Bukefalos 28 år!

Hjälp! Jag blöder fast jag inte har mens

Var på toa nu och (ursäkta för info) det verkligen rinner ut blod. Tycker blödningen beter sig som en riklig mens, tänk om jag drar igång narkos å grejer på sjukhuset å så är det bara helt vanlig mens? :crazy:

Är dock som sagt bara på dag 18 i menscykeln :confused:
 
Har pratat med sjukhuset nu.
"Det är nog bara mensen som är tidig, ta ett graviditetstest och ring igen".

Jaha...
 
Har pratat med sjukhuset nu.
"Det är nog bara mensen som är tidig, ta ett graviditetstest och ring igen".

Jaha...
Var lite rädd att du kunde få det svaret. Har själv fått det och det slutade med ambulansfärd och blodtransfusion.

Vad jag inte tycker om är att du har mycket ont och att du enligt dig inte blöder mensblod. Dessutom att du har haft ont ett tag och faktiskt väntar på tid för utredning.

Hur ofta behöver du byta mensskydd för att inte blöda igenom?
 
Nu har jag gjort ett graviditetstest som var negativt, vilket jag ju visste att det skulle vara.

Blödningen liknar som sagt en menstruation, men två saker skiljer:

1. När jag har mens har jag alltid en extrem tyngdkänsla i underlivet, måste ibland gå och "hålla emot". Måste använda tampong av samma anledning, använder jag binda känns det som hela jävla livmodern ska trilla ut. Har ingen sådan känsla alls nu.

2. Tycker blodet är färskare nu. Pga mitt (troliga) framfall brukar mensblodet bli kvar i livmodern ett tag eftersom "bulan" ligger ivägen som en dörr, och därför brukar det var rätt mörkt. Av någon anledning rinner det här blodet ut obehindrat (hur är det ens möjligt?) och är väl antagligen därför färskare.


Dom ska ringa tillbaka från sjukhuset mellan 13-14. To be continued...

Tack för ert engagemang :heart
 
Nu har jag gjort ett graviditetstest som var negativt, vilket jag ju visste att det skulle vara.

Blödningen liknar som sagt en menstruation, men två saker skiljer:

1. När jag har mens har jag alltid en extrem tyngdkänsla i underlivet, måste ibland gå och "hålla emot". Måste använda tampong av samma anledning, använder jag binda känns det som hela jävla livmodern ska trilla ut. Har ingen sådan känsla alls nu.

2. Tycker blodet är färskare nu. Pga mitt (troliga) framfall brukar mensblodet bli kvar i livmodern ett tag eftersom "bulan" ligger ivägen som en dörr, och därför brukar det var rätt mörkt. Av någon anledning rinner det här blodet ut obehindrat (hur är det ens möjligt?) och är väl antagligen därför färskare.


Dom ska ringa tillbaka från sjukhuset mellan 13-14. To be continued...

Tack för ert engagemang :heart
Skickar en massa pepp!!!!
 
Tycker verkligen att du borde åka in idag också!!
Men OM dom nu envisas och du inte ska in för imorgon och du vill ha sällskap så finns jag inom rimligt avstånd att följa med! Jag brukar vara bra på att vara lugn och hantera krissituationer när det gäller andra! Bara att skicka ett pm pm du vill! Kan även finnas tillgänglig att akut åka med efter 22 ikväll!


Massa peppkramar :heart
 
Fick en tid 3/2 för samtal om ev. narkos längre fram. Det var det enda dom kunde erbjuda med hänvisning till "det viktiga är att du inte är gravid, det kan ju bara vara från livmodern eller livmodertappen du blöder" :confused::confused::confused:

Försökte verkligen stå på mig om att detta inte är en normal blödning, sa allt jag skrivit här, men hon var ändå övertygad om att det "bara är en tidig mens". Jaha, men varför har mensen helt plötsligt efter 33 år tappat bort sin kalender?

:cry::(:banghead:
 
Tycker verkligen att du borde åka in idag också!!
Men OM dom nu envisas och du inte ska in för imorgon och du vill ha sällskap så finns jag inom rimligt avstånd att följa med! Jag brukar vara bra på att vara lugn och hantera krissituationer när det gäller andra! Bara att skicka ett pm pm du vill! Kan även finnas tillgänglig att akut åka med efter 22 ikväll!


Massa peppkramar :heart

Tack, vad gulligt av dig! :heart

På sjukhuset verkar dom dock tycka att detta inte behöver kollas upp alls.
 
Sa du till dem att du aldrig lämnat cellprov? Det borde ju vara viktigt i sammanhanget, tänker jag.
Och har du sådär ont är det ju löjligt att dom dömer ut det som tidig mens. Stå på dig!
Kram!
 
@ztsu Det är inte ovanligt att mensen ändrar karaktär och det är inte heller ovanligt att mensen blir oregelbunden. Det jag ser som det största problemet är att du har ont och det måste kollas upp. Om det har ett samband med blödningen är omöjligt att säga i dagsläget men att det måste redas ut är det ingen tvekan om.

Du vet var jag finns om du vill ha hjälp och sällskap. Jag kan inte köra bil så långt än (gyn ligger i Skövde) men följer gärna med som stöd.
 
Skaraborgs sjukhus. Vet inte vilket av sjukhusen (Skövde, Falköping, Lidköping) gyn ligger på?

Dom har gyn både i Lidköping och på KSS(skövde). Men tror KSS är enda som har en gynakut för kvällar,helger, nätter.

Men hur känner du själv? Är du orolig och hur ont har du?

Ett alternativ du har är ju att vänta ut normala öppettider och ringa 1177 ikväll och då få åka in akut till KSS. Det har jag gjort ett antal ggr när VC inte tagit mig på allvar och jag har dom gånger jag gjort så inte åkt in i onödan utan akuten har undrat vad VC sysslade med som inte tog emot mig.
 
Tog en dusch nu och var såklart tvungen att stoppa in fingrarna och känna hur det kändes där inne. Att blodet är så färskt kan nog förklaras av att livmodertappen låg precis innanför slidöppningen bakom min "lilla bula" (det troliga framfallet). Alltså är det normalt att livmodertappen är så långt ner? Har aldrig känt den så långt ner förut. Dessutom var den helt mosig och inte sådär fast och "vindruveformad" som den brukar vara. Talar det för eller emot mens? Jag har ingen aning.

Något som slog mig när jag duschade och som däremot talar emot mens är mina bröst. De brukar vara så ömma att jag vill gråta bara någon tittar på dom i samband med mens. Nu är dom precis som vanligt.

Vet inte riktigt vad jag ska göra nu, vad nästa steg är. Ska jag behöva gå med detta till 3/2 och längre? :(
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har alltid haft regelbunden cykel med måttlig blödning. Senaste typ tre månaderna är cykeln förändrad, mer mellanblödningar och...
2
Svar
22
· Visningar
2 159
Senast: emma-vsm
·
Övr. Barn Min dotter kom till mig och var lite orolig gällande hennes mens. Hon är 15 år. hon har aldrig haft regelbunden mens men hon har haft...
2
Svar
21
· Visningar
3 218
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag brukar inte vara så mesig och när jag inte vet vart jag ska vända mig brukar jag bara ringa och fråga nånstans där jag tror det är...
Svar
14
· Visningar
1 109
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Hej! För bara några dagar sedan så slutade jag med mina minipiller Mini-P. Tanken med detta är att en graviditet är välkommen om det...
Svar
5
· Visningar
2 677
Senast: Bibbi85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp