Bukefalos 28 år!

Hjälp en datanovis

T

Tasja

När jag ska starta min dator så kommer detta meddelande upp:

Registren kan inte köras. Felet kan avhjälpas genom att starta datorn till MSDOS och där skriva SCANREG / FIX.

Eventuellt finns det för lite konventionellt minne för att starta registren.

Ungefär så står det, minns inte ordagrant. Sen startar datorn vidare och alla grejor går igång som det ska FÖRUTOM att musen och tangetbordet inte har kontakt med datorn så man kan inget göra. Den var helt ok när jag slog av den dagen före.

Jag tror jag varit i DOS och där försökt skriva SCANREG / FIX men får meddelandet att det inte finns någon sådan fil.

Vad göra?
 
Hej!
Kanske kan du testa att installera om Windows "ovanpå" den nuvarande? Om man installerar i samma katalog, ska den befintliga Windowsinstallationen finnas kvar men ev. defekta filer ersätts. Alla genvägar och program ligger kvar som förut men det har hänt mig att inte det funkat heller... Suck. Datorer! Kan inte leva utan dom och ofta är det svårt leva med dom!
Om du inte vill ta risken, så hoppas jag att någon annan har ett bättre förslag!
Hälsar Lianda :)
 
Se det som ett tecken, dags att uppgradera till XP. :banana:

Klarar din dator XP så skulle jag rekomendera dig att uppgradera. Om inte är väl enklaste sättet att installera över din befintliga installation, både snabbt och enkelt.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 689
Senast: Imna
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
33 116
Senast: cirkus
·
IT & mobiler Lagom inför jul har min dator gått på ledighet och är ytterst osamarbetsvillig. Sedan några dagar tillbaka kraschar samtliga webbläsare...
Svar
5
· Visningar
761
Senast: Lime
·
Ridning Jag har en medryttarhäst jag hjälpt till med i snart 3 år. Jag tycker om honom väldigt mycket och älskar att vara i stallet, men det är...
Svar
11
· Visningar
3 376
Senast: Fideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp