Bukefalos 28 år!

Hjälp! Jag blöder fast jag inte har mens

Fast ingen kan tvinga dig till en undersökning!
Hur är det med ett vanligt UL? Det fixar du va? Det kommer man väl ändå en bit med tänker jag.

Hur är det med blodet - kommer det slemhinna? Kan du inte fråga 1177 om man kan spara det i en menskopp så kan de kanske se om det ser okej ut?
(jag chansar här alltså - men tänker vad som kan göras utan att du behöver lägga benen i vädret)

Ursäkta kanske dum fråga, men hur vet jag om det kommer slemhinna? Jag tycker blodet känns mycket slemmigare än vanligt blod, fast det kanske mensblod gör? Har aldrig känt på mitt mensblod förut :D
 
Hade jag varit du hade jag ringt och pratat med dem på gyn imorgon. Ring växeln och be att få bli kopplad till Lidköping. Om du kan vänta så länge?

Jag hade magsmärtor pga glutenintolerans förra sommaren, och dessa gav även smärtor som kändes som det satt i livmodern och strålade ner i ljumskarna. Hade så jäkla ont, och tänkte att vårdcentralen är ingen idé att ringa, så jag ringde gyn på sjukhuset. Några timmar senare var jag redan där och ultraljudsundersöktes. Nu visade det sig att det bara var tarmarna som spökade, men det visste vi ju inte innan, och på gyn tyckte de att det var lika bra att jag kom in.

Ett sådant besök kostar 300 kronor istället för vårdcentralens 100.

Det var ju gyn jag pratade med idag så det känns menlöst att ringa dom igen imorgon.

Jag har undersökts grundligt (under narkos) pga IBS så jag tror jag kan utesluta att det kommer från tarmarna. Även om det ju hade varit ett drömscenario jämfört med problem i livmodern...
 
Ursäkta kanske dum fråga, men hur vet jag om det kommer slemhinna? Jag tycker blodet känns mycket slemmigare än vanligt blod, fast det kanske mensblod gör? Har aldrig känt på mitt mensblod förut :D

Om det är liksom klumpigt nästan som geléklumpar är det slemhinna. Det är mörkt, mörkt rött. Som ...svartvinbärsgelé som är väldigt kompakt beskrivs i allafall mina slemhinnor (fan vad charmigt att alla som vill läsa här på buke nu vet hur mina slemhinnor ser ut :laugh::rofl:)
 
Om det är liksom klumpigt nästan som geléklumpar är det slemhinna. Det är mörkt, mörkt rött. Som ...svartvinbärsgelé som är väldigt kompakt beskrivs i allafall mina slemhinnor (fan vad charmigt att alla som vill läsa här på buke nu vet hur mina slemhinnor ser ut :laugh::rofl:)

Skulle nog vilja säga att det är ungefär så det ser ut, fast flytande ändå. Rinner ner och lägger sig som en svart kula (tänk kultest när man gör knäck :D) i toan. Det brukar inte min mens göra. Tror jag? Känner mig som en 13-åring som inte läst om den kvinnliga anatomin i skolan än :rofl:
 
Skulle nog vilja säga att det är ungefär så det ser ut, fast flytande ändå. Rinner ner och lägger sig som en svart kula (tänk kultest när man gör knäck :D) i toan. Det brukar inte min mens göra. Tror jag? Känner mig som en 13-åring som inte läst om den kvinnliga anatomin i skolan än :rofl:

Du ser vad man kan lära sig i ett obevakat ögonblick!

Jag har inte heller haft för vana att studera just det O_o

Det är egentligen rätt märkligt, jag har grynkoll på alla mina djurs normaltemp, men ingen aning om min egen osv osv
 
Jag råder dig också till att försöka få igenom att du kan få bli undersökt med lätt narkos så snart som möjligt. Jag hade liknande symptom som dig men vågade inte söka för det (extrem fobi för sjukhus och läkare), i ett annat ärende på sjukhuset (varfylld böld i buken) så var jag även tvungen att genomgå en gynundersökning för att utesluta att bölden hörde till dom regionerna och tack och lov fick jag en trevlig kvinnlig läkare så det gick även om det var något av det jobbigaste jag någonsin har varit med om.

Hur som helst så togs det även prover då då jag under utfrågningen berättade om mina problem och ja det var inget roligt besked jag fick sen några veckor senare, vad det var kan du säkert gissa dig till. Hur som helst så behövdes det en ytterligare undersökning men då den läkaren jag hade första gången visste hur jobbigt det var för mig så ordnade hon så att undersökning #2 skulle ske med narkos vilket var en stor befrielse.

Jag hoppas innerligt att du hittar en läkare som förstår ditt problem så att ni tillsammans kan hitta en lösning som kan fungera så att du kan bli undersökt och ta prover. Lycka till!
 
Det var ju gyn jag pratade med idag så det känns menlöst att ringa dom igen imorgon.

Jag har undersökts grundligt (under narkos) pga IBS så jag tror jag kan utesluta att det kommer från tarmarna. Även om det ju hade varit ett drömscenario jämfört med problem i livmodern...
Jag menade inte att du skulle ha tarmproblem, jag menade att när jag ringde in så fick jag komma in ganska så snabbt :) Mitt magonda jag hade är inte ens i närheten av det du upplever med din kropp.
 
Som jag skrev igår ska jag åka in idag. Har sjukanmält mig från jobbet. Det blöder fortfarande helt färskt blod, vilket det aldrig brukar göra dag tre när jag har mens.
Frågan är bara var jag ska åka?

Ska jag åka till KK på Sahlgrenska, där det ju inte direkt är någon brist på resurser, eller ska jag åka till Gyn i Skaraborg (och isf, Skövde eller Lidköping?) som ju är det sjukhus jag tillhör men där de avvisade mig igår?

Sahlgrenska kan jag åka tåg+spårvagn till, åker jag till Skövde eller Lidköping måste jag köra bil.

Kommer få åka ensam vilket alternativ jag än väljer.
 
Som jag skrev igår ska jag åka in idag. Har sjukanmält mig från jobbet. Det blöder fortfarande helt färskt blod, vilket det aldrig brukar göra dag tre när jag har mens.
Frågan är bara var jag ska åka?

Ska jag åka till KK på Sahlgrenska, där det ju inte direkt är någon brist på resurser, eller ska jag åka till Gyn i Skaraborg (och isf, Skövde eller Lidköping?) som ju är det sjukhus jag tillhör men där de avvisade mig igår?

Sahlgrenska kan jag åka tåg+spårvagn till, åker jag till Skövde eller Lidköping måste jag köra bil.

Kommer få åka ensam vilket alternativ jag än väljer.

Om du åker till ett sjukhus du inte tillhör egentligen så bör du nog säga att du är på besök i den staden. Fanns ingen bukefalist som kunde hänga med till nåt av ställena?
 
Och nu när jag väl samlat mod och verkligen bestämt mig för att åka in så slutar det blöda bara sådär huxflux. Från färskt blod tidigare imorse till ingenting nu :confused::confused::confused:
 
Och nu när jag väl samlat mod och verkligen bestämt mig för att åka in så slutar det blöda bara sådär huxflux. Från färskt blod tidigare imorse till ingenting nu :confused::confused::confused:

Missat den här tråden tills nu. Om du ska åka in akut eller inte fast det slutat blöda är inget jag känner mig kompetent att bedöma. Har du fortfarande ont?

Däremot, om du så mår helt fantastiskt fint så avboka inte den där tiden den 3/2!! Du måste verkligen bli uppkollad så att de förhoppningsvis kan utesluta livmoderhalscancer. Jag är helt förbluffad att sjukvården avfärdade dig när du är "inte purung", aldrig tagit cellprov samt har en kraftigt avvikande blödning inkl tycker din livmodertapp känns "mosig". Med en mamma med spridd livmoderhalscancer (pga att hon struntade i cellproven sista gångerna och inte sökte läkare på flera månader när hon väl började blöda) så blir jag alldeles stum av att höra sjukvårdens idioti.

Oavsett om du åker in idag eller senare så håller jag tummarna stenhårt för dig. Och - det är vårdens förbaskade ansvar att ge dig vad du behöver för att de ska kunna undersöka dig utan att det blir traumatiskt. Du är jättestrong som ringt och beslutat dig för att åka in, du har gjort din del och resten är deras skyldighet. Så försök släppa just den delen. *pepp*
 
Missat den här tråden tills nu. Om du ska åka in akut eller inte fast det slutat blöda är inget jag känner mig kompetent att bedöma. Har du fortfarande ont?

Däremot, om du så mår helt fantastiskt fint så avboka inte den där tiden den 3/2!! Du måste verkligen bli uppkollad så att de förhoppningsvis kan utesluta livmoderhalscancer. Jag är helt förbluffad att sjukvården avfärdade dig när du är "inte purung", aldrig tagit cellprov samt har en kraftigt avvikande blödning inkl tycker din livmodertapp känns "mosig". Med en mamma med spridd livmoderhalscancer (pga att hon struntade i cellproven sista gångerna och inte sökte läkare på flera månader när hon väl började blöda) så blir jag alldeles stum av att höra sjukvårdens idioti.

Oavsett om du åker in idag eller senare så håller jag tummarna stenhårt för dig. Och - det är vårdens förbaskade ansvar att ge dig vad du behöver för att de ska kunna undersöka dig utan att det blir traumatiskt. Du är jättestrong som ringt och beslutat dig för att åka in, du har gjort din del och resten är deras skyldighet. Så försök släppa just den delen. *pepp*

Sitter på tåget mot Göteborg nu, är ett vrak. Alla känslor är på utsidan, är livrädd. Började storgråta på tåget när jag läste ditt inlägg nu, ni är då fina allesammans som peppar! :heart

Vet inte om jag kommer kunna ta mig hela vägen till KK, eller om allt äter upp mig på vägen och tvingar mig att vända. Men jag ska försöka iaf.

Blodet är tillbaka.
 
Sitter på tåget mot Göteborg nu, är ett vrak. Alla känslor är på utsidan, är livrädd. Började storgråta på tåget när jag läste ditt inlägg nu, ni är då fina allesammans som peppar! :heart

Vet inte om jag kommer kunna ta mig hela vägen till KK, eller om allt äter upp mig på vägen och tvingar mig att vända. Men jag ska försöka iaf.

Blodet är tillbaka.

Bra att du är på väg in :up:

Finns det ingen Bukefalist i närheten som kan göra sällskap?!

*stor kram*
 
Sitter på tåget mot Göteborg nu, är ett vrak. Alla känslor är på utsidan, är livrädd. Började storgråta på tåget när jag läste ditt inlägg nu, ni är då fina allesammans som peppar! :heart

Vet inte om jag kommer kunna ta mig hela vägen till KK, eller om allt äter upp mig på vägen och tvingar mig att vända. Men jag ska försöka iaf.

Blodet är tillbaka.
Jättebra och starkt av dig att du åker!
 
Sitter på tåget mot Göteborg nu, är ett vrak. Alla känslor är på utsidan, är livrädd. Började storgråta på tåget när jag läste ditt inlägg nu, ni är då fina allesammans som peppar! :heart

Vet inte om jag kommer kunna ta mig hela vägen till KK, eller om allt äter upp mig på vägen och tvingar mig att vända. Men jag ska försöka iaf.

Blodet är tillbaka.

Bra att du är på väg in. Mina erfarenheter av gynakuten på Sahlgrenska är jättebra, trevlig och kompetent personal som verkligen lyssnade på mig. Håller tummarna för att det går bra för dig.
 
Sitter på tåget mot Göteborg nu, är ett vrak. Alla känslor är på utsidan, är livrädd. Började storgråta på tåget när jag läste ditt inlägg nu, ni är då fina allesammans som peppar! :heart

Vet inte om jag kommer kunna ta mig hela vägen till KK, eller om allt äter upp mig på vägen och tvingar mig att vända. Men jag ska försöka iaf.

Blodet är tillbaka.

Jag tänker på dig!
Jag hoppas av hela mitt hjärta att du kommer få en så bra uppelevelse som det går. Och att det förstås är något helt ofarligt du är drabbad av!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har alltid haft regelbunden cykel med måttlig blödning. Senaste typ tre månaderna är cykeln förändrad, mer mellanblödningar och...
2
Svar
22
· Visningar
2 188
Senast: emma-vsm
·
Övr. Barn Min dotter kom till mig och var lite orolig gällande hennes mens. Hon är 15 år. hon har aldrig haft regelbunden mens men hon har haft...
2
Svar
21
· Visningar
3 239
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag brukar inte vara så mesig och när jag inte vet vart jag ska vända mig brukar jag bara ringa och fråga nånstans där jag tror det är...
Svar
14
· Visningar
1 119
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Hej! För bara några dagar sedan så slutade jag med mina minipiller Mini-P. Tanken med detta är att en graviditet är välkommen om det...
Svar
5
· Visningar
2 684
Senast: Bibbi85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp