Bukefalos 28 år!

Hjälp! Jag blöder fast jag inte har mens

Tog en dusch nu och var såklart tvungen att stoppa in fingrarna och känna hur det kändes där inne. Att blodet är så färskt kan nog förklaras av att livmodertappen låg precis innanför slidöppningen bakom min "lilla bula" (det troliga framfallet). Alltså är det normalt att livmodertappen är så långt ner? Har aldrig känt den så långt ner förut. Dessutom var den helt mosig och inte sådär fast och "vindruveformad" som den brukar vara. Talar det för eller emot mens? Jag har ingen aning.

Något som slog mig när jag duschade och som däremot talar emot mens är mina bröst. De brukar vara så ömma att jag vill gråta bara någon tittar på dom i samband med mens. Nu är dom precis som vanligt.

Vet inte riktigt vad jag ska göra nu, vad nästa steg är. Ska jag behöva gå med detta till 3/2 och längre? :(
Är det ditt framfall som trillat ner en bit till? Fast jag förstår inte riktigt varför det skulle blöda isåfall.
 
Är det ditt framfall som trillat ner en bit till? Fast jag förstår inte riktigt varför det skulle blöda isåfall.

Enligt vad jag har läst mig till och vad läkaren på VC trodde så är framfallet urinblåsan som liksom "fallit in i" slidan. Det heter något som jag inte minns. Det har alltså inget (som jag förstod det iaf) med livmodern att göra.
 
Enligt vad jag har läst mig till och vad läkaren på VC trodde så är framfallet urinblåsan som liksom "fallit in i" slidan. Det heter något som jag inte minns. Det har alltså inget (som jag förstod det iaf) med livmodern att göra.
Ah, jag trodde det var livmoderframfall. Men urinblåsan kan ju också trilla ner.

Men om blodet är annorlunda, och livmodertappen inte sitter där den brukar - då hade jag nog fasen inte väntat till 3 februari.
 
Ah, jag trodde det var livmoderframfall. Men urinblåsan kan ju också trilla ner.

Men om blodet är annorlunda, och livmodertappen inte sitter där den brukar - då hade jag nog fasen inte väntat till 3 februari.

Hade det inte varit för att jag ändå inte vågar göra en gynekologisk undersökning så hade jag redan suttit på sjukhuset. Jag är under normala omständigheter inte en sådan som ska stanna hemma till varje pris. Men om jag inte vågar låta mig undersökas, vad ska dom då göra liksom? :(
 
Jag vet inte om detta är en tröst eller bidrar med något öht men när jag var 32 år så helt plötsligt kom mensen dag 17 (aldrig rubbats tidigare) och jag reagerade med :eek:... Sen dess har den tjorvat och hos mig är det mest troligen stressrelaterat. (Fick först massa symptom på klimakteriet :p och fick utesluta det)... Tänkte att OM det är mensen så vet du att det även drabbat andra!
 
Men berättade du att du aldrig tagit några cellprov????

Jag tycker det är helt otroligt att de ber dig vänta i över en vecka om du berättat att du:
-störtblöder
-har ont
-ej har mens
-inte har tagit cellprov
-inte undersökts öht på väldigt länge (alls?)

Ring igen och se till att berätta allt detta!
 
Hade det inte varit för att jag ändå inte vågar göra en gynekologisk undersökning så hade jag redan suttit på sjukhuset. Jag är under normala omständigheter inte en sådan som ska stanna hemma till varje pris. Men om jag inte vågar låta mig undersökas, vad ska dom då göra liksom? :(

Alltså det är inte ditt problem sas. Åk dit, bryt ihop, låt dom droga dig eller söva dig, vad som än krävs för att det ska gå att undersöka dig...
 
Hade det inte varit för att jag ändå inte vågar göra en gynekologisk undersökning så hade jag redan suttit på sjukhuset. Jag är under normala omständigheter inte en sådan som ska stanna hemma till varje pris. Men om jag inte vågar låta mig undersökas, vad ska dom då göra liksom? :(
Jag förstod det som om du hade livmoderframfall också.

Ja det är ju svårt att avgöra något utan en undersökning. Men den tiden du har fått, är det med sövning?
 
Men berättade du att du aldrig tagit några cellprov????

Jag tycker det är helt otroligt att de ber dig vänta i över en vecka om du berättat att du:
-störtblöder
-har ont
-ej har mens
-inte har tagit cellprov
-inte undersökts öht på väldigt länge (alls?)

Ring igen och se till att berätta allt detta!

Berättade allt detta och även allt annat som jag skrivit. Plus att hon ju kunde läsa det som stod i remissen. Hennes svar var som sagt att "det är ju bara livmodern eller livmodertappen blodet kan komma ifrån" typ, som om det därför var helt normalt (var skulle blodet annars komma ifrån undrar jag?) eftersom jag inte var gravid.
 
Jag förstod det som om du hade livmoderframfall också.

Ja det är ju svårt att avgöra något utan en undersökning. Men den tiden du har fått, är det med sövning?

Beh, det är tid för att träffa läkaren och diskutera narkos :banghead:
 
Såg nu att du skrivit att livmodertappen har ojämnheter. Du MÅSTE verkligen åka in i dag.
Berättade allt detta och även allt annat som jag skrivit. Plus att hon ju kunde läsa det som stod i remissen. Hennes svar var som sagt att "det är ju bara livmodern eller livmodertappen blodet kan komma ifrån" typ, som om det därför var helt normalt (var skulle blodet annars komma ifrån undrar jag?) eftersom jag inte var gravid.

Det är inte ett dugg normalt... :(
 
Jag vet inte om detta är en tröst eller bidrar med något öht men när jag var 32 år så helt plötsligt kom mensen dag 17 (aldrig rubbats tidigare) och jag reagerade med :eek:... Sen dess har den tjorvat och hos mig är det mest troligen stressrelaterat. (Fick först massa symptom på klimakteriet :p och fick utesluta det)... Tänkte att OM det är mensen så vet du att det även drabbat andra!

Jag HOPPAS ju såklart att det bara är mensen som fuckat ur. Men hur ska jag veta?
 
Jag har inte alls lika ont i magen nu, mer som en molande lätt värk liksom. Däremot blöder jag fortfarande färskt blod.
 
Såg nu att du skrivit att livmodertappen har ojämnheter. Du MÅSTE verkligen åka in i dag.


Det är inte ett dugg normalt... :(

Ja, den kändes liksom helt mosig. Nästan trasig, som att den exploderat eller nåt. Tyckte också att jag kände öppningen väl. Och att den som sagt var väldigt långt ner.

Men det känns helt omöjligt att kriga sig till en undersökning när de inte vill ta emot mig redan från början med tanke på omständigheterna :(
 
Sköterskan du pratat med borde byta jobb. :rage: :banghead:
Kan du vända dig till ett annat sjukhus eller mottagning? Är du från Gbg har du kanske vänner/familj där som du kan "hälsa på"?

Jag hade åkt till KK på Sahlgrenska.
 
Ja, den kändes liksom helt mosig. Nästan trasig, som att den exploderat eller nåt. Tyckte också att jag kände öppningen väl. Och att den som sagt var väldigt långt ner.

Men det känns helt omöjligt att kriga sig till en undersökning när de inte vill ta emot mig redan från början med tanke på omständigheterna :(
Kan du åka in akut? Dvs har någon vän som kan hjälpa dig och köra in dig?
 
Sköterskan du pratat med borde byta jobb. :rage: :banghead:
Kan du vända dig till ett annat sjukhus eller mottagning? Är du från Gbg har du kanske vänner/familj där som du kan "hälsa på"?

Jag hade åkt till KK på Sahlgrenska.

Jag fick känslan av att hela situationen bara var jobbig för henne liksom.

Har ingen möjlighet att åka till Göteborg. Är helt psykiskt utmattad bara av att ha tagit den här "fighten" på telefon. Nu måste jag dessutom kriga mig iväg till jobbet för jag har också i pärsen glömt att sjukanmäla mig :banghead::banghead:
Hoppas det blir en lugn kväll så jag kan ligga mycket på soffan i personalrummet
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har alltid haft regelbunden cykel med måttlig blödning. Senaste typ tre månaderna är cykeln förändrad, mer mellanblödningar och...
2
Svar
22
· Visningar
2 159
Senast: emma-vsm
·
Övr. Barn Min dotter kom till mig och var lite orolig gällande hennes mens. Hon är 15 år. hon har aldrig haft regelbunden mens men hon har haft...
2
Svar
21
· Visningar
3 218
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag brukar inte vara så mesig och när jag inte vet vart jag ska vända mig brukar jag bara ringa och fråga nånstans där jag tror det är...
Svar
14
· Visningar
1 109
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Hej! För bara några dagar sedan så slutade jag med mina minipiller Mini-P. Tanken med detta är att en graviditet är välkommen om det...
Svar
5
· Visningar
2 676
Senast: Bibbi85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp