Bukefalos 28 år!

Hjälp mig!

L

lilla_jag86

Jag måste flytta min hemsida, men jag vet fan inte hur man gör... suger i engelska, så jag fattar inte heller vad det står...

ska ladda upp den på passagen, men jag fattar inte ett skit av vad jag ska göra... jag blir bara förbannad för att inget funkar!
 
Har du hemsidan lokalt på din dator? Om inte är tipset att du tar hem den för att sen ladda upp den på en ny server (i ditt fall passagen).

Lycka till /J :D
 
Jaha, ska jag trassla till allt ännu emra då??? Fan, ja skulle inte ha skolkat mig igenom datakunskapen... *svär en :devil: massa*
 
Ja, du måste spara ner sidorna om du inte redan har de sparade på din dator. Har Passagen en uppladdningstjänst eller handlar det om FTP?

PM:a mig gärna om du vill ha mera hjälp :)
 
Jag tror passagen både har uppladdningstjänst & FTP.

Jag har XP och när jag vill ladda upp nåt på passagen brukar jag skriva:
ftp://användarnamn@ftp.passagen.se
Sen kommer det upp en ruta där man skriver in användarnamn + lösenord.
Efter det är det bara att kopiera in sakerna man vill ha.

Fast om det fungerar med andra versioner vet jag inte och du måste ju ha sidan sparad på datorn...
 
Oj. Och jag som har använt FTP-program för att få upp mina sidor till min passagensida. Så onödigt. :crazy:
 
Jo, det var riktig lätt att göra så!

Upptäckte det när jag höll på att flytta skolarbeten mellan skolan och hemma varje dag... :smirk:
 
Jo, det är ju verkligen enkelt att flytta över filer med hjälp av den där sidan. Fast nu får jag visst inte bort dem igen. :crazy:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp! Vad fasen sker? Jag uppdaterade min Microsoft Surface, som datorn bad om. Nu går det inte att starta skiten. Jag får bara upp en...
Svar
18
· Visningar
694
Senast: tuaphua
·
IT & mobiler Hjälp! Jag kan inte använda mitt MS-paket som jag köpte tillsammans med datorn 2022. Det går inte att komma i kontakt med Microsoft och...
Svar
8
· Visningar
751
Senast: Badtz Maru
·
  • Artikel
Dagbok Trötthet. Panikångest i parti och minut som inget hjälper mot. Alltid brist på pengar. Ingen framtidstro för inget kommer någonsin att...
Svar
15
· Visningar
1 241
Senast: bettysmatte
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig för att få hjälp med en vuxen person som inte längre kan ta hand om sig själv? Det handlar om en person som har...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 096
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp