hjälp! sjuk häst! långt

Sv: hjälp! sjuk häst! långt

det är väldigt ont om hö häromkring... och den bonden jag köper hö av nu är bäst! han är trevlig, svarar alltid, har bra service, jag får alltid pengarna tillbaka om några balar är mögliga/damiga osv osv... nu köper jag hö 1 gång i månaden ungefär... jaag skulle ju kunna höra om han har nåt annat hö.... för det borde han ju nästan ha.

det jag menade med min fråga är hur du kan avgöra om min häst är bra på distans om du inte ens har sett honom, så hur kan du avgöra det? jag personligen vet ju vad jag tycker... jag tycker det är roligt att få komplimanger om min häst, men jag vill gärna veta vad du grunnar dem på :idea:

jag är inte van att få komplimanger över honom... har alltid haft nån snyggare och mer personlig häst så han hamnar lätt lite i bakgrunden...
 
Sv: hjälp! sjuk häst! långt

Jag har sett honom, och läst resultat, och hade sett fram emot att se honom på Staffan-kurserna.
 
Sv: hjälp! sjuk häst! långt

ok vart har du sett honom? nu blir man ju nyfiken!

han är en mkt trevlig häst, jag skulle ju varit med hos staffan... men... ja... det ville sig inte riktigt...

men tror du jag kan tävla 12 mil igen? han är ju trots allt 15 år... tycker du han har sett fräsch ut i övrigt?
 
Sv: hjälp! sjuk häst! långt

det är väldigt ont om hö häromkring... och den bonden jag köper hö av nu är bäst! han är trevlig, svarar alltid, har bra service, jag får alltid pengarna tillbaka om några balar är mögliga/damiga osv osv... nu köper jag hö 1 gång i månaden ungefär... jaag skulle ju kunna höra om han har nåt annat hö.... för det borde han ju nästan ha.

det jag menade med min fråga är hur du kan avgöra om min häst är bra på distans om du inte ens har sett honom, så hur kan du avgöra det? jag personligen vet ju vad jag tycker... jag tycker det är roligt att få komplimanger om min häst, men jag vill gärna veta vad du grunnar dem på :idea:

jag är inte van att få komplimanger över honom... har alltid haft nån snyggare och mer personlig häst så han hamnar lätt lite i bakgrunden...

köp Horsehage, så slipper du dåligt hö och tunn häst!
Dodson & Horell Buildup som grädde på moset, så ska du se att din häst blir rund. Men då måste du klart veta att den inte är sjuk...
 
Sv: hjälp! sjuk häst! långt

aldrig hört talas om det, kan du länka till en sida? horsehage? är det ett hö eller vad? fattar noll:angel:
 
Sv: hjälp! sjuk häst! långt

står inga priser, inga garantier för innehåll och inte vart man kan köpa det... nej... det blir nog inget... jag vil ha betydligt mer info än så om jag ska ta det seriöst.

du får gärna skicka ett pm med sidor där det står sånna saker som jag efterfrågar... såg nåt om att det var hösilage, det vill jag inte ge eftersom mina hästar inte är vacc mot botulism (staving?)

så i dagsläget kommer jag inte köpa detta.
 
Sv: hjälp! sjuk häst! långt

står inga priser, inga garantier för innehåll och inte vart man kan köpa det... nej... det blir nog inget... jag vil ha betydligt mer info än så om jag ska ta det seriöst.

du får gärna skicka ett pm med sidor där det står sånna saker som jag efterfrågar... såg nåt om att det var hösilage, det vill jag inte ge eftersom mina hästar inte är vacc mot botulism (staving?)

så i dagsläget kommer jag inte köpa detta.

du kan läsa på dessa sidor om allt utom just innehåll, som står på respektive bondes skörd. Risk för botulism är det 99% chans att den INTE får eftersom det är så torrt och otroligt hygieniskt...
Många tävlingsryttare väljer detta foder pga näringsinehåll och hygien, så i förhållande till ditt hö, kan det inte vara en chansning. I länksidan på vänster sida står det ÅTERFÖRSÄLJARE
Gör nu en länk.. moderator får ta bort om den ej får vara här.
sedan har vi ju goldengrass, som är super smalfullt... min favorit, stallet doftar örter, sommar.. ja underbart

http://www.bronnestadbostalle.se/HorseHage/HHIndex.htm

http://www.goldengrass.eu/index_se.html
 
Senast ändrad:
Sv: hjälp! sjuk häst! långt

tack så mkt! nu verkade det mer seriöst än den sida jag fick fram! men det står fortfarande inget om pris... har du nån anning om ca iaf? handlar det om 2 kr/kg eller 10 liksom? jag har inte hur mkt pengar som helst, men kan jag ta bort lusernet så borde det ju gå jämt upp... fast om det är dyrt så vill jag nog inte ge det till unghästen... hon behöver inte det, hon mår prima ändå:banana:

nu måste jag bara kolla vilken återförsäljare som är närmst... skit att man är sämst på geografi!
 
Sv: hjälp! sjuk häst! långt

tack så mkt! nu verkade det mer seriöst än den sida jag fick fram! men det står fortfarande inget om pris... har du nån anning om ca iaf? handlar det om 2 kr/kg eller 10 liksom? jag har inte hur mkt pengar som helst, men kan jag ta bort lusernet så borde det ju gå jämt upp... fast om det är dyrt så vill jag nog inte ge det till unghästen... hon behöver inte det, hon mår prima ändå:banana:

nu måste jag bara kolla vilken återförsäljare som är närmst... skit att man är sämst på geografi!

köpte det när jag bodde i norge..då betala vi ca 2 norska kr per kg så jag vet inte de svenska priserna, men tror absolut inte det går över 3 kr kg om du köper små partier, men sen behöver man oftast inte ge mer än 1,5 kg per 100 kg häst så det blir inte lika mycke som hö... det är ju högre näringsinehåll
 
Sv: hjälp! sjuk häst! långt

puttar upp*

ringde vetten i morse, väntar på att hon ska ringa upp....
 
Sv: hjälp! sjuk häst! långt

vetten har inte ringt än:(

men nästan 1000 visningar och så få svar? kom igen nu!
 
Sv: hjälp! sjuk häst! långt

nu har vetten ringt upp, hon kommer ut på fredag... hon trodde att han hade ont nånstans och det blir en stressfaktor = hästen får svårt att gå upp i vikt... och hon tror att det antingen sitter i ryggen eller bak nånstans, troligast i bakknäna... så hon kommer ut och böjer och bedövar... så vi får väl se vad vi hittar... det enda tråkiga är ju att hon inte har nån portabel röntgen...

sist hon var ute så tog vi ju alla prover (lever och njurvärden osv osv) så hon trodde inte att det var det... men hittar vi inget annat så kollar vi väl det igen...

angående horsehage så kan jag ju likagärna ge lusern då... för man kan väl ge ganska mkt luser/dag?
 
Sv: hjälp! sjuk häst! långt

vetten kommer ju inte förens imorrn :D

vi får väl se då! hon kommer vid halv nio och vi beräknar att vara klara innan 13... kanske 12... mkt krångligt konstigt fall! jag ska bjuda på kaffe och bulle tänkte jag!
 
Sv: hjälp! sjuk häst! långt

självklart ringde vetten och sa att hon inte kunde komma idag då de hade massor akut fall...

vi bestämmde på onsdag kl 14 istället, hoppas på att hon kan komma då...
 
Sv: hjälp! sjuk häst! långt

shit nu är det bara 2 timmar kvar.... *nervös*

önska mig lycka till! jag tänker dock inte säga tack... det betyder otur:p
 
Sv: hjälp! sjuk häst! långt

Lycka till känner igen mig i din situation hade massa problem med min arab kille de sista åren med fem miljoner veterinär besök med blodprover,lever och njurvärden,böjprov,slangningar av magen för att få tarmfloran ok igen,special foder och allt du kan tänka dig i undersöknings och behandlingsväg.
 
Sv: hjälp! sjuk häst! långt

jaha då har vetten varit här... vi bedövade ländryggen och han blev mkt bättre, men han är väldigt spänd i rumpan fortfarande... så vi bestämde oss för att behandla rumpan med div saker, och jag ska även spruta honom med kortison varannan dag, det för att få bort muskel sakerna, för det går inte riktigt säga vad som är vad liksom. blir han inte mkt bättre av detta så ska vi röntga ryggen och bakknäna, hon ville inte bedöva dem idag då man var tvungen att vara 1 person till, annars var det en stor säkerhetsrisk...

så vi får se vart detta leder oss... jag själv gissar på att vi kommer att få röntga honom, vart vi hamnar sen vet jag inte...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 658
Senast: Lhas
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 357
Senast: zarmino
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 359
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 083
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp