Hjälp med hingstval

Copycat

Trådstartare
Jag har ett sto efter Turbud Qurinius - Le Bon och undrar över vilken hingst som skulle kunna passa. Hon är hoppstammad men rör sig väldigt trevligt i samtliga gångarter. Exteriört är hon lite lång i ryggen, men annars korrekt. Hon är av "sporttyp", dvs nätt i kroppen och lite svår att hålla i hull. Hon är ganska känslig för förändringar och blir lätt spänd. Hon har bra framåtbjudning, hoppar med mycket god teknik och är alert men snäll i all hantering. Jag har funderat över att ta föl efter Heartbeat. Vad har ni för erfarenhet av Heartbeat och hans avkommor? Tror ni att han är lämplig för mitt sto?
 

Liknande trådar

Gnägg Vad gör man när det känns omöjligt, jo man frågar Buke, hoppas på hjälp trots lite smålångt inlägg! :) Jag har fram tills för en månad...
2
Svar
21
· Visningar
2 264
Senast: fjutten
·
Avel Nu är jag ute i väldigt god tid, för ska inte betäcka om förrän 2017, men då det fölet (?) blir stoets sista förmodligen, vill jag satsa...
2
Svar
23
· Visningar
3 484
Senast: HMQ
·
Islandshäst Hej! Jag skulle vilja ha lite hjälp i letandet efter hingst åt vårat sto. Det är första gången jag själv ska ta föl, men hon har haft...
Svar
3
· Visningar
1 272
Senast: valvis
·
Avel Jag går lite i valet och kvalet att låta betäcka mitt ena sto, hon är ute på annons då jag är gravid men jag är ganska sugen på att ta...
Svar
11
· Visningar
2 268
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp