på den, så den kom glatt skuttande.

Jag sa åt den och sitta och den lydde duktigt. Halsband hade den på sig, men ingen bricka eller nåt sånt.

Jag började leda hunden mot turistkontoret, och då kom en dam som jobbade där gående mot mig. Jag pratade med henne om hur vi skulle göra.

Det slutade med att hon ledde iväg hunden till en arbetskamrat, som tack och lov visste vart hunden hörde hemma.

Det var så skönt att hunden kom hem igen!
 
Sv: Hittade en lös hund

Härligt! Måste ha varit lycka för ägaren att få tillbaka den. Jag vet själv hur det känns när djuren springer bort. Hunden har varit på vift vid 2 tillfällen men har kommit tillbaka med hjälp av snälla människor. Däremot "försvann" tre hästar för oss förra sommaren. Vi ringde polisen direkt och anmälde dem försvunna. Vi gick och letade hela natten och när en av hästägarna ringde till grannstallet för att tala om att vi saknade våra hästar så säger dom att de hade motat in dem i en hageuppe i skogen som man inte kan se kl 9 på kvällen innan. Men ringa polisen det hade de inte gjort. :devil: vad arga vi blev! Hela natten förstörd. Jag skulle aldrig göra så mot dem ändå ifall deras hästar smiter för den känslan som man upplever när någon är borta vill jag inte ens att de ska behöva uppleva.
 
Sv: Hittade en lös hund

Jag sprang på en lös rottweiler på min parkering en gång, blev rätt paff. I stan alltså. Den stannade upp och stod och glodde på mig rätt länge och jag hann nästan börja bli lite nervös ifall den var aggressiv... Men så började jag larva mig och locka jollrigt och hunden blev skitglad och sprang till mig. Så stod jag där mitt på en stor parkering med den här hunden, tittade mig runt och visste inte riktigt vad jag skulle göra.

Eftersom det är nära till vägen, som i sin tur ligger nära en hårt trafikerad 70-väg tog jag ett smalt spännband från min bil som koppel. Ja, så började jag gå runt med hunden för jag tänkte att man kanske stöter på en orolig ägare som letar efter sin hund till sist.

Efter ett tag gick jag förbi en kille som mekade med sin bil, långt borta på andra sidan parkeringen och runt ett par hörn. Det var hans hund och det var tydligen inte märkvärdigt alls att hon gick lös bland en massa bilar på parkeringen... Nähä - jaja men ingen orsak tänkte jag...blev bara sen till jobbet för din skull. :mad: Men huvudsaken var ju faktiskt att hunden inte var vilse utan hade bara lallat iväg lite för långt.


Oj vad långt jag skrev. och babbligt. :o
 
Sv: Hittade en lös hund

Å vad bra att den kom tillbaka till sin ägare!

Vi hade vår Cane, en 9 årig Schäferhane som försvann nu under sommaren. Han återfanns tack vare goda människor som tipsade polisen. En outhärdlig händelse att mista sin hund så. Så hjärtat klappar till lite extra när jag hör om bortsprungna hundar.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ska vi skapa oss en tröstetråd för oss som har hundar med kronisk sjukdom? Jag känner i vart fall att jag behöver det... Min förhoppning...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
35 849
Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
34 481
Senast: Grazing
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
6 598
Senast: Dopy
·
  • Artikel
Dagbok Igår kväll satt jag med hunden och väntade på bussen när ett gäng ungdomar kom gående och stannade vid busshållplatsen. Stannade och...
Svar
1
· Visningar
649
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp