Hjälp!!Vilken soppa!:-((

Re: Spela ut de två kontrakten mot varandra!?

Hur har det gått med hela soppan??

Hoppas det löst sig för er :)
 
Re: Spela ut de två kontrakten mot varandra!?

Ja, vi lever än. :)
Har tagit kontakt med hyresnämnden och kronofogdemyndigheten, men det kommer att tid, det var den värsta soppa de sett, så många papper att gå igenom.
Sen sitter vi ju lite isolerat utan vare sig fast telefon eller Internet, en varsin mobil och usel täckning är vårt kommunikationsmedel. :crazy:
Och snigelpost förstås!
Hon skriver sjuka och förvirrande brev till vårt ombud, anklagar honom för att vara torped, och att han ska sitta i fängelse, att vi har förfalskat alla papper vi visat honom och att vi misshandlar henne fysiskt och psykiskt.
Har rört vid människan en gång, första gången vi träffades skakade vi hand.
Vem som misshandlar vem psykiskt kan man diskutera.
Vaknade innan 5 i morse, ena hunden skällde, hörde något utanför sovrumsfönstret, ville tro att det var något rådjur eller så, men kunde inte somna om.
Öppnar verandadörren, och självklart, "någon" mörkklädd person som smyger runt på tomten med ficklampa.
Hon hade kommit för att hämta en travsulky som tillhör min foderponny, men dumpade den i diket, troligtvis när hon förstod att vi hade upptäckt henne.
Är nu fastlås, men i säkert förvar?
Nej, det verkar vara en riktig kleptoman vi har att göra med.
Tack för lyckönskningarna!
 
Re: Spela ut de två kontrakten mot varandra!?

Öppnar verandadörren, och självklart, "någon" mörkklädd person som smyger runt på tomten med ficklampa.
Hon hade kommit för att hämta en travsulky som tillhör min foderponny, men dumpade den i diket, troligtvis när hon förstod att vi hade upptäckt henne.
Är nu fastlås, men i säkert förvar?
Nej, det verkar vara en riktig kleptoman vi har att göra med.

Säga vad man vill, men det är iaf lite underhållande för oss andra :angel:
 
Re: Spela ut de två kontrakten mot varandra!?

Du kanske skulle skriva en bok om knepiga hyresvärdar, jag skulle köpt den direkt. De du beskriver låter så otroligt att det måste vara sant. Stå på dig annars tramar nog den där människan ner dig under marknivå.
 
Re: Spela ut de två kontrakten mot varandra!?

Jag förstår att det måste låta som rena rövarhistorien.
Tyvärr är den helt sann, allt har hänt och mer därtill.
Natten till torsdag hörde vi ljud som inte stämde och hundarnas reaktion på det gjorde oss helt säkra på att någon var runt huset.
Tände upp alla lampor vi har och satt och speja i en timme.
Kunde inte se något, släckte och jag gick och la mig.
Sambon satt uppe ytterligare en timme, men såg inget.
Nästa morgon känner jag mig helt nojjig när jag går ner till stallet, hunden reser ragg och luktar i marken, det visar sig att någon har försökt bryta upp stalldörren (låst med 2 lås) men inte lyckats.
I går kväll kommer vi hem efter att ha varit och hämtat spån, sambon tar hundarna ut en sväng, jag sätter mig i soffan.
Då knackar det på dörren, efter 2 nätter med lite och dålig sömn är jag inte så snabbtänkt, hinner tänka att min sambo spelar mig ett uselt skämt och sen att han är för lång (ser konturen genom glasrutan).
Reser mig upp, och in stövlar en okänd man med en lång träkäpp i handen, säger att han kommit för att driva in en skuld som han köpt av kvinnan XX som sålt skulden till den förening han påstår sig komma från, Brödraskapet, och att vi har två veckor på oss att betala annars skulle det hända en massa hemska saker och obehagligheter, vi fick inte kontakta polisen osv.
Faktum är att han var riktigt otäck och hotfull, såg inte så värst trevlig ut.
Poängterade noga att vi har barn i huset.
Försvann därifrån till fots.
Jag, mitt dumma nöt, ringde till polisens växel och blev kopplad till Haningepolisen, där jag fick sitta i kö och blev bortkopplad två gånger.
Min sambo ringer direkt 112, när han får höra vad som hänt, och då gick det betydligt fortare.
Flera bilar söker av området, spårhundar och poliskontroll innan stora vägen.
Tyvärr inte med något direkt resultat.
Och ja, vi betalde ingen hyra den här månaden.
Vi var dock överens om att vi ska flytta innan den här månadens slut, och den depositionsavgiften i en månadshyras storlek vi betalade innan vi flyttade in skulle som överenskommet tas som den sista månadens hyra.
Hon verkar ha ändrat sig angående den saken. :crazy:
Jag vill iaf utfärda en varning, ska ni hyra fritidhus i hästtätt område i Haninge, var försiktig!!
 
Re: Spela ut de två kontrakten mot varandra!?

JÖSSES, helt otroligt!!! Att människan giter djävlas med er hela tiden. Jag hoppas verkligen att ni snart slipper henne och alla konstigheter ni varit med om. Håll oss uppdaterade så vi inte behöver vara så oroliga för er :crazy:.
Lycka till och kramar :bow:
 
Re: Spela ut de två kontrakten mot varandra!?

Fy vad otäckt! Brödraskapet har man ju hört talas om :eek:
 
Re: Spela ut de två kontrakten mot varandra!?

Men så fruktansvärt! Jag förstår mycket väl att ni vill flytta! Det är dock inte säkert att mannen kommer från Brödraskapet, han kan bara vara lejd av kvinnan för att skrämma er. Jag hoppas att ni hittar ett sätt att sätta dit henne ordentligt, så där får man inte behandla folk! Jag hoppas att ni hittar er ett bättre boende!
 
Re: Spela ut de två kontrakten mot varandra!?

Jag tror att människan är schizofren, just det där med att skriva långa förvirrade brev är rätt typiskt och att tro att alla konspirerar mot en.
 
Re: Spela ut de två kontrakten mot varandra!?

Herregud!

Du har det värre än vi hade med vår fd hyresvärd! Dom var helt galna dom oxå, dock blev vi ej hotade på det viset. Men just då kändes det som om vi var de enda som blev lurade!

Vi fick ju som jag tidigare sagt ingen hjälp av vare sig hyresgärstföreningen eller hyrenämnden så man var ju tämligen ensam mot hyresvärden.

Vi köpte dock vår egen gård tillslut och det var oerhört skönt att slippa hyresvärd, tror aldrig vi kommer att hyra något igen!

Jag har också lärt mig hur man som hyresvärd inte ska vara, har ju stall nu med uthyres boxar.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Nya grannar i villaområde där vi har stall/lösdrift för tre hästar. Vinterhagen ligger mot grannens tomt men mer än 4m från huset och...
2
Svar
36
· Visningar
4 837
Senast: __sofia__
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 396
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 062
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 939
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp